FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Rosarita Cisneros znana też jako Roberta jest antagonistką w mandze i anime Black Lagoon.

Biografia

Chociaż jej umiejętności domowe, takie jak sprzątanie i gotowanie, są słabe, Roberta nawiązała bliską przyjaźń z Garcią Lovelace, młodym synem całej rodziny. Była kiedyś znana jako Rosarita Cisneros, była partyzantka FARC, wyszkolona jako zabójczyni na Kubie i poszukiwana na arenie międzynarodowej kryminalistka, którą Balalaika określiła mianem „ostrej terrorystki” do tego stopnia, że Hotel Moskwa musiał rozmieścić wszystkich swoich komandosów, a także sama Balalaika osobiście zaangażowała się w sytuację, jeśli miałaby się wymknąć spod kontroli. Revy nazywa ją „pieprzoną suką”. Zdobyła przydomek „Ogara z Florencji” za nieustępliwą chęć osiągnięcia swoich celów. Jej mroczna przeszłość, a także zapach krwi, prochu i brudu emanujący z niej, był czymś, co Revy doskonale rozumiała.

Historia

Roberta przyznała, że ​​mordowała dzieci, kobiety lub kogokolwiek innego w imię rewolucji w latach F.A.R.C. Rozczarowana faktem, że była jedynie narzędziem karteli narkotykowych, zrezygnowała i dołączyła do rodziny Lovelace jako pokojówka za pośrednictwem ojca, który był bliskim przyjacielem Diego Lovelace. Pomimo prośby Garcii, by już więcej nie brała udziału w strzelaninie, późniejsze wydarzenia w mandze pokazują, jak bezradnie obserwowała, jak wybuchła bomba zabijająca wielu, w tym Diego. Pytanie Garcii, dlaczego jego ojciec był ofiarą, zmusza ją do ponownej walki, szukając zemsty. Roberta wykazuje również oznaki narastającego gniewu; pokazano jej, jak bierze mnóstwo leków pobudzających i przeżywa nawiedzające ją halucynacje w postaci swoich dawnych ofiar, zwłaszcza Japończyka. Okazuje się, że rozdarła jego rodzinne zdjęcie, po czym bezlitośnie postrzeliła go w czoło. Po raz kolejny prześladuje miasto Roanapur w poszukiwaniu osoby odpowiedzialnej za zamordowanie jej pana. Niestety okazuje się, że są to Siły Specjalne USA, których zamiarem było zabicie generała i musieli poświęcić Diego Lovelace'a, aby ukończyć misję. Dążenie Roberty do zemsty sprawiło, że wielu mieszkańców, w tym Hotel Moskwa, Triada i kartel kolumbijski, znalazło się w pogotowiu, ponieważ mogło to oznaczać koniec dla nich wszystkich, jeśli ich nowym wrogiem będą Stany Zjednoczone. Większość mieszkańców obwinia Lagoon Company za to, że przyciągnęli ją z powrotem do Roanapuru, mimo że grupa nie wiedziała o tej sytuacji. W dalszej części misji zaczyna tracić z oczu cel, prawie wracając do swojej dawnej osobowości, do tego stopnia, że ​​zaczyna tracić zdrowie psychiczne i ma problemy z identyfikacją przyjaciół i wrogów, co prawie szkodzi Garcii. Dowódca F.A.R.C komentuje nawet, że nie jest już ogarem, którego kiedyś znali, ale bezpańskim wilkiem. Jej przysięga jako „Ogar z Florencji” brzmi: „Przysięgam na imię Santa Maria, aby obalić wszelką niesprawiedliwość”.

W 73 rozdziale mangi Roberta ostatnio widziana jest z Amerykanką, prawdopodobnie z Edą. Kobieta jest w stanie podbić Robertę i podać jej lokalizację, w której znajduje się Gray Fox, więc bez względu na to, czy jest Edą, czy nie, jest zdecydowanie amerykańską agentką. Roberta w końcu dogania Gray Foxa i zabija żołnierzy z trzech wysłanych grup, pomijając Caxtona, którego uważa się za zabitego przez Garcię. Jednak później ujawniono, że sfałszował własną śmierć, używając fałszywych kul, aby zatrzymać jej ścieżkę zemsty. W mandze Ray zostaje zabity przez Caxtona, gdy ten próbuje zabić Robertę.

Na dodanych stronach 76 rozdziału, kiedy Roberta została zastrzelona przez Garcię za pomocą fałszywych kul, przypadkowo zastrzelił Garcię, raniąc go przez otarcie jego wątroby. Garcia uśmiecha się i całuje ją w usta, co powoduje, że się rumieni. Roberta, Fabiola i Garcia wyszli z sytuacji żywi i zdrowi. Jest też scena, w której Fabiola wita rodzinę zamordowanego japońskiego inżyniera, która odwiedza rezydencję Lovelace, a Roberta i Garcia stoją obok siebie.

