FANDOM

Rzecznik Saurona lub Czarny Porucznik – mniejszy antagonista zarówno w książkowej wersji Władcy Pierścieni: Powrót Króla, jak i w jej filmowej adaptacji. Jest on jednym z Czarnych Númenorejczyków oraz posłańcem Saurona. W wersji filmowej pojawia się tylko w wersji rozszerzonej.

W wersji filmowej został zagrany przez Bruce'a Spence'a, a głosu użyczył mu Alan Howard.

Biografia

Rzecznik był jednym z Czarnych Númenorejczyków, który zaraz po powrocie Saurona do Mordoru zaczął mu służyć. Dość szybko wspinał się po szczeblach władzy, aż w końcu został posłańcem Saurona.

Wersja książkowa

Do uzupełnienia!

Wersja filmowa

W wersji filmowej, po tym jak armia zachodu przybywa pod Czarną Bramę i żąda rozmowy z Sauronem, Rzecznik zostaje wysłany przez Czarną Bramę, aby z nimi porozmawiać. Wita przybyszów, a Gandalf w odpowiedzi na to wysuwa swoje żądania. Rzecznik Saurona w odpowiedzi wyciągnął mithrilową koszulkę Froda i rzucił ją Gandalfowi. Mówi również Gandalfowi, że Frodo został poddany bolesnym torturom. Chwilę później na koniu podjechał do niego Aragorn. Rzecznik wyśmiał go, ale Aragorn w odpowiedzi ściął mu głowę.