FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Ci idioci - zawsze próbują cię oszukać. Taka jest wada tego biznesu. Co oni sobie myślą? Ci szmaciarze bardzo mnie zawiedli. Niedługo każdy frajer będzie tu próbował sprzedawać kokę.

—Ricardo Diaz do Tommy'ego Vercettiego

Ricardo Diaz - to główny antagonista w grze Grand Theft Auto: Vice City, a także drugoplanowa postać w Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Głosu podłożył mu Luis Guzmán.

Biografia Edytuj

Niewiele wiadomo o wcześniejszym życiu Diaza, jednak w pewnym momencie przybył do Vice City, a następnie stał się brutalnym i potężnym baronem narkotykowym w mieście. Ma heroiczną stronę w GTA Vice City Stories, pomagając Victorowi w jego zemście na sierżancie Jerrym Martinezem. Diaz wkłada swoje pieniądze do drogiej rezydencji w Starfish Island. Podczas gdy on budował, współpracuje z Victorem i Lancem. Po pomyślnym zakończeniu sprawy nadal współpracuje z Victorem.

Jego prawdziwa natura została ujawniona w GTA: Vice City, kiedy okazało się, że jest odpowiedzialny za nieudaną transakcję narkotykową Tommy Vercetti, o której dowiedział się od Gonzalez. Próbując pomścić śmierć brata w zasadzce, przyjaciel Tommy'ego, Lance Vance, który pracował z Diazem, zostaje schwytany i torturowany przez ludzi Diaza, i Vercetti go ratuje. Obydwaj atakują willę Diaza i zabijają go. Następnie przejmują jego biznes.

Osobowość Edytuj

Diaz, jest szczęśliwy gdy pociąga za spust, lecz często wpada w gniew. Ma skłonność do gwałtownych wybuchów i często atakuje swoich zbirów, a także niszczy różne rzeczy (nawet kosztowny materiał) w swojej willi, takie jak brutalne niszczenie wazonu Ming przed Tommym. Chciwy egomaniakalny, jest niezwykle zazdrosny o innych, posuwa się tak daleko, że nakazuje Tommy'emu ukraść łódź, aby zatrzymać najszybsze łodzie na wschodnim wybrzeżu.

Pomimo jego złego temperamentu - co często prowadzi go do podejmowania złych decyzji - nie należy lekceważyć Diaz, ponieważ może on być kłamliwy i zdradziecki, gdy w grę wchodzą pieniądze.

Diaz może być także przyjazny, gdy wszystko idzie dobrze i zgodnie z jego planami. traktuje swoich towarzyszy w nieco ojcowskiej więzi. Dlatego jest zaskoczony zdradą i atakiem Tommy'ego na jego willę, ponieważ nie był świadomy obecności Tommy'ego w zasadzce i chociaż Tommy mógł być świetną prawą ręką.