Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Była legenda o Koitern. Mówiono, że nie zabije cię, dopóki będziesz na niego patrzeć. Że jakaś siła wzajemnego buntu powstrzymała rękę śmierci. Większość zignorowała legendę. Niewielu tego próbowało i okazało się, że to prawda. Niestety, nikt nie mógł wiecznie patrzeć mu w oczy. Nikt nie wiedział, że odwrotność tego efektu była również prawdziwa; Koitern nie zabiłby nikogo, kto napotkałby jego wzrok, ale nikt, kogo wzrok spotkał, nie mógł go zabić.

—„Tak się kończy świat” na SCP-173.

SCP-173 to SCP klasy Euclid i pierwszy obiekt schwytany przez Fundację SCP. Może poruszać się z bardzo dużą prędkością i może złamać szyję każdej formie życia.

Jest również głównym antagonistą gry SCP - Containment Breach.

Biografia

Geneza

Pochodzenie tego potwora jest jeszcze nieznane. Wykonany jest z betonu ze śladami farby w sprayu marki Krylon. SCP-173 jest niezwykle złowrogi i żywy. Nie może się poruszać podczas bezpośredniego kontaktu wzrokowego i nie może zostać złamany. Personel składający się z co najmniej trzech osób jest przydzielony do wejścia do kontenera i ma zaalarmować się nawzajem przed mrugnięciem. Mówi się, że zabija swoje ofiary, skręcając szyję każdemu napotkanemu człowiekowi.

Personel zgłasza odgłosy skrobania kamienia w kontenerze, gdy nikogo nie ma w środku. Czerwono-brązowa substancja na podłodze jest połączeniem kału i krwi. Pochodzenie tych materiałów jest nieznane, ale należy je czyścić co dwa tygodnie.

Aby uniemożliwić obiektowi ucieczkę, SCP-173 musi być cały czas trzymany w zamkniętym pomieszczeniu. Kiedy personel wchodzi do kontenera SCP-173, co najmniej trzech może wejść w dowolnym momencie, a drzwi muszą zostać ponownie zaryglowane za nimi. Przez cały czas dwie osoby muszą utrzymywać bezpośredni kontakt wzrokowy z SCP-173, podczas gdy trzecia osoba czyści pojemnik, dopóki cały personel nie wyjdzie i ponownie zarygluje pojemnik.

Ciekawostki

  • Został stworzony przez Moto42, znanego również jako USS Walrus.
  • SCP-173 jest oparty na prawdziwej rzeźbie nazwanej Untitled 2004, stworzonej przez japońską rzeźbiarkę i artystkę Izumi Kato. Rzeźba została wykonana z drewna, akrylu i węgla drzewnego.
  • SCP-173 był pierwszym znalezionym obiektem SCP, który samodzielnie odpowiadał za stworzenie Wiki Fundacji SCP, w której znajduje się wiele innych nadprzyrodzonych obiektów i istot.
  • Pomimo tego, że jest obiektem klasy Euclid, obecność SCP-173 w znacznym stopniu zaniepokoiła SCP-682 (jeden z najniebezpieczniejszych i najpotężniejszych bytów na świecie), gdy obaj byli w tej samej komorze podczas eksperymentu. W tym czasie SCP-682 urosło o kilka oczu, aby nigdy nie oderwać kontaktu z SCP-173. Oznacza to, że SCP-173 może być jeszcze bardziej niebezpieczny, niż sądzono wcześniej.
  • W opowieści, niewidzialny twórca SCP-173 i innych anomalnych posągów wchodzi do przechowalni SCP-173, aby odwiedzić swoje dzieło, mówiąc mu, że jest jego ulubionym, zabijając tych, którzy nie zwracają na niego uwagi. Może to oznaczać, że SCP-173 szuka uwagi i zabija tych, którzy uwagi na niego nie zwracają. W innej opowieści młodszy badacz prosi dr Brighta o pozwolenie na testowanie alternatywnych sposobów czyszczenia przechowalni SCP-173. Wszyscy zawiedli, ponieważ SCP-173 nieustannie zmieniał kompozyt, który uwalnia, a dr Bright odmówił młodszemu badaczowi zgody na eksterminację SCP-173, stwierdzając, że nadal mogą się z niego uczyć. Dr Bright następnie oświadcza Radzie O5, że z jakiegokolwiek powodu SCP-173 chce, aby ludzie wyczyścili jego jednostkę przechowawczą, wspierając ideę, że SCP-173 chce tylko uwagi.
  • Ten obiekt SCP jest podobny do 650, ponieważ oboje są w stanie szybko się poruszać, gdy nie są obserwowani.
Advertisement