FANDOM

SCP-096 – jest jednym z niebezpiecznych obiektów na Wiki Fundacji SCP oraz jednym z wrogów w grze SCP: Containement Breach.

Opis

Opis: SCP-096 to humanoid mający około 2,38 metra wysokości. Podmiot nie posiada dużej masy mięśniowej, wstępna analiza wskazuje na poważne niedożywienie. Ramiona podmiotu nie odpowiadają proporcjonalnie reszcie ciała obiektu, każda z rąk ma około 1,5 metra długości. Skóra pozbawiona jest pigmentu; nie stwierdzono owłosienia.

Żuchwa SCP-096 może się opuścić, tworząc w rezultacie otwór gębowy cztery (4) razy ponad normę ludzką. Inne szczegóły twarzowe odpowiadają prawidłom ludzkim, jednakże oczy są również pozbawione pigmentu. Nie jesteśmy w stanie jeszcze stwierdzić czy SCP-096 jest ślepy czy nie. SCP-096 nie wykazuje obecności wyższych funkcji mózgowych, obecnie jest traktowany jako obiekt nieinteligentny.

Normalnie, SCP-096 jest niezwykle łagodny, czujniki zmiany ciśnienia wewnątrz celi wskazują na to, że obiekt większość dnia spędza na powolnym i regularnym spacerowaniu wzdłuż wschodniej ściany przechowalni. Jednakże, jeżeli ktoś spojrzy na twarz SCP-096, niezależnie czy bezpośrednio, na nagranie wideo czy na zdjęcie, podmiot wejdzie w stan poważnej męki emocjonalnej. SCP-096 zakryje twarz swoimi dłońmi i zacznie krzyczeć, płakać oraz bełkotać niespójne wyrażenia. W czasie około jednej (1) do dwóch minut (2) od pierwszego obejrzenia twarzy obiektu, SCP-096 zacznie biec w kierunku osoby, która to zrobiła (od tej chwili, nazywać ją będziemy SCP-096-1).

Udokumentowane prędkości wskazują na wartości od 35 km/h do ███ km/h i zdają się być uzależnione od odległości podmiotu od SCP-096-1. W tej chwili, nie znamy możliwości, ani materiału, który byłby w stanie zatrzymać progres SCP-096. Najprawdopodobniej właściwa pozycja SCP-096-1 nie wpływa na reakcję SCP-096; podmiot zdaje się posiadać wrodzoną zdolność znajdywania SCP-096-1. Notatka: Ta reakcja nie nastąpi, jeżeli obserwator obejrzy artystyczne przedstawienie podmiotu.

Po dotarciu obiektu do miejsca przebywania SCP-096-1, podmiot zabije i [USUNIĘTO] SCP-096-1. 100% wypadków nie pozostawiło żadnych śladów SCP-096-1. SCP-096 usiądzie wtedy na kilka minut i w chwilę po uspokojeniu się, ponownie stanie się nadzwyczajnie łagodny. Następnie, spróbuje powrócić do swojego naturalnego habitatu, czyli [USUNIĘTO].

Gra

W grze możemy spotkać SCP-096 dwa razy. Pierwszy raz możemy go zobaczyć w lookroomie, gdzie siedzi i wydaje z siebie dziwny skowyt (w nowszych wersjach płacz) a w całej sali możemy zobaczyć ślady krwi (prawdopodobnie od osób, które zostały zabite przez niego). Jest jednak on tam bardzo łatwy do wyminięcia.

Drugi raz widzimy go w pokoju z generatorem, gdzie zabija strażnika. Musimy tam wejść i włączyć generator nie patrząc się na twarz SCP-096. Zadanie jest tam już trudniejsze ponieważ SCP-096 chodzi tam po całym pokoju.