FANDOM

POWIEM MAMIE!

—Sarah grożąca Edowi.

Sarah to pomniejsza antagonistka występująca w serialu animowanym Ed, Edd i Eddy, która w filmie Ed, Edd i Eddy, Wielkie Kino z 2009 roku, została całkowicie nawrócona. Jest to młodsza siostra Eda oraz jedna z głównej gromady dzieciaków mieszkająca wraz z bratem i rodzicami na tytułowym Zaułku, która sieje strach w sercach Edów za najdrobniejsze ich występki. W angielskiej wersji językowej, głosu użyczyła jej Janyse Jaud. W polskiej wersji językowej, głosu użyczyła jej Elżbieta Jędrzejewska.

Osobowość

Sarah jest apodyktyczną, psychotyczną, rozpieszczoną i zarozumiałą młodszą siostrą Eda, która zachowuje się uroczo i czarująco tylko wtedy, gdy jej to służy. Sarah ma nieskończoną lojalność i posłuszeństwo Eda, głównie ze względu na ciągłe groźby rzucenia się na niego oraz poskarżenia się ich matce. Fakt, że ich matka zawsze wierzy Sarah, nawet gdy ta wyraźnie kłamie, a ich ojciec nie wydaje się interesować ich kłótniami, co nie pomaga Edowi. Sarah jest bardzo głośna, ma gigantyczny temperament i bardzo łatwo się wścieka, zwłaszcza przez i na Eda. Sarah prawie zawsze widziana jest w towarzystwie Nazz jak i Jimmy'ego, a kiedy Jimmy potrzebuje pomocy to ta śpieszy mu z pomocą kiedy tylko ją zawoła. Sarah pisze o swoich najskrytszych uczuciach w swoim pamiętniku i podkochuje się w Eddzie (choć to zazwyczaj nie wystarcza aby to oszczędziło go przed jej gniewem).

W wielu odcinkach zostało pokazane, że Sarah podziela nadludzką siłę swojego brata, gdyż w odcinku Prawda za cenę Eda była w stanie rzucić samochód dyrektora szkoły na Nazz. W odcinku Smutny Blues małego Eda Sarah była zaskoczona faktem, że jej brat jest znacznie silniejszy od niej samej zwłaszcza wtedy gdy jest w złym humorze. Najpierw na niego krzyczy za to, że wykopał ją i inne dzieci z ich domu a kiedy ten krzyknął na nią jeszcze głośniej przestraszyła się i postanowiła go nie prowokować i odeszła wraz z innymi. Pewne jest też to, że boi się Sióstr Ohydek ponieważ te są w stanie ją pokonać i pobić aby dostać to czego chcą. Eddy jest osobą która działa Sarze najbardziej na nerwy przez co on jak i Ed i Edd obrywają za jego pyskówki i prowokacje wobec Sary.

Biografia

Sarah jest wybuchową i rozpieszczoną młodszą siostrą Eda, która odmawia przyjęcia jego miłości jak i oddania miłości. Chociaż w odcinku Szanuj Swojego Eda okazała troskę wobec Eda, kiedy myślała, że ​​ten jest w niebezpieczeństwie, dopóki nie zdała sobie sprawy, że to zwykły przekręt. Nie przepada za swoim bratem Edem oraz nienawidzi Eddy'ego i cieszy się kiedy nadarza jej się okazja aby spuścić mu łomot. Jest też zakochana w Eddzie, co pokazuje okazjonalnie, ale nawet jej miłość do niego nie zawsze oszczędza go przed jej gniewem. Sarah regularnie pisze w pamiętniku, który ukrywa pod materacem w swoim pokoju. W jednym odcinku, po tym, jak Edy przypadkowo zniszczyli jej sypialnię, Eddy znajduje jej pamiętnik po czym otwiera go i czyta na głos wpis w którym napisała o swoim śnie i Chudym Edzie, który wprawia chłopca w zawstydzenie: „Chudy Ed jest tak słodki! Zeszłej nocy śniło mi się, że dał mi konika!". Oczywistym faktem było to, że Sarah wściekła się kiedy jej prywatność została naruszona więc postanowiła dać Edom nauczkę i spuścić im porządny łomot. Sarah jest najlepszą przyjaciółką Jimmy'ego, który jest bardzo podatny na wszelkiego rodzaju obrażenia i urazy oraz jest bardzo zazdrosny o uczucia Sary wobec Chudego Edda. Sarah jest również prywatnym ochroniarzem Jimmy'ego, która broni go przed wszelkimi niebezpieczeństwami i śpieszy mu z pomocą, kiedy ten jej potrzebuje. Oboje można zobaczyć bardzo często w Zaułku jak bawią się swoimi zabawkami.

Sarah ma wielką siłę, podobnie jak jej starszy brat, tylko w mniejszym stopniu. Często wykorzystuje ją do ochrony Jimmy'ego przed jakąkolwiek krzywdą lub do bicia Edów (lub innych osób, które ją denerwują). Mimo to nadal wykazuje strach przed Siostrami Ohydkami.

