FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Ręka Boga jest główną, antagonistyczną frakcją w mandze i anime Berserk. Wszyscy jej członkowie pierwotnie byli ludźmi wybranymi przez Ideę Zła, aby służyć celowi uzasadnienia cierpienia ludzkości. Każdy z nich posiadał i używał behelitu, ale Griffith używał szkarłatnego behelitu (Jajo Króla), aby przekroczyć ludzkość. Nie wiadomo, czy istnieje pięć szkarłatnych behelitów, czy też ten sam przyszedł do każdego z nich po kolei.

Przeszłość

Początki Ręki Boga są nieznane i owiane tajemnicą, ale wiadomo, że jej członkowie byli kiedyś ludźmi, zanim użyli szkarłatnego behelitu podczas zaćmienia Słońca, które ma miejsce raz na 216 lat. Gdy to zrobią, przekroczą swój obecny status i odrodzą się jako demoniczne anioły i wysłannicy Idei Zła. Aby to zrobić, muszą jednak złożyć ofiarę ze swoich bliskich, a ich dusze zostaną wykorzystane do ukształtowania nowej formy.

Od tego czasu Ręka Boga służyła jako nadzorcy ludzkości i kształtowała wiele wydarzeń w jej historii, jednocześnie rekrutując nowych członków do organizacji i pozyskując sługi w postaci ludzi, którzy zostali Apostołami, mając nad nimi absolutną władzę. Guts, główny bohater serii, po raz pierwszy zobaczył Rękę Boga, kiedy pozwolili Griffithowi dołączyć do nich i odrodził się jako Femto w zamian za poświęcenie wszystkich członków Drużyny Jastrzębia.

Członkowie

Ciekawostki

  • Większość imion Ręki Boga jest inspirowana różnymi powieściami Science Fiction. Warto również zauważyć, że projekty postaci Ręki Boga są całkiem podobne do cenobitów z serii Hellraiser, opartej na powieści Clive'a Barkera The Hellbound Heart, której fanem uważana siebie Kentaro Miura.
  • Pomimo swoich mocy, Ręka Boga nie jest w stanie w pełni przewidzieć przepływu losu i przyczynowości, ani nie są niepokonani. Sama Slan przyznała, że „[oni] nie są Bogami”.
  • Jak sama nazwa wskazuje, są oni sługami boga (znanego również jako Idea Zła).
  • Przypuszcza się, że istnieje co najmniej jeden kult poświęcony Slan, której wyznawcy nazywają ją „boginią ognia”.

Galeria