FANDOM

Słuchajcie mego ryku!

—Oficjalne motto rodowe

Lannisterowie zawsze spłacają swoje długi

—Nieoficjalne motto rodowe

Ród Lannister z Casterly Rock, znany również jako Ród Lannister lub po prostu Lanisterowie – jeden z dziewięciu wielkich domów Westeros pojawiający się w serii Pieśń lodu i ognia oraz w telewizyjnej adaptacji Gra o tron. Ich herb to złoty lew na czerwonym tle. Lannisterowie są znani z tego, że są najbogatszym domem w Westeros, a ich źródłem dochodów są kopalnie złota na Krainach Zachodu. Są również znani ze swojej bezwzględności, podstępności i ogólnego braku honoru. Choć ta reputacja jest całkiem nowa, stworzona przez działania Tywina Lannistera. Pod rządami Lorda Tywina i jego córki Cersei dom jako całość służy często za zbrodniczą i antagonistyczną frakcję, a także używa innych brutalnych postaci, takich jak Ser Gregor Clegane, Ser Amory Lorch i Dzielni Kompanioni. Po rebelii Roberta, ród dostał się pod kontrolę Rodu Baratheon z Królewskiej Przystani. Córka Tywina, Cersei wyszła za mąż za króla Roberta Baratheona. Jednak po jego śmierci władza przeszła w ręce rodu Lannisterów, którzy rządzili z cienia za pomocą swoich pionków.