FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Będziesz mi służył w Czeluściach.

—Quan Chi w Mortal Kombat (2011)

Ty zostawiłeś ich na śmierć... ja przywróciłem ich do życia

—Quan Chi do Raidena

Quan Chi jest potężnym, demonicznym czarodziejem z Czeluści i jednym z głównych antagonistów w grach z serii Mortal Kombat. Jest on założycielem Bractwa Ciemności, starożytnego, demonicznego kultu czczącego Shinnoka.

Wygląd

Quan Chi jest wysokim, bardzo dobrze zbudowanym mężczyzną o czerwonych oczach. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest biała skóra z czarno-czerwonymi tatuażami. Jest również całkowicie pozbawiony jakichkolwiek włosów.

Na jego czole znajduje się również czakra. Podczas pierwszego pojawienia się, miał na sobie zielony mundur z czarną zbroją, ozdobioną kolcami i z symbolem yin-yang, którego używa do oficjalnych spotkań. Podczas ucieczki od Scorpiona w Czeluściach, odrzucił część swojego ubrania, pozostawiając połowę swojej zbroi i nowe czarne rękawiczki.

Później magicznie wytworzył na swoim ciele specjalne tatuaże. Na swoim pasku zaczął też nosić autentyczny Amulet Shinnoka. Wydaje się, że twórcy Mortal Kombat lubią jego strój z Deadly Alliance, ponieważ występuje on w każdej kolejnej odsłonie serii.

Jednak w Mortal Kombat X, Quan Chi ma nowy strój, który łączy w sobie cechy zarówno jego starych kostiumów z MK4, jak i DA. Tu nosi głównie solidny pancerz z kolcami na kołnierzyku, przypominający strój z MK4.

Umiejętności

Quan Chi jest najpotężniejszym demonicznym czarnoksiężnikiem w Czeluściach, władającym zarówno czarną magią, jak i nekromancją. Po zdobyciu Amuletu Shinnoka zyskał szereg innych mocy, takich jak zdolność podróżowania między wymiarami.

Większość nekromantycznych ataków Quan Chi obejmuje przywoływanie czaszek i szkieletów, które emitują charakterystyczny, zielony blask. Potrafi także przywołać mur obronny z czaszek, a także szkielety, które wykonują rozkazy swojego pana. Quan Chi jest także zdolny do stworzenia tornada dusz, które może wstrzymać w każdej chwili. W walce wręcz, Quan Chi posługują się głównie parą azjatyckich pałaszy.

Ciekawostki

  • Quan Chi miał się pierwotnie pojawić w kulminacjach filmów Mortal Kombat i Mortal Kombat: Annihilation, ale ostatecznie z tego zrezygnowano, choć pojawia się na plakatach i zwiastunach.

Galeria