Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Poddajcie się, wy zacofane istoty.

—Santana

Santana, lub Santviento, to pomniejszy antagonista w JoJo's Bizarre Adventure: The Battle Tendency.

Santana został odnaleziony przez Speedwagona w stanie hibernacji w Meksyku. Znalezisko wkrótce zostało przejęte przez nazistów, którzy przypadkowo wybudzili go.

W anime, Satntanie głosu podłożył Kenji Nomura, natomiast w angielskiej wersji był to Kaiji Tang.

Biografia

Przeszłość

Santana był niemowlęciem z gatunku Mężczyzn Filaru. Kars adoptował go, po dokonaniu ludobójstwa na swojej rasie. Po upływie lat, Santana wyruszył razem z resztą żyjących przedstawicieli gatunku, aby zdobyć Czerwony Klejnot Aja. Ostatecznie Santana został pokonany przez klan użytkowników Hamonu, którzy uwięzili go w ogromnym filarze i zakopali w ruinach Meksyku razem z kilkunastoma Kamiennymi Maskami.

JoJo's Bizarre Adventure: The Battle Tendency

W czasie II Wojny Światowej, Santana został odkryty w stanie hibernacji przez grupę acheologiczną, dowodzoną przez Roberta Speedwagona. Wkrótce potem, naziści przejęli obiekt i uwięzili Speedwagona.

W jednej z nazistowskich baz w Meksyku, Santana został przebudzony. Major Rudol Von Stroheim ochrzcił nowo przebudzonego Mężczyznę Filaru imieniem "Santana". Aby przetestować zdolności Santany, Stroheim nasłał na niego głodnego wampira. Ku jego zdziwieniu, wampir został zaabsorbowany przez Santanę.

Naziści wkrótce przekonali się, jak wielkim błędem było budzenie Santany, kiedy ten uciekł z przechowalni wentylacją. Kiedy żołnierze poszukiwali zbiega, Santana wszedł w ciało jednego z nich, zaabsorbował pociski z karabinu maszynowego i wystrzelił je z palców.

Tymczasem Josephowi Joestarowi udało się wejść do bazy, w celu odbicia Speedwagona. Został zmuszony do walki Santaną, który był niezdolny do zaabsorbowania go, z powodu Hamonu. Będąc niezdolnym do pokonania go, Joseph stara się otworzyć drzwi na zewnątrz, aby wystawić Santanę na promienie słoneczne. Ten jednak zatrzymuje go na schodach, powoli absorbując go. Major Stroheim próbuje pomóc w otworzeniu drzwi, jednak on także zostaje powoli zaabsorbowany przez Santanę. Nie widząc innego wyjścia, Stroheim każe Joestarowi odciąć mu nogę siekierą. Po chwili wahania Joseph odcina ją, dzięki czemu majorowi udaje się otworzyć drzwi. W odpowiedzi Santana wchodzi do ciała Stroheima poprzez otwartą ranę w odciętej nodze. W akcie desperacji, Stroheim wysadza się granatem w powietrze. Santana jednak ucieka do studni. Niefortunnie, w studni nie ma żadnego cienia, ponieważ woda odbija światło słoneczne. Skutkuje to zmienieniem Santany w kamień.

Po tym incydencie, Santana zostaje zabrany do laboratorium w fundacji Speedwagon. Stale wystawiony na działanie promieni słonecznych, Santana był bezradny. Dalsze jego losy zostają nieujawnione.

Osobowość

Podobnie jak inni Mężczyźni Filaru, Santana jest arogancki i brutalny, a jednocześnie niezwykle inteligentny oraz zdolny do momentalnego przyswajania informacji.

Początkowo, Santana nie przywiązuje uwagi do swojego otoczenia, nie zważając na ludzi i z łatwością uciekając z swojego więzienia. Kiedy zostaje po raz pierwszy wystawiony na działanie Hamonu Josepha, Santana zachowuje swoją opanowaną naturę oraz zaczyna eksperymentować z nim. Nawet po wystawieniu na światło słoneczne, Santana zachował spokój i wykorzystał ciało Stroheima jako żywą tarczę.

Jest również bardzo arogancki w stosunku do ludzi, często porównując ich do małp. Kiedy Joseph zaczął zakłócać jego spokój, Santana został wytrącony z równowagi oraz obraził go.

Wygląd

Santana jest bardzo wysokim i silnie umięśnionym mężczyzną. Jego włosy są długie i sięgają mu do ramion. Są jasnego koloru w mandze oraz rudawego w anime. Cechami wyróżniającymi go od normalnych ludzi są kolczaste brwi, a także para małych rogów na szczycie głowy. Nosi jedynie białą przepaskę na biodrach.

Zdolności

Podczas gdy nie jest zdolny do kontrolowania żywiołów jak inni Mężczyźni Filaru, Santana zachowuje wszystkie wspólne atrybuty oraz zdolności Mężczyzny Filaru, choć w znacznie mniejszym stopniu. Ponieważ każda komórka w jego ciele może wydzielać wysoko wydajne kwasy żołądkowe, Santana potrafi pochłonąć żywe stworzenia w całości, wymagając jedynie bezpośredniego kontaktu fizycznego. Dzięki nadludzkiej kontroli nad swoim ciałem, Santana może dowolnie zmieniać swoją strukturę kostną, pozwalając mu na wchodzenie w ciasne przestrzenie. To umożliwia mu wykonywanie swego rodzaju opętania poprzez wchodzenie do środka ciała żywego organizmu przez dziurki nosowe, otwór gębowy lub otwarte rany. Podobnie jak wampiry, Santana jest w stanie przeżyć i zregenerować się po wysadzeniu na kawałki, jak również leczyć się z obrażeń fizycznych znacznie szybciej niż ludzie. Ponadto, Santana żyje od około 10 tysięcy lat.

Słabości

SantanaSunlight.png

Jak wszyscy Mężczyźni Filaru, Santana za wszelką cenę nie może wychodzić na światło słoneczne, ponieważ jego ciało zamienia się w kamień i uniemożliwia mu poruszanie się. Chociaż wykazano, iż Santana wciąż żyje po zamienieniu w kamień (gdyż był w stanie pochłonąć węża podczas swojego pobytu w Fundacji Speedwagon), Santana jest niezdolny do poruszania się, co uniemożliwia mu zdobywanie pożywienia, co po pewnym czasie zaowocuje jego śmiercią.

Alternatywną metodą walki z Mężczyznami Filaru jest Hamon - pradawna sztuka walki, polegająca na przewodzeniu energii opartej na tej generowanej przez Słońce. Może być wytwarzana przez ludzi poprzez samo oddychanie. Niestety, tylko jedna osoba na 10 000 jest zdolna do opanowania tej techniki i wymaga także treningu. Chociaż skóra Santanny zademonstrowała niewrażliwość na wówczas słaby Hamon Josepha Joestara, jego narządy wewnętrze zostały wysadzone na kawałki, kiedy Joseph użył Hamonu podczas bycia absorbowanym przez Santannę.

Galeria

Ciekawostki

  • Jego nazwa jest hołdem dla latynoskiego zespołu rockowego o tej samej nazwie, prowadzonego przez meksykańsko-amerykańskiego gitarzystę i kompozytora Carlosa Santany.
  • Według Karsa, Santana jest zaledwie dzieckiem.
  • Razem z Esidisi, Santana był pierwszym antagonistą w serii, który wystąpił w grze, debiutując się w Famicom Jump: Hero Retsuden z 1989 roku.
Advertisement