FANDOM

Dla Cybertronu! Do naszego domu! Co wojna zniszczyła, my możemy odbudować - ale tylko wtedy, gdy połączymy się z Decepticonami!

—Sentinel do Optimusa

Sentinel Prime – główny antagonista w filmie Transformers: Dark of the Moon z 2011 roku.

Był pierwszym liderem Autobotów przed Optimusem. Po jego zmartwychwstaniu okazało się, że zdradził Autoboty i zawarł układ z Megatronem; aby mógł ocalić Cybertron. Bezwzględne motywy Sentinela, samolubstwo i okrucieństwo wobec Optimusa i Megatrona doprowadziły do jego śmierci pod koniec Oblężenia Chicago.

Biografia

Wczesne życie

Na planecie Cybertron doszło do wielkiej wojny pomiędzy Autobotami (dowodzonymi przez Sentinela) i Decepticonami (dowodzonymi przez Upadłego), która praktycznie zniszczyła Cybertron. Chcąc ocalić swoją umierającą ojczyznę, Sentinel Prime wcześniej zawarł tajny pakt z Megatronem (uczniem Upadłego), aby pomóc mu odtworzyć Cybertron w imieniu Decepticonów. Megatron kazał mu zabrać swoje kosmiczne filary (maszyny, które potrafią teleportować wszystko) na planetę Ziemia, i tam odtworzą Cybertron. Sentinel wraz z filarami wyruszył na Ziemię, na pokładzie statku zwanego Arką. Statki Decepticonów jednak nie wiedziały o tajnym pakcie Sentinela i Megatrona, więc zaatakowały Arkę, poważnie ją uszkadzając. Statek Sentinela rozbił się na ciemnej stronie księżyca, co doprowadziło do śpiączki Sentinela.

Odnalezienie

Po śmierci Upadłego, Optimus Prime i Ratchet pomagali swoim ludzkim sojusznikom chronić Ziemię, gdy napotkali kawałek maszyny, która była pierwotnie częścią Arki. W końcu odkryli, że Arka rozbił się na ciemnej stronie księżyca. Autoboty poleciały na ciemną stronę Księżyca i znalazły Arkę wraz z Sentinelem Prime'em i pięcioma Filarami. Dzięki Matrycy przywództwa Optimus ożywił Sentinel Prime. Kiedy Sentinel Prime i Optimus Prime rozmawiali ze sobą w spokoju, Optimus pomyślał, że skoro Sentinel Prime jest jego przywódcą, Sentinel powinien mieć Matrycę przywództwa i nadal prowadzić Autoboty. Jednak Sentinel powiedział, że skoro nie wie nic o tej planecie, Optimus powinien zachować Matrycę, nauczyć go o Planecie i nadal być liderem Autobotów.