Zdolności manipulacyjne Sary są w stanie oszukać każdego, aby konkretna osoba dała jaj dokładnie to, czego chce lub robiła to, co mówi. Jak już zostało wspomniane, Sarah jest zwyczajnym i zepsutym bachorem, który odmawia przyjęcia odpowiedzi „nie”; będzie ona manipulować lub skomleć tak długi, dopóki jej pragnienia nie zostaną spełnione. Często jest zdeterminowana, aby dostać to, czego chce, nawet jeśli oznacza to zepsucie zabawy innym dzieciakom. Zwykle jej życzenia są spełniane natychmiast, zanim zacznie narzekać. Sarah może też być wyjątkowo okrutna, kiedy zostanie sprowokowana - potrafiła wyrzucić Eda z domu i zakazać mu wstępu akurat wtedy gdy trwał 8-godzinny maraton filmowy o potworach pokazując, że w zupełności nie dba o uczucia innych, a zwłaszcza miłości Eda do filmów o potworach i komiksów.

Sarah jest też poniekąd chłopczycą, zważając na to, że jest silniejsza od innych chłopców jak i jej chęci do użycia brutalnej siły, ale równocześnie jest też bardzo dziewczęca, wykazując zainteresowanie lalkami, przyjęciami herbacianymi jak i baletem. Sarah także zachowuje się jako druga matka wobec Jimmy'ego, opiekując się nim, gdy doznał kontuzji jak zostało to pokazane w odcinku Dziecinna Rywalizacja. Z kolei Jimmy czasami zachowuje się jak drugi ojciec wobec Sary, opiekując się nią, gdy była chora w odcinku Czy jest jakiś Ed w domu?. Oboje mają bardzo bliski, ale nie romantyczny związek oparty na przyjaźni.

Ed, Edd i Eddy: Wielkie Kino

W filmie, Sarah nie ma wyraźnej roli jako antagonistka tak jak w serialu. Po raz pierwszy, Sarah pojawia się na samym początku kiedy ona i Jimmy bawią się w wytwórnię filmową. Kiedy widzą jak zaułek został zniszczony w wyniku ostatniego przekrętu Edów i jak inne dzieciaki chcą ich dorwać, oboje postanawiają iść za nimi patrząc na radośnie jak Rolf, Nazz, Kevin i Jonny spuszczają im łomot stulecia. Sarah i Jimmy wchodzą do parku przyczep ale przez przypadek Jimmy traci Sarę z oczu i wpada prosto w ręce Sióstr Ohydek kiedy te robią pranie. Sarah nie mogąc pozwolić na to, by Ohydki zrobiły krzywdę Jimmy’emu staje w jego obronie co kończy się tym, że Sarah również zostaje złapana. Po krótkich "torturach" na Sarze, Jimmy wyjawia im, że dzieci z Zaułka chcą znaleźć a następnie dać im porządny łomot Edom za ich ostatni przekręt. To powoduje, że Ohydki są zdeterminowane by ocalić ich "chłopaków", dlatego wyruszają im na ratunek biorąc Sarę i Jimmy’ego jako ich woły pociągowe. Dzięki pomysłowości Sary, udaje im się uciec z ich szponów. Sarah i Jimmy chowają się w gąszczu słoneczników uważając jednocześnie na Ohydki. Kiedy zagrożenie minęło spotykają Wilfreda, świnię Rolfa, i postanawiają użyć go jako transportu by ten wytropił Rolfa.

W końcu Sarah i Jimmy docierają do wesołego miasteczka na grzbiecie Wilfreda gdzie mieszka brat Eddy'ego. Sarah jest zawiedziona faktem, że Edy są ciągle w jednym kawałku oraz że przegapili całą bitwę jednak w tym momencie pojawia się brat Eddy'ego. Po zobaczeniu tego jak bardzo Brat Eddy’ego znęca się nad swoim młodszym bratem, Sarah jak i inne dzieci, a nawet Ohydki jest przerażona jak i zniesmaczona jego zachowaniem. Jej strach zostaje zwiększony gdy widzi, że Chudy Edd zostaje pobity. Gdy brat Eddy’ego zostaje ogłuszony i pokonany, Sarah radośnie biegnie by przytulić swojego brata bez żadnych złośliwych zamiarów po czym ona jak i pozostałe dzieci opuszczają wesołe miasteczko z Edami jako ich nowymi przyjaciółmi. Ohydki zostały w tyle i postanawiają torturować brata Eddy'ego w dość dwuznaczny sposób.

Galeria

Ciekawostki

  • Sarah z hebrajskiego oznacza „damę”, „księżniczkę” lub „szlachciankę”, co doskonale do niej pasuje sądząc po tym jak jest traktowana przez swoich rodziców oraz tym, że jest bardzo rozpieszczona.