FANDOM

Rodrigo Borgia – wielki mistrz zakonu templariuszy, a także papież w latach 1492-1503, który przyjął imię Aleksander VI.

Jest to główny antagonista tak zwanej trylogii Ezia z serii Assassin's Creed, pojawiający się w Assassin's Creed II oraz Assassin's Creed: Brotherhood.

Biografia

Wczesne życie

Rodrigo urodził się 1 stycznia 1431 jako Rodrigo Llançol de Borja. Kiedy jego wuj został papieżem, Rodrigo został mianowany na biskupa, kardynała i wice-kanclerza kościoła. Zdobył wtedy bogactwo i został przyjęty do zakonu templariuszy.

Borgia uzyskał tytuł wielkiego mistrza templariuszy i zaplanował zabójstwo księcia Mediolanu. W 1476 spotkał Giovanniego Auditore, który próbował powstrzymać zamach, lecz było za późno.

Assassin's Creed II

Egzekucja Giovanniego Auditore

W 1476 roku Rodrigo był obserwowany przez Giovanniego, więc postanowił go zgładzić. W tym celu uknuł spisek, a także szantażował Uberto Alberti, który zgodził się oskarżyć Auditore o zdradę miasta. Giovanni Auditore został powieszony wraz z dwoma synami. Świadkiem egzekucji był jego syn, Ezio, który potem zamordował Albertiego.

Spisek Pazzich

Dwa lata później, w 1478 zaplanował morderstwo na rodzinie Medyceuszy, którzy rządzili Florencją. Dołączyli do niego Vieri, Francesco oraz Jacopo de' Pazzi, a także Stefano da Bagnone, Bernardo Baroncelli, Antonio Maffei i Francesco Salviati. Spiskowcy spotkali się w katakumbach, gdzie omawiali przebieg akcji. Rozmowę podsłuchał asasyn Ezio, który w dniu zamachu powstrzymał śmierć Lorenzo de' Medici.

Po nieudanym zamachu, Borgia zaplanował spotkanie wraz z Emilio Barbarigo w Toskanii, lecz przeżyć zdołał jedynie Jacopo de' Pazzi. Zdenerwowany wymówkami starca, Borgia brutalnie go zabił, przebijając mieczem jego szyję. Wiedząc, że spotkanie obserwuje Ezio, rozkazał swoim ludziom go zabić, a za ten czas Rodrigo uciekł.

Wenecja

Około 1485 roku Borgia skontaktował się z rodziną Barbarigo, templariuszami mającymi ambicję przejąć władzę w Wenecji. Po śmierci Emilia Barbarigo z rąk asasyna, Hiszpan zorganizował spotkanie na placu Santo Stefano z Silvio i Marco Barbarigo wraz z Carlo Grimaldim. Tam ogłosił, że muszą zabić dożę Mocenigo, aby przejąć kontrolę nad miastem. Na jego następcę wybrał Marco i ostrzegł, żeby uważali na Ezio; mogliby bowiem podzielić los Pazzich.

W czasie, gdy spiskowcy byli prześladowani w Wenecji przez Auditore, Borgia poszukiwał Fragmentu Edenu, który wkrótce odnalazł na Cyprze. W 1488 Ezio przebrał się za strażnika, który miał doręczyć Borgii Jabłko Edenu. Rodrigo ogłosił siebie Prorokiem, a po chwili rozpoczęła się walka. Do niej dołączyli asasyni, jak m.in. Mario Auditore czy Niccolò Machiavelli. Borgia uciekł z doków.

Wybranie na papieża i Krypta

W 1492 Rodrigo Borgia został mianowany papieżem Aleksandrem VI. W rzeczywistości został nim tylko dla władzy i dostępu do Krypty pod Watykanem, ponieważ uważał, że spoczywa tam uśpione bóstwo.

W 1499 Ezio dostał się do Rzymu, Kaplicy Sykstyńskiej, gdzie walczył z Borgią. Co prawda zdawało się, że Hiszpan zginął, ale w ostatniej chwili odepchnął go Pastorałem Papieskim, czyli Fragmentem Edenu. Rodrigo wygrał walkę, odebrał mu Jabłko Edenu i połączył je, aby otworzyć Kryptę.

Kiedy Borgia nie mógł otworzyć przejścia, Ezio wyzwał go na walkę na pięści, którą pewnie wygrał. Uświadomił mu, że nie jest Prorokiem i nigdy nie był. Słysząc to, Borgia chciał, aby Ezio go zabił, ale niespodziewanie asasyn go oszczędził, po czym sam wszedł do Krypty. Po tym zdarzeniu papież opuścił Kaplicę.

Assassin's Creed: Brotherhood

Władza syna

Rodrigo opowiedział Cesare o wydarzeniach z Krypty. Po usłyszeniu o Fragmencie Edenu ten rozpoczął oblężenie Monteriggioni, pomimo sprzeciwu ojca. Cesare chciał tym samym odzyskać Jabłko Edenu, a także zabić asasynów. Podczas bitwy o miasto młody Borgia zabił Mario Auditore, wuja Ezia.

W 1501 na przyjęciu Juana Borgii Rodrigo rozmawiał z Cesarem o jego podbiciu Italii, wyrażając niezgodę ku temu. Według niego zagrażało to władzy, którą długo z nim budował. W międzyczasie Ezio Auditore dostał się do Zamku Świętego Anioła, aby ich zabić, lecz nie zastał ich tam.

Rok później coraz bardziej przerastały go ambicje Cesare. W końcu ukradł zapasy trucizny i zatruł jabłka, które miał zjeść jego syn. Cesare wszedł do pomieszczenia, będąc zdziwionym z nieprawidłowości finansowych, po czym zjadł jedno z jabłek. Rodrigo poinformował go o śmierci de Valoisa, a także o posiadaniu Fragmentu Edenu. Chwilę później wbiegła Lukrecja, która ostrzegła Cesare o zniknięciu trucizny. W napadzie złości Cesare wepchał jabłko do gardła ojca, zabijając go.

Jego zwłoki zobaczył Ezio, który go pożegnał.

Galeria

Ciekawostki

  • Czasem zdarza się, że na ramionach Borgii pojawia się dziwne, czerwone światło. Prawdopodobnie jest to zwykły błąd w grze.
  • Jest możliwe, aby zabić go w Kaplicy Sykstyńskiej.
  • W filmie na profilu Borgii siedzi on w szatach papieskich obok rodziny Pazzich, Barbarigo oraz Carlo Grimaldiego. Jest to niemożliwe, ponieważ wszyscy z nich zginęli przed 1492 rokiem.