FANDOM

Rize Kamishiro (神代 利世, Kamishiro Rize), znana również jako Pożeracz – antagonistka pojawiająca się w mandze Tokyo Ghoul, jak i jej adaptacji anime. Jest ona dość znanym ghoulem, znanym pod pseudonimem Pożeracz.

Pewnego dnia w kawiarni Anteiku spotyka młodego nastolatka o imieniu Ken Kaneki. Później, gdy Ken odprowadza ją do domu, ona ujawnia swoją prawdziwą naturę i próbuje go zjeść. Kaneki nie zostaje zjedzony dzięki temu, że na Rize spadały metalowe belki, co doprowadziło do jej śmierci i poważnego uszkodzenia ciała Kena. W szpitalu młody chłopak dostaje organy Rize, przez co przemienia się w sztucznego, Jednookiego Ghoula.

Jest jedną z sześciu głównych antagonistów w serii Tokyo Ghoul, wraz z Akihiro Kanou, Eto Yoshimurą, Seidou Takizawą, Kichimurą Washuu i Tsuneyoshim Washuu.

W japońskiej wersji głosu użyczyła jej Kana Hanazawa (która także podkładała głos dla Seryu Ubiquitous), natomiast w angielskiej wersji głosu użyczyła jej Monica Rial.

Charakterystyka

Osobowość

Rize pojawia się jako młoda i piękna kobieta o długich fioletowych włosach, fioletowych oczach i okularach. Pojawia się jako nieśmiała i szczupła kobieta i nosi typowy strój do zwykłej ludzkiej kobiety, starając się wtopić w ludzkie społeczeństwo.

Osobowość

Rize jest dobrze znana jako femme fatale nawet wśród Ghuli. Znana jako "Pożeracz", gdyż zjada dużą liczbę ludzi, co powoduje, że zabija więcej osób niż większość Ghuli potrzebuje. Wabi swoją ofiarę, pokazując łagodną i nieśmiałą stronę, a kiedy ta nie ma już szans na ucieczkę, ujawnia swoje prawdziwe intencje. Nie ma ambicji, działając tak, jak robi to z głodu i nudy. Jest skrajnie samolubna, nie troszcząc się o walkę Ghuli o życie wśród ludzi, ponieważ jej żarłoczny apetyt coraz bardziej zagraża samemu istnieniu wszystkich Ghuli. Niezwykle sadystyczna i żądna krwi, Rize jest wyjątkowo zdolnym Ghulem i ściganym przestępcą.

Chociaż pojawia się w halucynacjach Kanekigo, Rize działa o wiele bardziej opanowana, przekonująca i nieczule, często wyśmiewając Kanekiego i jego głodujący stan z powodu odmowy jedzenia ludzi, a także jego szaleństwa jako Smoka (gdy po raz kolejny pojawiła się w jego głowie w Toyko Ghul: re). Chciała jedynie zmusić go do udawania jego wewnętrznej ciemności. W pierwszym sezonie serialu anime nalegała nawet, by Kaneki skonsumował Hide'a, jego najlepszego przyjaciela, gdy ten został poważnie ranny. Halucynacja Rize także reprezentuje mroczne i bezduszną stronę Kanekiego, pokazujące, jak wielki wpływ wywarła na niego w wyniku jej morderczej próby.

Biografia

Wczesne życie

Urodzona w Rozżarzonym Ogrodzie, Rize była jedną z licznych potomków Tsuneyoshigo Washuu i miał ostatecznie stać się "macicą", aby zachować linię krwi klanu Washuu. Zdegustowana swoim losem, uciekła z pomocą Souty Washuu-Furuty, co poskutkowało, że była głodna i wyczerpana. Została znaleziona przez Shachiego, który postanowił wziąć ją pod swoją opiekę. Przybliżyła się do Shachiego, widząc w nim swojego zastępczego ojca. Przybrała również nazwisko Shachiego. Jednak wraz ze wzrostem Rize, wzrósł także jej apetyt. Zaczęła się przejadać i mimo protestów Shachiego nadal to robiła. Jej działania doprowadziły ostatecznie do nalotu CCG na 6 Dzielnicę i uwięzienia Shachiego.