W anime OVA pokazano, że Roberta, Fabiola i Garcia wyszli z sytuacji żywi i mają się dobrze. Jednak Roberta straciła prawą nogę, lewe ramię, prawe oko oraz palec wskazujący i środkowy prawej dłoni, z których te ostatnie wyrwała i rzuciła na ziemię po tym, jak prawie została zestrzelona przez amerykańskiego snajpera. Pokazana jest ona u boku Garcii, gdy spotyka Shane'a, Fabiolę i rodzinę japońskiego inżyniera.

Charakterystyka

Wygląd

Roberta jest młodą kobietą o jasnej karnacji i bardzo długich ciemnofioletowych włosach, wiązanych w dwa długie warkocze. Ma niebieskie oczy i duże, grube, okrągłe okulary. Najczęściej jest w długim mundurze pokojówki i z naszyjnikiem w kształcie krzyża.

Osobowość

Ironią losu jest to, że choć Roberta jest jedną z najbardziej niebezpiecznych postaci w serii, jest także jedną z bardziej humanitarnych. Jest niezachwianie oddana swemu panu i troszczy się o jego syna, Garcię, którego głęboko kocha. Czuje także głębokie poczucie winy za swoje życie jako zabójczyni dla FARC i nie chce niczego więcej, jak zostawić tę część życia za sobą, pracując dla rodziny Lovelace w ramach odpokutowania. Pomimo tego, że jest pokojówką, Garcia twierdzi, że Roberta jest niezdarna i ogólnie niezbyt dobra w swojej pracy.

Jej życzliwość może się łatwo zmienić, jak widać w humorystycznym omake'u w 1 tomie mangi, kiedy Garcia podwinął jej spódnicę ​​i klepnął ją w żartobliwy sposób, przez co Roberta uszczypnięcia go za ramię i podniosła z ziemi cały czas trzymając go za skórę jego ramienia jako karę, dopóki nie przeprosi. Pokazuje w ten sposób, że jej cierpliwość ma pewien limit przed jej utratą. Dodatkowo, pomimo twierdzenia, że ​​nie toleruje wulgarnego języka, ujawnia go podczas swojej bójki z Revy, w momencie, kiedy razem jednogłośnie powiedziały Rockowi „SPIEPRZAJ STĄD!”.

Jest kilka wskazówek, że pomimo krwawej przeszłości może być osobą religijną, w przeciwieństwie do większości postaci w Black Lagoon. Jest najprawdopodobniej katoliczką, sądząc po wielkim krucyfiksie, który nosi na szyi i nieustannych modlitwach podczas zemsty.

Ciekawostki

  • Podczas sceny pościgu, Rock zastanawiał się, czy Roberta jest jakąś maszyną do zabijania z przyszłości ze względu na jej szalone umiejętności w walce. Jest to oczywiste odniesienie do postaci T-800 z serii Terminator. W angielskiej wersji językowej, Rock wyraźnie porównuje ją do Terminatora, irytując przez to Dutcha.
  • W 50 numerze magazynu Anime Insider reżyser Sunao Katabuchi skomentował, że twórcy animacji nazwali Robertę „Złą Mary Poppins”.
  • W 44 rozdziale i 25 odcinku anime, okazuje się, że Roberta ma umiarkowanie zaokrągloną sylwetkę i duże piersi (większe niż u Revy), kiedy jest widziana nago pod prysznicem.
  • Na końcu OVA Roberta's Blood Trail istnieją pewne różnice w tym, jak Roberta przeżyła walkę.
    • Zarówno w mandze, jak i anime przeżywa.
    • W mandze (76 rozdział) przeżyła bez większych obrażeń.
    • W anime doznaje poważnych uszkodzeń podczas ostatniej bitwy, ponieważ straciła lewe ramię, prawą nogę, dwa palce u dłoni, prawe oko, a także skończyła na wózku inwalidzkim, ale wydaje się to tymczasowe, gdy wyzdrowiała, ponieważ na końcu OVA dała radę wstać z krzesła.
  • W pierwszej ankiecie popularności Roberta zajęła 5. miejsce z 374 głosami.
  • Revy odnosi się do Roberty jako „jebanej czterookiej” i „tej pieprzonej suki w okularach”.
  • Roberta zyskała przydomek „Psa gończego z Florencji” przez jej nieustępliwe dążenie do osiągnięcia swoich celów.

Linki zewnętrzne