FANDOM

Kiedy wykonam egzekucję, z całą pewnością skończę pracę.

—Sakazuki

Sakazuki, znany również jako Czerwony Pies (Akainu) – jeden z głównych antagonistów w mandze One Piece oraz jej adaptacji anime (obok Marshalla D. Teacha) i jest jednym z głównych antagonistów Aktu Marineford (obok Teacha i Sengoku). Jest on jednym z trzech admirałów Marynarki i obecnym Admirałem Floty jako następca Sengoku. Zjadł diabelski owoc o nazwie Magu Magu no Mi (Mag-Magmowoc), dzięki czemu stał się żywą magmą. Jest jednym z wrogów Monkey D. Luffy'ego po zabiciu jego brata Portgasa D. Ace.

W japońskiej wersji głosu użyczył mu Fumihiko Tachiki, natomiast Andrew Love w angielskiej wersji.

Biografia

Wczesne życie

W wieku 23 lat, Sakazuki dołączył do Marynarki razem z 26-letnim Borsalino i został objęty opieką instruktora Zephyra. Obaj byli znani jako "Potwory".

Incydent na Oharze

Akainu będąc już wiceadmirałem był obecny podczas incydentu w Oharze, będąc jednym z pięciu wiceadmirałów prowadzących bombardowanie Buster Call. Nakazał zniszczenie statku ewakuującego cywili i żołnierzy, twierdząc, że trzeba go zniszczyć, na wypadek gdyby jeden z uczonych zdołał się zakraść na pokład.

Saga Wojna Szczytów

Akt Amazon Lily

Wiceadmirał Momonga wspomniał Boa Hancock, że trzej admirałowie Marynarki, w tym Akainu, poprowadzą Marynarkę przeciwko Piratom Białobrodego po ogłoszeniu egzekucji Portgas D. Ace'a.

Akt Marineford

Podczas przeskoku

Awans

Sakazuki został nominowany do stanowiska admirała floty po odejściu Sengoku. Kuzan był jednak przeciwny temu, był przeciwny jego, by Akainu został nowym admirałem floty, więc dwaj admirałowie walczyli ze sobą o pozycję na wyspie Punk Hazard. Walka trwała dziesięć dni, a ich moce spowodowały, że klimat na Punk Hazard podzielił się na dwie części - jedna połowa była pokryta lodem, druga zaś ciągle się paliła. W końcu Sakazuki wygrał bitwę, chociaż obaj zostali poważnie ranni. Jednak Sakazuki postanowił pozwolić Kuzanowi żyć, ponieważ byli towarzyszami.

Jego nowe przywództwo nadało Marynarki silniejsze poczucie Absolutnej Sprawiedliwości. Nie chcąc służyć pod Sakazukim, Kuzan postanowił zrezygnować z Marynarki. Po tym, jak został admirałem floty, Sakazuki postanowił przenieść kwaterę główną do Nowego Świata na miejsce oddziału G-1.

Jako admirał floty, Sakazuki ustanowił obowiązkowy pobór, aby wzmocnić siły Marynarki; Admirał Fujitora i Ryokugyu zostali zrekrutowani w tym poborze.

One Piece 3D2Y: Ace no shi wo Koete! Luffy Nakama Tono Chikai

W niekanonicznym filmie, kiedy Byrnndi World i jego piraci zaczynają zagrażać rządowi, Sakazuki i Marynarka, wezwani przez Buggy'ego, atakują statek Worlda, a Sakazuki zadaje ogromne obrażenia swoją magmą.

Saga Dressrosa

One Piece Film Z

W niekanonicznym filmie, po tym, jak Borsalino poinformował go o powrocie Z, Sakazuki nakazał spotkanie w nowej kwaterze głównej Marynarki. Był wściekły, gdy usłyszał wieści o skradzionych kamieniach Dyna i zniszczeniu bazy morskiej na wyspie Firs. Niechętnie wysłał Borsalino i sześciu wiceadmirałów, aby wyeliminować go i Neo Marynarkę, a jednocześnie cicho żałując, że nie musiał uciekać się do zabicia ich byłego instruktora.

Akt Dressrosa

Saga Czterech Imperatorów

Akt Reverie

Podczas czytania gazety opisującej wyczyny Luffy'ego w Totto Land, Sakazuki otrzymał raport, że Komane, księżniczka królestwa Lulusia została porwana przez piratów, przez co się wkurzył i ze złością się spytał, dlaczego eskorta pozwolił na to.

Później rozwścieczono go, gdy usłyszał, że Fujitora przybył do MaryGeoise, kiedy jeszcze nie zdobył głowy Luffy'ego i Lawa. Kiedy Sengoku wpadł przez drzwi i spytał, czy pozycja admirała floty jest trudna, Sakazuki kazał Sengoku się zamknąć.

Po tym, jak Marynarka przechwyciła komunikację między Big Mom i Kaido, Kizaru zapytał, czy powinien zająć się tą sytuacją. Sakazuki kazał mu czekać, ponieważ nie znali siły Kraju Wano.