Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

I always come back! (Zawsze powracam!)

—Najsłynniejsza kwestia William Aftona.

You may not recognize me at first, but I assure you, it's still me. (Na początku możesz mnie nie rozpoznać, ale zapewniam cię, że to wciąż ja.

—William Afton jako Springtrap.

You can't! (Nie możesz!)

—Purple Guy w mini grze "URATUJ ICH"

William Afton, lepiej znany jako Purple Guy – główny antagonista serii Five Nights at Freddy's. Zabójca co najmniej jedenastu dzieci, które podstępnie zwabił na zaplecze pizzerii, będąc w kostiumie animatronika. Później przez nie zabity i uwięziony w kostiumie Springtrap'a w trzeciej części gry.

Charakterystyka

Purple Guy, a właściwie William Afton, to były pracownik pizzerii w której dzieje się akcja gry. Współpracownik Henry'ego. Najprawdopodobniej zajmował się sprawami biznesowymi wszystkich restauracji należących do Fazbear Entertainment. Stworzył Funtime animatroniki z FNaF: SL. Jest zabójcą dzieci, jednak nie został ukarany, bo nie znaleziono ciał. Jest on z pewnością sadystyczną i psychopatyczną postacią. Nie jest on naprawdę fioletowy, a w ręce trzyma coś na kształt banana, telefonu, siekierki, albo noża.

Ciekawostki

  • Nieznane są motywy zabójstwa Aftona. Prawdopodobnie mścił się za śmierć syna.
  • Słowa, które wymawia w "URATUJ ICH" są najprawdopodobniej kierowane do gracza, a oznaczają, że nie może on uratować tych dzieci.
  • W uniwersum FNaFa istnieją dwa Purple Guy'e: jeden to syn, dosłowny Purple Guy, a drugi to ojciec, morderca dzieci lecz normalnie wyglądający człowiek.

Galeria

Advertisement