FANDOM

You can't! (Nie możesz!)

—Purple Guy w mini grze "URATUJ ICH"

Purple Guy (właść. William Afton) – antagonista gry Five Nights at Freddy's. Zabójca wielu dzieci, które podstępnie zwabił na zaplecze, będąc w kostiumie animatronika. Później przez nie zabity i uwięziony w kostiumie Springtrap'a w trzeciej części gry.

Charakterystyka

Purple Guy, a właściwie William Afton, to były pracownik pizzerii w której dzieje się akcja gry. Współpracownik Henry'ego. Najprawdopodobniej zajmował się sprawami biznesowymi wszystkich restauracji należących do Fazbear Entertainment. Stworzył Funtime animatroniki z FNAF: SL. Jest zabójcą dzieci, jednak nie został ukarany, bo nie znaleziono ciał. Jest on z pewnością sadystyczną i psychopatyczną postacią. Nie jest on naprawdę fioletowy, a w ręce trzyma coś na kształt banana, telefonu, siekierki, albo noża.

Ciekawostki

  • Nieznane są motywy zabójstwa Aftona. Prawdopodobnie mścił się za śmierć syna.
  • Słowa, które wymawia w "URATUJ ICH" są najprawdopodobniej kierowane do gracza, a oznaczają, że nie może on uratować tych dzieci.
  • W uniwersum FNaFa istnieją dwa Purple Guy'e: jeden to syn, literalny Purple Guy a drugi to ojciec, morderca dzieci lecz normalnie wyglądający człowiek.

Galeria