FANDOM

Ci idioci - zawsze próbują cię oszukać. Taka jest wada tego biznesu. Co oni sobie myślą? Ci szmaciarze bardzo mnie zawiedli. Niedługo każdy frajer będzie tu próbował sprzedawać kokę.

—Ricardo Diaz do Tommy'ego Vercettiego

Ricardo Diaz - to główny antagonista w grze Grand Theft Auto: Vice City, a także drugoplanowa postać w Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Głosu podłożył mu Luis Guzmán.

Biografia

Niewiele wiadomo o wcześniejszej historii Diaza, jednak w pewnym momencie przybył do Vice City, a następnie stał się brutalnym i potężnym baronem narkotykowym w mieście. Ma heroiczną stronę w GTA Vice City Stories, pomagając Victorowi w jego zemście na sierżancie Jerrym Martinezem. Diaz wkłada swoje pieniądze do drogiej rezydencji w Starfish Island. Podczas gdy on budował, współpracuje z Victorem i Lancem. Po pomyślnym zakończeniu sprawy nadal współpracuje z Victorem.

Jego prawdziwa natura została ujawniona w GTA: Vice City, kiedy okazało się, że jest odpowiedzialny za nieudaną transakcję narkotykową Tommy'ego Vercettiego, o której dowiedział się od Gonzaleza. Próbując pomścić śmierć brata w zasadzce, przyjaciel Tommy'ego, Lance Vance, który pracował z Diazem, zostaje schwytany i torturowany przez ludzi Diaza, i Vercetti go ratuje. Obydwaj atakują willę Diaza i zabijają go. Następnie przejmują jego biznes.