FANDOM

Ramsay Bolton, znany również jako Bękart Boltona lub Ramsay Snow – antagonista pojawiający się w książce Pieśń lodu i ognia oraz w jej serialowej adaptacji - Gra o tron.

Charakterystyka

Osobowość

Boltonowie zawsze byli tak samo okrutni, jak przebiegli, ale ten wydaje się bestią w ludzkiej skórze.

—Robett Glover o Ramsayu

Ramsay, w obu wcieleniach, jest potwornym, dzikim, psychopatycznymm i brutalnym sadystą, który beztrosko dopuszcza się obrzydliwych, okropnych czynów, takich jak gwałt i tortury dla własnej rozrywki bez żadnego szacunku dla nikogo, a tym samym doprowadza do gniewu ojca, Roose za jego lekkomyślnoe zabijanie ludzi i brak taktu politycznego. Uważa się za prawdziwego Boltona mimo swoich narodzin i odnosi się do siebie dumnie jako uczciwy potomek Dreadfort i gwałtownie poprawiając tych, którzy odnoszą się do niego inaczej. Chociaż nie jest on prawdziwym Boltonem, Ramsay przestrzega wielu ich tradycji i obyczajów, a dokładniej ich insygniów w obdzieraniu żywych ludzi i noszenia ich skór jako płaszczy.

Typowo dla psychopaty, Ramsay jest pozornie beznamiętny i całkowicie bezlitosny wobec niezliczonych ludzi, których torturuje i zabija. Hobby Ramsaya i wiele przyjemności są równie sadystyczne i rozkoszuje się przemocą, nędzą i śmiercią, którą wywołuje, a także traktuje perspektywę polowania, zabijania i torturowania niewinnych ludzi jako sport. Jego pomysł na grę ogólnie obejmuje młode kobiety rozebrane do naga, a następnie wypuszczone do lasów Boltonów, przed polowaniem na nich z grupą dzikich psów.

Podczas gdy Ramsay może być sprytny i dobrym manipulatorem, nie jest również dobry w zawiłej polityce i nie rozumie ryzyka związanego z konsekwencjami swoich działań. Roose Bolton jest zirytowany jego zachowaniem i stara się zachęcić go do utrzymania północy w spokojnym i cichym stanie. Roose zwierza się Theonowi, że w ogóle nie ufa Ramsayowi i zdaje sobie sprawę z możliwości zabicia go przez jego syna, jeśli jego wrogowie nie zrobią tego w pierwszej kolejności. W wersji seriali okaże się to słuszne, ponieważ drugi Maester Wolkan ogłosił Roose'owi, Ramsay'owi i Lordowi Karstarkowi, że on i Walda spłodzili syna, ponieważ ciągle mu przypominano, że mimo uznania przez ojca byłby nadal bękartem i wiedział że gdyby Roose miał kiedyś zaufanego syna, Północ nigdy nie byłaby jego, paranoja ogarnia Ramsaya, a on zabija swojego ojca, Waldę i nowonarodzonego brata i nieoficjalnie staje się Strażnikiem Północy. W powieściach, Roose zawsze nosił zbroję na sobie przez cały czas, aby uniknąć tego rodzaju śmierci. Robett Glover opisał Ramsaya Davosowi Seaworthowi jako bestię w ludzkiej skórze z powodu niewypowiedzianego okrucieństwa.

W adaptacji telewizyjnej HBO Ramsay wykazał większą troskę o otrzymywanie od ojca miłości, szacunku i uczucia podczas morderstw, porwań i gwałtu. Ramsay okazał się niepewny co do swojego związku z ojcem, a Roose niewiele zrobił, by mu pomóc, wielokrotnie przypominając swojemu synowi o jego bękartowym statusie i grożąc mu nieustannym wyrzeczeniem. Jednak z tego powodu Ramsay nie jest przedstawiany jako potwór. Bezwstydnie przyznaje, że torturuje wyłącznie na podstawie tego, że mu się to podoba i jest chodzącym ucieleśnieniem okrucieństwa, brutalności i przemocy na polu walki.

