FANDOM

Tak jak oni mówią, jestem wszędzie i nigdzie.

—Schrödinger

Schrödinger (シュレディンガー准尉|, Shuredingā Jun'i) jest antagonistą w mandze i anime Hellsing. Jest członkiem Organizacji Millennium, służąc bezpośrednio pod dowództwem majora.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Ma on postać młodego chłopca, chociaż wydaje się, że ma około 14 lat, co jest również minimalnym wiekiem członkostwa Hitlerjugend, z kocimi uszami i wiecznym uśmieszkiem. Schrödinger ubiera się w mundur Hitler Youth, który składa się z czarnych szortów, żółtej koszuli, czarnych podkolanówek i czarnego krawatu. Nosi także białe rękawiczki i czarną sukienkę. W serii OVA (Hellsing Ultimate) Schrödinger ma ogon, gdy Doc mówi mu, że może spojrzeć na przewodnik kapitana. Chociaż wcześniej w tej samej scenie pokazano, że go nie ma, a zatem zwykle jest to odniesienie do jego kocich cech. Dodatkowo, opowiadając Zorin Blitz o tym, kiedy zostanie usmażona, on również miał tam ogon i zrobił na nim efekt ognia. Kiedy to się stało, jego ogon znów zniknął.

Osobowość Edytuj

W porównaniu z innymi nazistami, Schrödinger jest raczej postacią komiczną i beztroską, ale wciąż ma w sobie złowrogie spojrzenie. Mimo to zapewnia nieco powściągliwości wśród Millennium i często przyprawiał doktora o ból głowy z powodu jego dowcipów i dźgnięć w majora. Major nie wydawał się mieć nic przeciwko, nawet żartobliwie postępował zgodnie z jego dowcipami. Zabawny i dziecięcy Schrödinger ma również nieco okrucieństwa w sobie, nawet wobec swoich kolegów z drużyny. Na przykład patrzy, jak Rip i Zorin umierają i wydaje się, że jest tym rozbawiony, co oznacza, że prawdopodobnie jest sadystą pod lub obok swojego wesołego zachowania.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Schrödingera, moce i prawdopodobnie kocie uszy są odniesieniem do słynnego eksperymentu myśli fizyki kwantowej, kota Schrödingera. Eksperyment, mający na celu zademonstrowanie problemu z zastosowaniem mechaniki kwantowej do problemów w skali makroskopowej, przedstawił scenariusz, w którym kot znajduje się w pudełku, którego nie można zobaczyć z zewnątrz. Wraz z nim umieszczana jest fiolka z trucizną, która pęknie lub nie. Pudełko jest otwierane później, a ze względu na okoliczności wewnątrz pudełka istnieje równa szansa, że kot będzie martwy lub żywy. Podczas gdy logika dyktuje, że kot byłby żywy lub martwy, kopenhaska interpretacja mechaniki kwantowej przewiduje, że kot będzie żywy i martwy. Jest to widoczne w mocach Schrödingera w Hellsingu, które pozwalają mu być wszędzie, ale także nigdzie w tym samym czasie.
  • Schrödinger jest jedyną postacią, która ostatecznie pokonała Alucarda, choć tylko na jakiś czas. Jedynymi innymi postaciami, które się zbliżyły, byli Alexander Anderson i Incognito.
  • W jednej humorystycznej scenie Schrödinger zdaje sobie sprawę, że wygląda podobnie jak Seras Victoria, kiedy po raz pierwszy spotykają się na Konferencji Okrągłego Stołu.