Rize wtedy zaczęła prowadzić koczowniczny tryb życia, wędrując po różnych dzielnicach i kontynuowała swoje łowy. Sześć miesięcy przed spotkaniem z Kenem Kaneki i wypadku, Kamishiro mieszkała w 11 Dzielnicy. Jej działania przyciągnęły uwagę inspektorów CCG i skłoniły ich do wejścia na 11 Dzielnicę. Postanowiła odejść, kiedy CCG zaczęło działać. Nim jednak odeszła, zabiła Hagiego - przywódcę Ghuli z 11 Dzielnicy.

Prolog

Jakiś czas później, Rize wybrała na następny cel Kena Kaneki który, jak zauważyła, zakochał się w niej, nawiązując z nim rozmowę po tym, jak przez jakiś czas odwiedzał kawiarnię Anteiku. Korzystając z ich wzajemnej miłości do książek, planowali randkę zaraz po spotkaniu. Po nieszkodliwym dniu spędzonym razem, Rize oszukała Kaneki, by odprowadził ją do jej domu. Gdy dotarli do opuszczonego miejsca, ona ujawniła prawdę o sobie i ugryzła Kanekiego w ramię.

Kaneki zmierzył się z nią, ale Rize była zbyt silnya i łatwo przebiła jego brzuch swoim kagune. Zanim Rize zdążył go wykończyć, wiele stalowych belek z terenu budowy spadło na Rize, miażdżąc ją. Te zdarzenie zostały usłyszane przez przechodniów, którzy następnie wezwali pomoc i oboje zostali wysłani do szpitala ogólnego w Kanou. Tam profesor Akihiro Kanou oświadczył, że Rize nie przeżyje i zdecydował się przeszczepić jej narządy dla Kena bez kontaktu z krewnymi, biorąc pod uwagę pilność sytuacji. Jednak potajemnie trzymał ją przy życiu, aby wykorzystać ją do swoich eksperymentów.

W anime Rize nawiedzała Kanekiego, gdy ten był głodny i próbował walczyć ze swoim instynktem ghula.

Saga Aogiri

Gdy Ken był torturowany przez Yakumo Oomoriego, zaczął on dostrzegać Rize w swoich halucynacjach. Zaczęła ona nakłaniać go, by Ken zaakceptował siebie jako Ghula. To było w tym okresie, kiedy Kaneki miał retrospekcję o swojej matce i jak ostatecznie zmarła z powodu wyczerpania. Rozmawiali o tym, co "należy" zrobić, dopóki Kaneki nie potępił sposobu życia swojej matki i "pożarł" siłę Rize. Dzięki niej, Ken pokonał Yahumo.

Napad na Laboratorium Kanou

Od czasu wypadku Kanou utrzymywał Rize przy życiu w zbiorniku, gdyż chciał użyć jej do stworzenia Jedookich Ghuli. Kaneki i Shachi w końcu spotkali ją podczas bitwy. Gdy Kanou próbował przekonać Kanekigo do przyłączenia się do Drzewa Aogiri, jej zbiornik został zniszczony i została uratowana przez Renjiego, zgodnie z porozumieniem zawartym między Yoshimurą i Shachim, aby zachować jej bezpieczeństwo.

Operacja Tłumienia Sowy

Po incydencie w laboratorium, Rize trzymano uwięzioną w mieszkaniu Renjiego. Była powstrzymywana przez łańcuchy i trzymana w stałym, stanie głodu, karmiona tylko na tyle, by mogła przeżyć, a nie na tyle, by odzyskać siły. To sprawiło, że stała się psychicznie niestabilna i nie mogła rozpoznać otoczenia. Kaneki ostatecznie znalazł ją w tym stanie, co skłoniło go do ponownej oceny swoich decyzji.

Podczas Operacji Tłumienia Sowy, Rize pojawiła się znowu w halucynacjach Kena, gdy ten przebywał w kanałach. Była wtedy spokojna i ludzka, jednak po chwili stała się zdeformowanym i potwornym bytem, który próbował go zjeść.

Po Operacji Tłumienia Sowy

Rize była w trakcie jej powrotu do zdrowia tuż po tym, jak Sen Takatsuki ogłosiła, że jest ghulem.

Oblężenie Klaunów

Jest ona wymieniana przez Kaiko jako osoba powiązana z Dywizją Laboratorium CCG i jest to kwestia niejawna, która nie została upubliczniona.

Po oblężeniu Klaunów

Rize pojawia się później, gdy okazuje się, że została schwytana i jest trzymana w zbiorniku przez Kichimurę Washuu, który używa jej jako dawcy do hodowli Oggai.

Galeria