FANDOM

Severus Tobiasz Snape – postać z cyklu Harry Potter. Były Śmierciożerca, później członek Zakonu Feniksa i szpieg Albusa Dumbledore'a. Zakochany w Lily Evans. Tytułowy bohater części szóstej pt. Harry Potter i Książę Półkrwi.

W filmowych adaptacjach wcielał się w niego Alan Rickman.

Wygląd

Severus jest wysokim mężczyzną. Ma krótkie czarne włosy i oczy. W książkach ma ziemistą cerę i długi nos. Zawsze ubiera się na czarno.

Cechy

Jest to typ introwertyka, bardzo oschły, surowy i nieprzyjemny. Zupełnie oddany Dumbledore'owi i zakochany w Lily do tego stopnia, że błagał Voldemorta o to by oszczędził przynajmniej ją. Szczególnie nienawidził Harry'ego Pottera, którego oceniał przez pryzmat ojca, zgodził się jednak go chronić traktując to jako pośmiertny hołd dla Lily. Pod tym płaszczem introwertyka kryje się odważny człowiek o szlachetnej duszy. Niezwykle bezwzględny i zaborczy, był mistrzem opanowania co pozwoliło mu ukrywać swoją rolę podwójnego agenta przez całe lata.

Ciekawostki

  • Rowling wyznała że gdyby Snape nie uwielbiał tak czarnej magii, Lily naprawdę mogłaby go pokochać.
  • Jest jedną z kilku postaci która pojawia się w każdej części cyklu.
  • Swoje dobre wyniki z eliksirów Lily może po części zawdzięczać Severusowi, gdyż ten zakochany i zadurzony mógł jej pomagać w czasie lekcji.
  • Był jedynym śmierciożercą zdolnym wyczarować patronusa.

Galeria