FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

WUBBA LUBBA DUB DUB!

—Powiedzonko Ricka

Ogór Rick!

—Rick po zamienieniu się w ogórka

Rick Sanchez (znany jako Rick C-137 dla innych Ricków) - jest jednym z dwóch tytułowych bohaterów i głównym antagonistą serialu Rick i Morty. Jest dziadkiem Morty'ego Smitha i Summer Smitha, ojcem Beth Sanchez-Smith i teściem Jerry'ego Smitha.

Pomimo tego, że jest jednym z głównych bohaterów i kocha swoją córkę i wnuki, ma bardzo złożony zestaw moralności, ponieważ jest kompletnym pijakiem i negatywnym wpływem na rodzinę, który również umieszcza ich w niebezpiecznych sytuacjach. Jest parodią Emmetta Browna.

Głosu podłożył mu Justin Roiland, który również podłożył głos dla Morty'ego i hrabiego Cytryndora w Porze na Przygodę.

Historia

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Ricka. Wszystko, co naprawdę było znane, to to, że ożenił się i miał córkę o imieniu Beth, ale opuścił ją później z powodu kłótni z żoną dotyczących bezpieczeństwa jego rodziny i jego fiksacji na eksperymentach naukowych. W pewnym momencie był częścią międzygalaktycznej grupy terrorystycznej z kilkoma jego najbliższymi przyjaciółmi, w tym Squanchym i Człek-Ptakiem, walczącymi o obalenie Galaktycznej Federacji, która była totalitarna i opresyjna w swej naturze, pomimo troskliwej i przyjaznej fasady; chociaż niekoniecznie był to motyw buntu. Był obecny przy narodzinach swojego wnuka imieniem Morty.

W końcu Rick wrócił do życia rodziny swojej córki. W tym czasie i wcześniej Rick był skłonny do wielokrotnego przeskakiwania przez bariery przestrzenne i wymiarowe, podróżowania do obcych światów lub innych niezwykłych miejsc w celu zbierania materiałów potrzebnych do jego eksperymentów i gadżetów lub zarabiania pieniędzy poprzez prowadzenie podejrzanych interesów. Jego dwa wnuki Morty i Summer zostali szybko zwerbowani, by mu pomóc. Chociaż początkowo byli przerażeni, zostali częściowo zepsuci przez Ricka, przyjmując niektóre z jego bezdusznych i gwałtownych tendencji.

W tym okresie udało im się zniszczyć co najmniej jedną wersję Ziemi, prawie wielokrotnie powodować chaos planetarny, niszczyć grupy takie jak Federacja i Cytadela Ricków i powodować rozwód z Beth i jej mężem Jerrym, którego Rick bardzo nie lubił.

Z powodu swojej niechęci do pracy Rick nie miał formalnego zawodu. Większość jego pojazdów i warsztatów była samowystarczalna i zazwyczaj odzyskiwał wszystko za pomocą pistoletu portalowego. Jednakże, gdy potrzebne były pieniądze, Rick działał jako łowca nagród, wykorzystywał różne możliwości (usuwając klątwy z przedmiotów za odpowiednią cenę, opatentował lekarstwo na „Kosmiczne AIDS” itp.) Lub sprzedawał swoje twory tym, którzy chcieli je kupić.