FANDOM

Sal Maroni – poboczny antagonista w komiksach DC, przeważnie wróg Batmana. Jest to szef mafii i główny rywal Falcone'a w walce o kontrolę nad Gotham City.

Biografia

Wczesne życie

Salvatore Maroni był synem gangstera Luigiego Maroni, który od lat toczył wojnę z mafijną rodziną Falcone. Pewnego razu "Wielki Lou" pięć razy strzelił do Carmine, jednak dzięki interwencji Thomasa Wayne'a, młodzieniec przeżył.

Długie Halloween

Podczas tzw. "długiego halloween" w Gotham, czyli w okresie terroru seryjnego mordercy zwanego Holiday'em, Maroni uważał, że człowiek ten ma powiązania z Falcone, widząc straty w jego imperium, jakie powoduje.

W Boże Narodzenie do jego restauracji wtargnął Joker, który poszukiwał Holiday'a. Sądząc, że jest nim Salvatore, zagroził mu bronią, ale ten odparł, że Holiday psuje interesy obu panom. Przekierował klauna do Harvey'a Denta, którego również podejrzewał o bycie Holiday'em.

Chwilę po wyjściu Jokera z restauracji, Maroni wyszedł na zewnątrz, po czym został zaatakowany przez Batmana, który żądał informacji, czego klaun od niego chciał, oraz co łączy go z Holiday'em.

W Dzień Ojca, Maroni odwiedził swego ojca, wciąż wspominającego atak na Falcone i jego przetrwanie. Luigi sugerował, że morderstwa Holida'a to sprawka Falconego, a także doradził mu dorwanie Rzymianina. Po chwili sam Holiday wyłonił się zza krzaków, strzelając do starca, zabijając go.

Wściekły Sal postanowił ubić interes z Dentem, zamierzając zeznawać przeciwko Falcone, w zamian za złagodzenie kary.

Tuż przed wkroczeniem na salę sądową, Maroni otrzymał zabójczy kwas od swojego człowieka, a zarazem asystenta Denta, Vernona Fieldsa. Podczas procesu, Maroni niespodziewanie oblał nim twarz Denta, okropnie ją oszpecając.

Przed Świętem Pracy, Batman i James Gordon otrzymali "zapowiedź" od Calendar Mana, że Maroni będzie kolejną ofiarą Holiday'a. Aby temu zapobiec, Sal miał zostać przeniesiony. Gordon i przebrany Batman eskortowali go kanałami, gdzie niespodziewanie uderzył Holiday. Maroni zginął, strzelony dwa razy w głowę.