Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Więc Trish gdzieś tam jest... Zbliżają się... Zabiję ich wszystkich. Przysięgam.

—Risotto Nero.

Risotto Nero jest drugorzędnym antagonistą w mandze i anime JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind, służąc jako główny antagonista w pierwszej połowie historii i pomniejszy antagonista w drugiej połowie.

Jest liderem La Squadra Esecuzioni, nieuczciwej jednostki Passione, która specjalizuje się w zabójstwach, starająca się porwać Trish Unę i wykorzystać ją do obalenia Diavolo i przejęcia całego handlu narkotykami organizacji. Risotto Nero włada Standem znanym jako Metallica.

W growej wersji JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind na PS2 głosu użyczył mu Akira Negishi. W JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven głosu użyczył mu Takaya Kuroda, a w anime głosu użyczył mu Shinshū Fuji. W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Armen Taylor.

Charakterystyka

Wygląd

Risotto Nero jest dość muskularnej postury, z czarną twardówką, czerwonymi oczami i białymi włosami. Jeśli chodzi o odzież, Risotto nosi strój podobny do garnituru błazna, z czarnym kapturem z różnymi złotymi kulkami z literami, płaszczem z otwartą klatką piersiową przywiązanym do klatki piersiowej, czarno-białymi spodniami w paski i czarnymi butami.

Osobowość

Risotto to poważna osoba, jak przystało na lidera La Squadra Esecuzioni. Jest zawsze skupiony na swoim celu i strategiczny. Jest spostrzegawczym zabójcą, który przed podjęciem działań podejmuje zdecydowane działania i analizuje ruchy wroga. Jego umiejętność przewidywania ruchów przeciwnika jest niesamowita i pozwoliła mu prawie zabić Doppio, gdyby nie przechytrzył go Szef. Za swoim zimnym i spokojnym podejściem do rzeczy, Risotto jest podatny na wybuchy przemocy, grożąc Doppio, gdy zbyt długo nie wykonuje polecenia. Kiedy cierpi z powodu niepowodzeń, Risotto zachowuje spokój i decyduje o najlepszym sposobie działania.

Risotto pokazuje, że bardzo troszczy się o swoich ludzi, przysięgając pomścić ich, gdy pojawia się po raz pierwszy. W anime jako pierwszy zauważa i kwestionuje nieobecność Sorbeta i Gelato (nawet przed rozmową o ich zapłacie), i chociaż powiedział pozostałej drużynie swoich zabójców, aby zapomnieli o nich, przebywał najdłużej podczas ich pogrzebu.

Ciekawostki

  • Pomimo tego, że jest liderem La Squadra, Risotto nigdy nie walczy bezpośrednio z żadnym z członków Gangu Bucciarati i jest jedynym, który zamiast tego mierzy się z Doppio. Nieco ironicznie, zostaje zabity przez jednego z ich Standów, Aerosmith Naranciego.
Advertisement