Do szablonu +18.png
Uwaga!

Rorschach, prawdziwe imię Walter Kovacs - antybohaterski protagonista serii komiksowej i filmu Watchmen. Jest bezwzględnie brutalnym mścicielem, który dąży do egzekwowania sprawiedliwości za wszelką cenę i spędza czas na śledztwie w sprawie morderstwa Komedianta. Później, podczas wydarzeń Doomsday Clock, tożsamość Rorschacha przejmuje Reginald „Reggie” Long, który stara się znaleźć Doktora Manhattana, aby mógł ocalić świat.

W filmie w jego rolę wcielił się Jackie Earle Haley, który zagrał także Braxtona Reda i Freddy'ego Kruegera z 2010 roku.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

W dzieciństwie był opisywany jako błyskotliwy i wyróżniał się literaturą, matematyką i edukacją religijną. Rorschach uważa swoją maskę za prawdziwą „twarz”, a jego zdemaskowaną osobowość za „przebranie”. Kontynuuje swoją jednoosobową walkę z przestępczością długo po tym, jak superbohaterowie stali się zarówno odrażeni, jak i nielegalni. Moore przedstawił Rorschacha jako skrajnie prawicowego i moralnie bezkompromisowego punktu widzenia, który odciął go od reszty społeczeństwa, nawet wśród innych superbohaterów. Często jest opisywany jako chory psychicznie przez inne postacie z komiksu.

Przybierał osobowość Rorschacha w każdej części swojego życia i nienawidzi, gdy nazywa się go jego imieniem rodowym. Rorschach przejawia głęboką nienawiść do (postrzeganych) niemoralnych zachowań i otwarcie obraża każdego innego mściciela, który nie podziela jego niezachwianych poglądów, wyśmiewając go jako „mięczaka”. Rorschach przedstawia swoje poglądy na temat dobra i zła jako jaskrawo czarno-białe bez miejsca na kompromis, z wyjątkiem szacunku dla Komedianta, który zmusza go do usprawiedliwienia próby gwałtu na pierwszej Jedwabnej Zjawie jako „moralne wygaśnięcie”. Rorschach wykazuje dyskomfort z kobiecą seksualnością w wyniku wczesnego dzieciństwa, chociaż zbrodnie, które najbardziej dotknęły go duchowo, były przeciwko kobietom: zabójstwa Kitty Genovese i Blair Roche.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]