Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Zobacz inne pojęcia – Sandman

Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Sandman – jeden z dwóch głównych antagonistów, który później przechodzi na dobrą stronę w filmie Spider-Man 3 z 2004, powraca także w filmie Marvel Cinematic Universe Spider-Man: Bez drogi do domu jako większy antagonista.

Grał go Thomas Haden Church.

Biografia[]

Spider-Man[]

Mimo, że nie występował w filmie ani nawet nie został wspomniany, był on ważną postacią w fabule.

Flint Marko miał chorą córkę, którą chciał wyleczyć bez względu na wszystko. Wraz z wspólnikiem – Dennisem Carradine okradł to samo miejsce, w którym Peter wygrał walkę wrestlingową. Chcąc przewieźć okup, zamierzał ukraść auto Bena Parkera. Ten starał się uświadomić mu, że nie musi tego robić. Zanim Marko mógł zawrócić, Carradine wrócił z pieniędzmi i przypadkowo ścisnął spust, co zabiło go. Tej samej nocy Dennis zginął z rąk Spider-Mana, który chciał pomścić Bena (nie wiedząc, że to nie on był mordercą).

Spider-Man 3[]

Marko uciekł z więzienia, przez co ścigała go policja. Podczas ucieczki wpadł do miejsca eksperymentów i wskutek tego jego geny zmieszały się z piaskiem. Marko zostaje rozpoznany przez dwóch policjantów. Pokonuje ich i zamienia się w wielką burzę piaskową.

Spider-Man powstrzymał go przed okradnięciem opancerzonego wozu, lecz sam został przez niego pobity. Niedługo potem Peter dowiedział się, że to on jest mordercą wujka Bena.

Po zdobyciu czarnego stroju Spider-Man spotkał go w podziemiach i tam się przed nim ujawnił i się z nim skonfrontował. Pokonał go, myśląc, że go zabił.

Sandman zdołał jednak przeżyć i po jakimś czasie nawiązał sojusz z nowo powstałym Venomem. Dwójka porwała Mary Jane, chcąc zwabić i zabić Spider-Mana. Sandman stał się piaskowym gigantem i omal nie zabił Pająka, gdyby na pomoc nie przyszedł mu Harry Osborn, który unieszkodliwił Sandmana. Zdołali oni pokonać ich obu, jednak Harry poświęcił się, aby uratować Spider-Mana.

Marko powrócił do swojej normalnej formy. Opowiedział mu o zajściu z wujkiem Benem i wytłumaczył mu, że nie chciał zabić Bena. Spider-Man mu wybaczył i Marko odleciał daleko.

Spider-Man: Bez drogi do domu[]

Kilka lat po ostatnim spotkaniu z Peterem Flint padł ofiarą nieudanego zaklęcia Doktora Strange'a, które przeniosło go do innego wymiaru dzięki znajomości sekretnej tożsamości Spider-Mana. Myląc Petera z MCU z jego własnym, Flint pomógł mu w pokonaniu Electro, chociaż obaj zostali uwięzieni w Sanktuarium Sanctorum. Flint był w większości niezainteresowany następującymi wydarzeniami, widząc wyleczenie tylko jako drogę do domu do swojej córki i pozostawanie w formie humanoidalnej postaci z piasku, zamiast przybierać ponownie ludzką postać. Po tym, jak Zielony Goblin przejął ciało Normana Osborna, Flint dołączył do innych nieleczonych złoczyńców w ucieczce, zamiast zostać wyleczonym.

Flint później dołączył do Electro i Jaszczura w walce z trzema Spider-Manami na Statule Wolności. Po pewnej pracy zespołowej między trzema Spider-Manami, wersja Petera z wymiaru Flinta zdołał użyć urządzenia, które stworzyli, aby wyleczyć Flinta. Flint powrócił do swojej ludzkiej postaci, wpatrując się w swoje dłonie w szoku. Peter nakazał mu pozostać na miejscu dla własnego bezpieczeństwa, a Flint został później przywrócony do własnego wszechświata przez Strange'a.

Galeria[]

Spider-Man 3[]

Ciekawostki[]

  • Miał powrócić w sequelu, lecz został on anulowany.
  • Był to jedyny czarny charakter w trylogii, który nie zginął.
  • Gra Spider-Man 3 nieco zmieniła postać Sandmana; na końcu pojawia się policjant z jego córką i następnie przeprasza Spider-Mana za incydent z jego wujkiem; ponadto, w grze pomagał Brockowi ponieważ ten porwał jego córkę, a w filmie po prostu zgodził się dołączyć do niego.
Advertisement