Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.
Warning18+.png
Uwaga!

WUBBA LUBBA DUB DUB!

—Powiedzonko Ricka

Ogór Rick!

—Rick po zamienieniu się w ogórka

Rick Sanchez (znany jako Rick C-137 dla innych Ricków) - jest jednym z dwóch tytułowych bohaterów i głównym antagonistą serialu Rick i Morty. Jest dziadkiem Morty'ego Smitha i Summer Smith, ojcem Beth Sanchez-Smith i teściem Jerry'ego Smitha.

Pomimo tego, że jest jednym z głównych bohaterów i kocha swoją córkę oraz wnuki, ma bardzo złożony zestaw moralności, ponieważ jest kompletnym pijakiem i ma negatywny wpływ na rodzinę, która przez niego często znajduje si w niebezpiecznych sytuacjach. Jest parodią Emmetta Browna.

Głosu użyczył mu Justin Roiland, który również użyczył głosu dla Morty'ego i hrabiego Cytryndora w Porze na Przygodę.

Historia[]

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Ricka. Wszystko, co naprawdę jest znane, to to, że ożenił się i miał córkę o imieniu Beth, ale opuścił ją później z powodu kłótni z żoną dotyczącej bezpieczeństwa jego rodziny i jego fiksacji na punkcie eksperymentów naukowych. W pewnym momencie był częścią międzygalaktycznej grupy terrorystycznej z kilkoma jego najbliższymi przyjaciółmi, w tym Squanchym i Człek-Ptakiem, walczącymi o obalenie Galaktycznej Federacji, która była totalitarna i opresyjna w swej naturze, pomimo troskliwej i przyjaznej fasady; chociaż niekoniecznie był to motyw buntu. Był obecny przy narodzinach swojego wnuka imieniem Morty.

W końcu Rick powrócił do życia swojej córki i jej rodziny. W tym czasie i wcześniej Rick był skłonny do wielokrotnego przeskakiwania przez bariery przestrzenne i wymiarowe, podróżowanie do obcych światów lub innych niezwykłych miejsc w celu zbierania materiałów potrzebnych do jego eksperymentów i gadżetów lub zarabiania pieniędzy poprzez prowadzenie podejrzanych interesów. Jego wnuki Morty i Summer zostali szybko zwerbowani, by mu pomóc. Chociaż początkowo byli przerażeni, zostali częściowo zepsuci przez Ricka, przyjmując niektóre z jego bezdusznych i gwałtownych tendencji.

W tym okresie udało im się zniszczyć co najmniej jedną wersję Ziemi, prawie wielokrotnie spowodować chaos planetarny, zniszczyć grupy takie jak Federacja i Cytadela Ricków i doprowadzić do rozwodu Beth i jej mężem Jerrym, którego Rick bardzo nie lubił.

Z powodu swojej niechęci do pracy Rick nie miał formalnego zawodu. Większość jego pojazdów i warsztatów była samowystarczalna i zazwyczaj odzyskiwał wszystko za pomocą pistoletu portalowego. Jednakże, gdy potrzebne były pieniądze, Rick działał jako łowca nagród, wykorzystywał różne możliwości (usuwając klątwy z przedmiotów za odpowiednią cenę, opatentował lekarstwo na „Kosmiczne AIDS” itp.) lub sprzedawał swoje twory tym, którzy chcieli je kupić.

Ciekawostki[]

  • Chociaż jego działania wielokrotnie wpływają na Ziemię, w jakiś sposób udaje mu się wymknąć władzom lub utrzymać ich w niewiedzy na temat swoich działań. Jedynymi władzami, które faktycznie próbują złapać są Galaktyczna Federacja i Rada Ricków.
    • W odcinku „Selfie w Białym Domu” prezydent wyjaśnia, że rząd unika próby aresztowania Ricka i Morty'ego, ponieważ wielokrotnie uratowali świat.
  • W przeciwieństwie do stereotypowego geniuszu, który w większości dzieł fabularnych ukrywa swoją inteligencję przed członkami rodziny, jego rodzina jest świadoma jego działań, a nawet aktywnie uczestniczy w jego przygodach, zwłaszcza jego wnuki.
  • Według Federacji w odcinku „Niewesołe wesele” Rick Sanchez C-137 popełnił ponad 7 150 792 przestępstw i wykroczeń.
  • Wydaje się, że Rick rozwinął apatię w stosunku do członków swojej rodziny, jak stwierdziła Beth w odcinku „Propozycja dla Beth”, że jest jedną z nieskończonych Beth z nieskończonymi ojcami w nieskończonych wszechświatach, co pokazuje, że dla Ricka rodzina jest wymienna.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement