Do szablonu +18.png
Uwaga!

Twoja dusza jest moja

—Najsłynniejsza kwesta Shanga

Shang Tsung jest drugorzędnym antagonistą w serii Mortal Kombat. Jest prawą ręką imperatora Shao Kahna i nemezis protagonisty Liu Kanga. Jest potężnym, pozbawionym litości, manipulującym, pozbawionym serca i śmiertelnym czarnoksiężnikiem, praktycznie nie mającym sobie równych w opanowaniu magii i zmienianiu kształtów, który pochłania dusze, aby samemu przeżyć. Jest głównym antagonistą pierwszej gry i filmu Mortal Kombat, drugorzędnego antagonisty w Mortal Kombat 2, 3 i 9, jednym z dwóch głównych antagonistów w Mortal Kombat: Deadly Alliance i wspierającym antagonistą w Mortal Kombat Armageddon.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Shang Tsung słynie ze swojego sadyzmu i chciwości. Nawet przed dołączeniem do Shao Kahna był bezdusznym czarnoksiężnikiem, który z radością skorzystał ze swojej kary po tym, jak Starsi Bogowie przeklęli go, aby umarł, chyba że pochłonie dusze tych, których pokona. Wykorzystując swoją uprzejmą fasadę jako sposób na oszukiwanie przeciwników, Tsung pokazuje, że jest gotów zrobić wszystko, co pomoże mu zdobyć większą moc. Wszystko to dowodzi, że jest niczym więcej niż bezdusznym tchórzem, który zrobiłby wszystko, aby zapewnić sobie przetrwanie.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Shang Tsung ma moc kradnięcia dusze tych, których pokonał, i musi to robić, aby dalej żyć. Może zmieniać kształt na ludzi, których dusze ukradł, zyskując ich zdolności bojowe i wspomnienia. Może jednak zmienić się w kogoś bez wchłonięcia jego duszy. Shang Tsung ma duże umiejętności w czarnej magii i zaklęciach, a jego ataki są oparte głównie na ogniu, podobnie jak jego wróg Liu Kang. Podobnie jak w przypadku większości innych kombatantów, ma on również nadludzką siłę, szybkość i wytrzymałość, dzięki czemu staje się potężniejszy po użyciu każdej duszy.

Zdobył je głównie od Shao Kahna, ale w późniejszych grach już tak nie było. Shang Tsung może strzelać ognistymi czaszkami w formie pocisków, które może również przywołać z ziemi. Są one rzekomo duszami, które zebrał. Potrafi stworzyć gigantyczną płonącą kobrę, chociaż użył tej umiejętności tylko w Mortal Kombat: Deception, nawiązując do swojego Animality w MK3. Shang Tsung może także tworzyć portale między królestwami i teleportować się za pomocą wybuchów ognia.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W Mortal Kombat: Shaolin Monks jego śmierć jest bardzo podobna do śmierci Liu Kanga w Mortal Kombat: Deadly Alliance.
  • Shang Tsung został zainspirowany postacią Lo-Pana z Big Trouble In Little China.
  • Shang Tsung jest jedyną postacią, która pojawiła się we wszystkich grach 2D, lecz nie pojawia się w Mortal Kombat 4.
  • MK (2011) było jedyną grą, w której wspomniano o pochodzeniu Shang Tsunga. Jego biografia mówi, że pochodzi on z Chin, z Ziemskiego Wymiaru.
  • Shang Tsung jest jedyną postacią w Mortal Kombat (2011), która potrafi się leczyć za pomocą chwytania wrogów.

Galeria[edytuj | edytuj kod]