Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zaczynamy?

—Ryuk do Lighta

Ludzie są tacy...interesujący.

—Ryuk

Ryuk - drugorzędny antagonista w filmie Netflix z 2017 Notatnik Śmierci, który jest bardzo luźno oparty na serialu anime i mandze o tej samej nazwie autorstwa Tsugumi Ohby i Takeshi Obata. To bóg śmierci Shinigami, który stara się dostarczyć Notatnik Śmierci nowemu właścicielowi, a następnie zostać, aby obserwować, co się stanie. W przeciwieństwie do jego pierwotnego wcielenia, który służył bardziej jako komiczna postać, ta wersja jest znacznie bardziej sadystyczna i czerpie przyjemność ze śmierci i chaosu, który powoduje.

Wcielił się w niego Willem Dafoe.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Po raz pierwszy widzi się z Lightem Turnerem (filmowa adaptacja Lighta Yagamiego) po tym, jak ten znalazł Notatnik Śmierci, a później nakłania go do zapisania w nim imienia Kenny'ego Doyle'a, co powoduje, że jego głowa zostaje ścięta przez drabinę ciężarówki. Ryuk pojawia się później, gdy mówi Lightowi więcej o Notatniku Śmierci w swoim pokoju, mówiąc mu, aby nie przejmował się zasadami notatnika, gdy znalazł ostrzeżenia o zaufaniu Shinigami.

Następnie Ryuk jest widziany w różnych innych scenach unoszących się w tle, zwykle komentujących ataki Lighta i Mii Sutton, które są zgłaszane w wiadomościach, a później, jak lubi sposób myślenia Mii. Po tym, jak kilku agentów FBI popełnia samobójstwo pod wpływem Notatnika Śmierci, Light oskarża Ryuka o zabicie ich, a on, jedząc kilka jabłek, nie potwierdza zaprzeczenia temu, co zrobił. Kiedy Light grozi, że wpisze jego imię w Notatniku Śmierci, Ryuk wyśmiewa go, stwierdzając, że jego imię ma cztery litery, a większość, jaką kiedykolwiek otrzymał, to dwie.

Kiedy L doznaje załamania psychicznego i zmusza policję do przeszukania domu Lighta po odkryciu, że ten popełnił morderstwo, wiedząc, że znajdą Notatnik Śmierci, Ryuk kpiąco śmieje się, stwierdzając, że kiedy znajdzie nowego właściciela dla notatnika, Light Turner będzie pierwszym imieniem, które te ktoś zapisze. Jednak notatnik śmierci został bezpiecznie zabrany przez Mię, aby upewnić się, że tak się nie stało.

Podczas kulminacji filmu, gdy Light i Mia byli na diabelskim młynie, Light błaga Mię, by nie brała notatnika, która obiecała że tego nie zrobi, jednak Mia i tak bierze go od niego, ku jego przerażeniu, skoro napisał jej imię, gdyby wzięła wraz z imieniem Mii i Lighta w notatce Ryuk rozdziera diabelski młyn, aby zabić ich obu, Light próbuje uratować Mię i siebie przed upadkiem, jednak obaj upadają, a Mia wyrywa swoją stronę, aby uratować mu życie. Następnie Light bezpiecznie ląduje w rzece, a Mia ląduje na stojaku na kwiaty i natychmiast umiera. Turner zapadł w śpiączkę, a Notatnik Śmierci został odnaleziony. Po odkryciu Light wyjaśnia głównie wszystko swojemu ojcu, podczas gdy L włamuje się do domu Lighta i odkrywa nazwiska wszystkich agentów FBI zamordowanych przez Lighta i Mię na odrzuconej stronie Uwag, mając na uwadze zemstę L, ten zapisuje imię Lighta na stronie. Light widzi Ryuka, który śmieje się w rogu jego szpitalnego pokoju, i wtedy mówi jak interesujący są ludzie.