FANDOM

Dla ciebie jestem martwy!

—Satō wyrzeka się swojego siostrzeńca.

Satō Toguchi – drugorzędny antagonista w filmie Karate Kid II.

Jego rolę zagrał Danny Kamekona.

Biografia

W dzieciństwie Satō był najlepszym przyjacielem Kesuke Miyagiego, obaj byli dla siebie jak bracia. Obaj mieszkali w wiosce na Okinawie. Ich przyjaźń była tak silna, że Miyagi prosił swojego ojca, by ten również uczył Satō karate, na co ten się zgodził.

Jednak, gdy obaj byli już nieco starsi, Satō był zaręczony z kobietą o imieniu Yukie. Mimo że Yukie miała poślubić Satō, zakochała się w Miyagim, który odwzajemniał to uczucie. Satō poczuł się znieważony i znienawidził Miyagiego, którego wyzwał na pojedynek w celu odzyskania swojego honoru. Jednak następnego dnia Miyagi wyjechał z Okinawy. Po pewnym czasie Satō stał się bogatym biznesmenem i przemysłowcem, a także nauczycielem karate. Jego najlepszym uczniem był jego siostrzeniec, Chōzen, który stał się też jego prawą ręką w interesach.

Karate Kid II

Gdy Miyagi wraz z Danielem LaRusso leci na Okinawę, by po raz ostatni spotkać się ze swoim ciężko chorym i umierającym ojcem, Satō nadal żywi do niego urazę i zamierza wyzwać go na pojedynek na śmierć i życie. Miyagi jednak nie godzi się na to. Tuż przed swoją śmiercią ojciec Miyagiego wzywa do siebie swojego syna i Satō po to, by ci zawarli ze sobą pokój. Po przytrzymaniu ich rąk umiera. Wtedy Satō, z szacunku wobec swojego nauczyciela, pozwala Miyagiemu opłakiwać ojca przez kilka dni przed pojedynkiem. Gdy okres żałoby mija, Satō próbuje szantażem zmusić Miyagiego do pojedynku, grożąc zniszczeniem wioski jeśli ten się nie zgodzi. Jednak w dniu ich pojedynku nadciąga tajfun, podczas którego Satō zostaje przygnieciony przez własny dom. Miyagi ratuje mu życie, w wyniku czego ich dawna przyjaźń wraca. Satō wybacza Miyagiemu stare rany i rezygnuje z zemsty na nim, a nawet zaprzyjaźnia się z Danielem.