W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w książce, Ramsay został odpowiednio przeszkolony w walce, podczas gdy w powieściach walczył prymitywnie, ale nigdy nie otrzymał treningu z mieczem, ponieważ jego pierwszy sługa, Fetor, sam nie był dobrym wojownikiem.

Bez względu na wersję, Ramsay jest chodzącym ucieleśnieniem okrucieństwa i sadyzmu. Rywalizuje z potworami, takimi jak Gregor Clegane, Joffrey Baratheon, Rorge i Euron Greyjoy o tytuł najgorszego z najgorszych. Lubi torturować ludzi, odzierając ich żywcem, polując na ludzi (zwłaszcza na kobiety), i jest seryjnym mordercą oraz gwałcicielem, który rozkoszuje się bólem, który przynosi innym.

W serialu telewizyjnym Ramsay okazuje się być bardziej pogodzonym ze swoim losem bękarta, do tego stopnia, że ​​określa siebie jako "Snow" i dumny jest z podpisania samego siebie jako naturalnego syna Roose Boltona; nie oznacza to jednak, że jest mniej sfrustrowany, gdy mu się przypomina o jego pochodzeniu. Kiedy jest uznany jako "Ramsay Bolton", jest wyraźnie przytłoczony do tego stopnia, że ​​prawie płacze z radości i klęka, aby uroczyście obiecywać ojcu, że będzie żył zgodnie ze swoim rodzinnym nazwiskiem i tradycjami oraz że nie zawiedzie go. Jednak w głębi duszy Ramsay nadal nieufnie podchodzi do swoich korzeni, wiedząc, że może zostać wydziedziczony, jeśli dla Roose'a narodzi się prawdziwy syn. Ramsay okazuje się również zazdrosny o Jona Snow'a, którego wychował i kochał jego ojciec wraz z jego prawowitymi synami, a ostatecznie został Lordem Dowódcą Nocnej Straży. Zazdrość Ramsaya wobec Jona jest tak silna, że ​​wyraża chęć zabicia Jona, jeśli nadarzy się okazja, choć jednocześnie wydaje się być zaniepokojony, gdy słyszy, że Jon może przyjść po niego z armią Dzikich. Po narodzinach syna Roose'a i Waldy, pomimo tego, że Roose nie wyrzekł się go wprost, strach i paranoja Ramsaya są tak wielkie, że morduje on całą swoją rodzinę i przejmuje dla siebie pozycję ojca, nie dbając o naganny akt pokrewieństwa.

Biografia

Gra o tron

Ramsay Snow jest bękartem Lorda Roose Boltona i został poczęty w wyniku gwałtu. Wiele lat temu Roose spotkał matkę Ramsaya na polowaniu i ją zgwałcił, powołując się na prawo pierwszej nocy. Ramsay urodził się niedługo potem, a jego matka przyprowadziła go do Dreadfort, zamku jego ojca, by Roose uznał go za syna. Roose niemalże zabił Ramsaya i jego matkę, ale ustąpił, gdy zorientował się, że dziecko rzeczywiście było jego.

Ramsay jest jedynym żyjącym dzieckiem Roose'a po śmierci Domerica Boltona, a także jedynym możliwym spadkobiercą Rodu Bolton do czasu narodzin dziecka przez nową żonę Roose, Grubą Waldę Frey. Pozostaje kasztelanem Dreadfort, kiedy jego ojciec wyjechał na południe, by walczyć w Wojnie Pięciu Królów.

Ramsay trzyma grupę psów, którą wykorzystuje do polowania. Jest również w związku z córką opiekuna, Myrandą, którą podobno planował poślubić, zanim jego ojciec ostatecznie go uznał za swojego.

Sezon 2

Po tym, jak Winterfell zostaje zajęte przez Żelaznych Ludzi dowodzonych przez Theona Greyjoya, Ramsay zostaje wysłany przez jego ojca, Roose Boltona, aby odebrał go ponownie w imieniu króla Robba Starka. Siły Ramsaya oblegają zamek, który doprowadza go do furii przez cały wieczór. Następnego ranka Theon zbiera swoich ludzi, by bronili zamku, ale zostaje zdradzony i znokautowany przez swoich ludzi, którzy przyjmują ofertę miłosierdzia Robba Starka dla żelaznego garnizonu, jeśli poddadzą się i oddadzą Theona. Jednak później Ramsay plądruje zamek i zabija tych, którzy się poddali.

