SCP-096, znany również jako Nieśmiałek, to obiekt klasy Euclid przechowywany przez Fundację SCP. Jest znany przede wszystkim ze swojego aparatu psychoanalitycznego i krzyków.

Behawior i procedury[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 spędza większość dnia we wschodniej części swojej celi, do momentu, aż ktoś spojrzy mu w twarz (osobiście, na zdjęciu lub na nagraniu, aczkolwiek koncepcje artystycznie nie mają wpływu na 096). Wtedy właśnie SCP-096 zakryje twarz rękami, krzycząc, płacząc i wykazując ekstremalne cierpienie emocjonalne. Po jednej lub dwóch minutach, SCP-096 wstanie i zacznie biec w kierunku osoby, która widziała jego twarz. Nic może powstrzymać 096 przed dotarciem do ofiary. Kiedy SCP-096 dotrze do osoby, która widziała jego twarz, zabije ją. Sposób, w jaki SCP-096 zabija swoje ofiary, jest nieznany (choć prawdopodobnie brutalny), ale nie pozostawia żadnych śladów. Po zabiciu ofiary, SCP-096 powróci do swojego uległego stanu. Spróbuje wtedy także powrócić do swojego naturalnego środowiska.

Incydent 096-1-A[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 pojawiający się w incydencie

Jeden z badaczy fundacji wynalazł urządzenie, które pozwoli zabezpieczać Nieśmiałka w łatwiejszy sposób, poprzez identyfikowanie i rozmazywanie twarzy humanoida. Zostało ono przetestowane kiedy SCP-096 wpadł w szał i naruszył przechowalnię, gdyż półprofesjonalny alpinista, który posiadał zdjęcie (zrobione w latach dziewięćdziesiątych) z 096 daleko w tle w czterech pikselach, ewidentnie wykrywając nieprawidłowość pikseli. W trakcie polowania na ofiarę, SCP-096 spowodował ogromną liczbę zgonów cywili, którzy spojrzeli mu w twarz. Urządzenie zawiodło, gdyż noszący ją przez jedną nanosekundę widzieli zdjęcie SCP-096, zanim zostało ono rozmazane. Po zabiciu ofiar, SCP-096 został schwytany poprzez założenie mu worka na twarz.
Po tym incydencie badacz dostał zadanie, aby zneutralizować humanoida za wszelką cenę.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 to nagi, białoskóry i wychudzony humanoid. Mierzy 238 centymetrów wzrostu i jest niemal pozbawiony masy mięśniowej. Ramiona istoty są niezwykle długie, mierzą 1,5 metra długości.
Nieśmiałek nie ma żadnego owłosienia na ciele. Jego szczęki są cztery razy większe od szczęk zwykłego człowieka, a oczy są całkowicie pozbawione pigmentu, co czyni je kompletnie białymi. Poza tym cechy twarzy SCP-096 są takie same jak u człowieka. Nie wiadomo, czy 096 jest ślepy. Nie wykazuje także żadnych wyższych funkcji mózgowych, oprócz lokalizowania ofiar.

W grach wideo[edytuj | edytuj kod]

SCP - Containment Breach[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 pojawia się grze wideo SCP - Containment Breach, gdzie spaceruje po Strefie Ciężkiego Przechowywania i płacze. Jeśli ktokolwiek spojrzy mu w twarz, 096 wpadnie w stan cierpienia emocjonalnego na 40 sekund, zanim zacznie ścigać ofiarę. Nieśmiałek będzie biegł bezpośrednio do celu i natychmiast go zabije. Jeśli graczowi uda się uciec od 096, Nieśmiałek teleportuje się bezpośrednio do jego pozycji i go zabije. Odradza się również w scenariuszu, gdzie zabija strażnika, który przypadkowo spojrzał mu w twarz.

SCP: Secret Laboratory[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 w grze SCP: Secret Laboratory

W grze SCP: Secret Laboratory, gracze mogą grać jako SCP-096, będącego jednym z najpotężniejszych SCP w grze. Nieśmiałek jest również najszybszym SCP i może niszczyć drzwi. Kiedy stan szału 096 się zakończy, humanoid usiądzie na dziesięć sekund, po czym wznowi swoje polowania na innych graczy. Podobnie jak w oryginale, SCP-096 wydaje odgłosy podczas siedzenia. Jednak nie płacze po zakończeniu stanu furii.

SCP - Containment Breach (Unity Remake[edytuj | edytuj kod]

Na dzień dzisiejszy Nieśmiałek nie został jeszcze dodany do gry, choć może pojawić się w 2019 lub w 2020 roku.

W filmach[edytuj | edytuj kod]

096 | Short Film[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 w krótkim filmie

SCP-096 pojawia się w 23-minutowym filmie pod tytułem 096 | SCP Short Film, nakręconym przez użytkownika Klay Abele AKA MrKlay na YouTube. Film przedstawia wywiad i skutki incydentu SCP-096-1-A, choć z kilkoma zmienionymi szczegółami.

W muzyce[edytuj | edytuj kod]

SCP-096 pojawia się w internetowej piosence nagranej przez Glenna Leroi. Oryginalna wersja została opublikowana 9 grudnia 2012 roku i zdobyła 737,482 wyświetleń, a rozszerzona wersja została wydana 9 czerwca 2018 roku i zyskała 1,323,733 wyświetleń.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • SCP-096 jest bardzo popularną postacią w modach gier wideo i jest często używany w Minecraft, Roblox i Garry's Mod.
  • W celu terminacji stworzenia użyto wielu środków, takich jak promieniowanie, elektryczność, spopielanie i krionika. Żadna z tych metod nie zdołała zabić Nieśmiałka, a jedynie tymczasowo rozwścieczyła go.
  • Jeśli 096 nie będzie w stanie zabić ofiary, jak w przypadku SCP-682, SCP-173 i SCP-106, to ostatecznie podda się i zacznie płakać w kącie.
  • Zanim został schwytany przez Fundację, SCP-096 mieszkał w nieznanym paśmie górskim od co najmniej lat dziewięćdziesiątych.