FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Punisher (prawdziwe nazwisko: Frank Castle) - prawdopodobnie jeden z najlepszych przykładów antybohatera - stworzonego i będącego własnością Marvela Comics - ten mściciel jest zarówno bohaterem (z własnym serialem i filmową serią), jak i antagonistą. Sprzymierzył się także z Thunderbolts.

Frank Castle był niegdyś odznaczonym żołnierzem piechoty morskiej USA ze szczęśliwym życiem i rodziną, aż do jednego fatalnego i tragicznego dnia, kiedy on i jego rodzina przypadkowo natknęli się na gang linczujący w parku. Jego żona i dzieci zostali zastrzeleni, a on został pozostawiony na śmierć. Okropnie przerażony życiem, Castle poprzysiągł „ukarać” wszystkich przestępców w jakikolwiek możliwy sposób, i stał się brutalnym samozwańczym stróżem prawa, której celem jest wycieranie zbrodni z powierzchni ziemi.

Punisher to socjopata z pogranicza obsesji na punkcie zabijania przestępców - nie tylko rozwiązuje przestępstwa, brutalnie karze tych, którzy popełniają takie czyny. Tym, co wyróżnia Punishera spośród większości antybohaterów, jest jego skłonność do wykorzystywania morderstw, porwań, tortur, przymusu, wymuszeń i innych nielegalnych metod w celu wykonania pracy, a on jest słusznie przerażony i szanowany przez tych, którzy go znają.

Punisher zawsze był rozmyty między rozróżnieniem „dobra” i „zła”, ale jest równie godny uwagi, jak każdy inny antybohater w powieści (szczególnie biorąc pod uwagę jego brutalną naturę).

Pomimo swoich wad, Punisher nie chce, aby ktokolwiek podążał jego śladami i nie zabije niewinnych ludzi, chyba że będzie wiedział, że są potajemnie źli.

Punisher jest jednym z najpopularniejszych antybohaterów Marvela i pojawił się w wielu mediach poza swoim początkiem jako postać z komiksu. Chociaż postać jest jednym z najbardziej „dojrzałych” tytułów Marvela ze względu na przemoc i kontrowersyjne tematy, sam Punisher pojawił się w mediach skierowanych do młodszych odbiorców. Jednak jego osobowość jest często nieco złagodzona i/lub jego stłumiona przemoc.

Osobowość Edytuj

Punisher różni się od większości mścicielami. Punisher działa poza tradycyjnym systemem prawa i porządku. Jest zimnokrwisty i okrutny, jeśli chodzi o zabijanie przestępców, ale dba o życie niewinnych cywilów.

Punisher nie ma nadludzkich zdolności i odnosi sukcesy wyłącznie dzięki pomysłowości i rygorystycznemu szkoleniu jego wychowania wojskowego, doskonale wyostrzonemu instynktowi zabójcy i rozległemu arsenałowi broni zabranej od poległych wrogów i sojuszników wojskowych.

W przeciwieństwie do większości bohaterów Castle nie ma podwójnej tożsamości, nie ma pracy w „prawdziwym świecie”, nie ma żadnych hobby i nie ma wielu przyjaciół. Prawie cały swój czas spędza na planowaniu następnego uderzenia, zatrzymując się tylko po to, by wyzdrowieć po kontuzjach lub zmęczeniu. Pieniądze uzyskane od przestępców są wykorzystywane na zakup żywności, broni, amunicji i opłacenie czynszu za jego liczne kryjówki.

Punisher ignoruje również to, co myśli o nim policja i społeczeństwo, i wiadomo, że zabija skorumpowanych gliniarzy. Jest postrzegany jako niebezpieczny przestępca przez społeczeństwo i przez większość członków społeczności superbohaterów.

Lata czujności Castle'a sprawiły, że stał się on coraz bardziej podejrzliwy i cyniczny w odniesieniu do możliwości amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości, zwłaszcza w odniesieniu do jego niepowodzenia w ściganiu zabójstwa jego rodziny, ze względu na fałszywe alibi świadka zabójcy i wpływ mafii na policję w Nowym Jorku. Powodem, dla którego Castle zabija tych, których uważa za przestępców, jest chęć zmuszenia ich do zapłacenia za spowodowany ból.

Pułkownik armii, który kiedyś przesłuchał Castle'a, zapytał go, dlaczego odpowiedział: „Więc nie mogą uciec. Aby nie mogli skorzystać z nieszczęścia, które spowodowali”. Chociaż prawdą jest, że Frank czerpie mroczną przyjemność z tego, co robi, jego motywacją jest to, że myśl o wypuszczeniu przestępcy, którego mógłby zabić, doprowadziłaby go do szaleństwa. Niektórzy członkowie organów ścigania niechętnie aresztują Punishera, ponieważ uważają, że często ma do czynienia z przestępcami, których prawo nie może skazać. Ponadto kilku funkcjonariuszy organów ścigania przekaże również Punisherowi informacje dotyczące wszelkich przestępczych przedsiębiorstw, które są zbyt wrażliwe, aby mogły je obalić samodzielnie.

Castle stwierdził, że nie chce, aby inni podążali jego ścieżką, uzasadniając to tym, że jego osobista wojna z przestępcami była jego jedyną, i żywił urazę wobec innych (zwykle krótkotrwałych) mścicieli, z wyjątkiem tego, co uważał za ich brak „ profesjonalizmu".

Punisher wie, że bez względu na to, ile setek lub tysięcy przestępców zabije, nie robi to różnicy na świecie. Frank wie, że jego działania nie czynią świata bezpieczniejszym miejscem. Pisarz Steven Grantnotes mówi o nim:

"Heidegger, który posunął się dalej w filozofii Kierkegaarda, jeszcze bardziej przybliża opisanie Punishera: „Ponieważ nigdy nie możemy mieć nadziei na zrozumienie, dlaczego tu jesteśmy, jeśli jest coś do zrozumienia, jednostka powinna wybrać cel i dążyć do niego z całego serca, pomimo pewność śmierci i bezsensowność działania”. To pewne, że Punisher, tak jak go począłem: człowiek, który wie, że umrze i który na dużym obrazie, jego działania nie będą się liczyły, ale który podąża swoją drogą, ponieważ właśnie to postanowił zrobić."

Chociaż kilkakrotnie oświadczył, że nikt nie powinien być taki jak on (w stosunku do poprzedniej partnerki, Rachel Cole-Alves), nie żałuje tego, co robi, jak pokazano podczas jego walki z Ghost Riderem, gdy wytrzymał swoją Pokutę Wpatrywania się bez mrugnięcia okiem.

Linki zewnętrzne Edytuj