FANDOM

Ludzie są tacy... interesujący.

—Ryuk

Ryuk jest drugorzędnym antagonistą w mandze i anime Death Note. Nieumyślnie dał Lightowi Yagamiemu Notatnik Śmierci i zainicjował jego stopniowo rosnący szał zabijania.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Nakamura Shido II, a w wersji angielskiej Brian Drummond.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Ryuk ma dość humanoidalny wygląd, lecz na pierwszy rzut oka wygląda przerażająco. Jego skóra ma kolor jasnoszary, kończyny są nienaturalnie wydłużone, a reszta ciała strasznie chuda. Twarz Boga Śmierci jest dosyć specyficzna. Ma on szerokie, prawie czarne usta, a uśmiech odsłania ostre, nierówne zęby. Ma on również duże, okrągłe, żółte oczy z czerwonymi tęczówkami i nos spłaszczony w ten sposób, że widać jego dziurki. Włosy Ryuka, które są koloru ciemnego, zaczesane są do tyłu tak, że ich końce odstają od jego głowy. Podczas lotu z jego pleców wyrastają czarne, pierzaste skrzydła, które zwykle są schowane. Jego ubiór składa się z czarnej koszulki z długimi rękawami, która wydaje się być przyszyta do jego skóry od strony szyi oraz czarnych spodni i butów. Koszulka ma na ramionach przyczepione czarne pióra. Jako dodatki nosi obszerny pas, do którego przymocowany jest pokrowiec na jego Death Note, a w uszach ma kolczyki. Na obu nadgarstkach nosi specyficzne bransolety, zaś na palcu wskazującym i środkowym prawej dłoni oraz wskazującym lewej dłoni nosi pierścienie.

Osobowość Edytuj

Ryuk ma wielką słabość do jabłek ze Świata Ludzi, na tyle, że można to porównać do ludzkich uzależnień do alkoholu i papierosów (sam skarży się Misie Amane, że jabłka z Królestwa Shinigami są ususzone i pełne piasku). Jeżeli nie dostanie i nie zje swojej codziennej porcji, dostaje objawów abstynencyjnych, które objawiają się wykręcenia ciała w kształty precla czy stanie na rękach. Ponadto jest typowym Shinigamim, jest złośliwy, gdy dzieje się coś złego lub gdy Lightowi nie idzie po myśli, wtedy się śmieje i rzuca dość złośliwe komentarze. Sam stwierdził, że jest nieśmiały wobec kobiet, było to widać, kiedy Misa go przytuliła. Ryuk oprócz jabłek lubi także gry video, gdzie po raz pierwszy można zaobserwować w omake w postaci ośmiu płyt w wersji komiksu, kiedy prosi o Silver Game Boy Advance SP (opublikowany w Weekly Shōnen Jump Volume 4-5 w 2005 roku). Po za tym, prosi Lighta o Mario Golf (w anime występuje jako „gra video”), ale nie otrzymuje odpowiedzi, kiedy w pokoju głównego bohatera zostały zainstalowany podsłuch.

Zapisuje imiona i nazwiska w swoim notatniku przez co zyskuje dodatkowe lata życia, które pozostały zmarłym aż do normalnego końca życia. Dodatkowo widzi datę śmierci i prawdziwe nazwiska ludzi, a ponadto mogą zobaczyć jedynie te osoby, które wcześniej dotknęły notatnika. W czasie poczynań Kiry uważa, że jest tylko obserwatorem i nie ingeruje w jego sprawy, Choć na końcu sam zapisuje Lighta w swoim notatniku.

Galeria Edytuj