Sezon 3

Po przejęciu Winterfell, Ramsay i jego ludzie zabierają Theona do Dreadfort, gdzie żelazny książę jest poddawany makabrycznym torturom. Rozpoczynając pokręconą kampanię psychologicznej manipulacji, Ramsay przedstawia się jako żelazny wysłannik siostry Theona, Yary, i fałszywie twierdzi, że został wysłana przez nią, by go wyzwolić.

Ramsay wysyła fałszywy raport do Harrenhal, gdzie ustalono główne siły północnej armii, o zwolnieniu Winterfell przez żelaznych ludzi, o zniknięciu Brana i Rickona Starka, i że położenie Theona Greyjoya jest nieznane.

Później tego wieczora Ramsay wraca i wypuszcza Theona, dostarcza mu konia i każe mu jechać na wschód do Deepwood Motte, gdzie czeka na niego jego siostra. Łowcy tropią go i znów go chwytają. Za karę ich przywódca próbuje zgwałcić Theona. Ramsay pojawia się i błyskawicznie zabija porywaczy.

Później Ramsay obiecuje Theonowi, aby zabierze go do Deepwood Motte. Jakiś czas później docierają na miejsce. Ramsay ostrzega, że ​​niektórzy z mężczyzn należą do jego ojca, Boltona. Kiedy tajemniczy chłopak usiłuje otworzyć zamkniętą bramę, Theon wyznaje swoją zazdrość o statusie Robba, morderstwo dwóch chłopców i przyznaje, że Eddard Stark był jego prawdziwym ojcem. Po otwarciu bramy Theon i Ramsay wchodzą do ciemnego pokoju. Młody człowiek zapala pochodnię, a Theon, ku swojemu przerażeniu, uświadamia sobie, że wrócił do sali tortur. Wkrótce dołączyli do nich dwaj mężczyźni, którzy krępują Theona po tym, jak Ramsay fałszywie twierdzi, że zabił ich towarzyszy. Kopiąc i krzycząc, Theon zostaje przywrócony do pionu, gdy Ramsay opuszcza swoją fasadę, uśmiecha się sadystycznie i każe ludziom, aby umieścili Theona "tam, gdzie należy".

Ramsay budzi Theona dźwiękiem rogu, aby dalej go torturować. Grozi, że wyciągnie różowy palec Theona, jeśli nie będzie mógł odgadnąć prawdziwej tożsamości Ramsaya i ich aktualnej lokalizacji. Po kilku przypuszczeniach Ramsay mówi Theonowi, że ma rację, zgadując, że Ramsay to Harrion Karstark, brat Torrhena Karstarka i syna Lorda Rickarda Karstarka, i że są w Karhold (Theon nie zdaje sobie sprawy, że zarówno Rickard, jak i Harrion nie żyją). Wskazuje jednak, że Theon nigdy nie zapytał, czy jest kłamcą. Przyznaje, że kłamał i zaczyna obdzierać palec Theona, podczas gdy jego ofiara krzyczy.

Theon zostaje uwolniony od swoich łańcuchów przez dwie młode kobiety, Myrandę i Violet. Dają mu wodę i oczyszczają jego rany. Theon obawia się pomocy. Po chwili do sali wchodzi Ramsay, który dzierży nóż. Następnie śmieje się z popędu Theona. Karze swoim ludziom przytrzymać chłopaka, po czym go kastruje.

Ramsay przyznaje, że plotki na temat Theona były prawdziwe, i że miał "dobrego koguta". Następnie rozmawia z Theonem, który błaga go o śmierć. Ramsay stwierdza, że ​​nie jest on dla niego dobry. Ramsay postanawia nadać Theonowi nowe imię i zaczyna go szkolić, póki Theon nie zacznie nazywać siebie "Fetor". Ramsay wysyła również list do Balona Greyjoya z pudełkiem zawierającym przyrodzenie Theona i w liście grozi zabijaniem innych Żelaznych Ludzi.

Galeria