FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zginiesz, śmiertelniku!

—Shao Kahn drwi z wojownika przed rozpoczęciem walki.

Nie rozśmieszaj mnie.

—Shao Kahn

Jestem Shao Kahn! Zdobywca Światów! Nie zaznasz zwycięstwa!

—Shao Kahn do Liu Kanga

Shao Kahn, znany też jako Zdobywca, jest jednym z głównych antagonistów w serii Mortal Kombat. Jest wszechmocnym imperatorem Pozaświata.

Pojawia się jako główny antagonista w Mortal Kombat II, 3, Shaolin Monks i 9, a także jako drugorzędny antagonista Mortal Kombat: Armageddon i jako jeden z głównych antagonistów w Mortal Kombat 11. Połączył się także z Darkseidem, aby stać się Dark Kahnem w crossoverowej grze Mortal Kombat vs. DC Universe.

Osobowość

Shao Kahn jest zdradzieckim, brutalnym, bezwzględnym, sarkastycznym, przekonującym, egoistycznym i żądnym krwi sadystą, więc dążył do swoich celów w jakikolwiek sposób, ale ma także dziwne poczucie humoru, śmiejąc się przez cały czas maniakalnie. Pragnie tylko mocy i zrobi wszystko, aby się upewnić, że ją posiada, czasami okazując wielką paranoję. Kahn jest również niezwykle manipulacyjny, wrogi, arogancki i okrutny, dlatego pragnie jedynie podbić inne królestwa i dodać je do swoich. Okazuje także współczucie i romantyzm w niektórych mediach, takich jak serial (uwodzi i oczarowuje kilka kobiet w tym serialu, w tym dwie nieumarłe niewolnice Quan Chi) i pokazuje ojcowską, troskliwą relację z Kitaną, mimo że to potajemnie działa przeciwko niemu.

W osobistym zakończeniu Shao Kahna w Armageddon z powodzeniem łączy wszystkie krainy z Pozaświata, ale wkrótce popada w szaleństwo, ponieważ nie ma już żadnych królestw do podboju.

Umiejętności

Shao Kahn jest niezwykle potężny, potrafi wykorzystać nadludzką siłę i magię. Dzierży potężny Młot Gniewu, który może wysłać przeciwników w powietrze jednym uderzeniem, i wydaje się, że ma pewną wiedzę na temat klonowania, jak widać w Deadly Alliance. Do ruchów Kahna należy potężne uderzenie barkiem, zielona kula ognia przypominająca zieloną gwiazdę, którą wystrzeliwuje z obszaru twarzy, a także atak kolanem, który generuje smugę za nim. Pokazany jest również jako ekspert w dziedzinie chińskiego kung fu, w tym Tai Tzu i Lui He.

Kolejnym świadectwem jego umiejętności jest to, że jego boska siła może równać się (lub wręcz przewyższyć) kogoś takiego jak Raiden. Ten fakt ostatecznie odnosi się do wstępu do Mortal Kombat 9, w którym pokonuje i zabija Raidena w poprzedniej osi czasu. Po połączeniu Ziemskiego Wymiaru z Pozaświatem potężny już Kahn wzmocnił się do tego stopnia, że ​​stanowił godnego przeciwnika dla Raidena, gdy połączył się z mocami Starszych Bogów; nawet rzucając podmuch światła bez widocznego dyskomfortu. Mimo to Raidenowi udało się go zabić po długiej bitwie.

Ciekawostki

  • Shao Kahn był głównym antagonistą w filmie Mortal Kombat: Annihilation, gdzie został przedstawiony jako brat Raidena.
  • Shao Kahn był głównym czarnym charakterem 4 gier z serii (5, jeśli liczyć Dark Kahna z Mortal Kombat vs. DC Universe), podczas gdy Shinnok był głównym czarnym charakterem 3 gier z serii.
  • Shao Kahn pierwotnie po zdemaskowaniu, miał się pokazać z dużymi zębami przypominającymi kły, ponieważ wszyscy w Pozaświecie pierwotnie należeli do rasy Baraki, Tarkatan. Jednak w Mortal Kombat: Shaolin Monks pojawił się po raz pierwszy zdemaskowany po tym, jak rzucił młotem w gracza, ale został on rzucony z powrotem w twarz, rozbijając mu hełm. Jego wygląd przypominał komiks Mortal Kombat II.
  • Shao Kahn został cyfrowo przeprojektowany, aby był wyższy w Mortal Kombat II, więc był znacznie większy niż inne postacie. Jednak osoba na której podstawie powstał model, Brian Glynn, był w rzeczywistości dość niski, okazując się niższy od Eda Boona, jednego z twórców gry, jak widać na zdjęciu.
  • W nowszych grach Shao Kahn został zmniejszony zarówno pod względem wielkości, jak i budowy.
  • Brian Glynn, kaskader, który wcielił się w Shao Kahna w oryginalnych grach, był humorystycznie niższy niż większość obsady, ale jego postać była idealna dla Shao Kahna. W rezultacie jego rozmiar musiał zostać cyfrowo zaalarmowany, gdy Shao Kahn wydawał się wyższy niż większość postaci.
  • Shawn Kittelsen, jeden z pisarzy MK11, potwierdził na Twitterze, że Shao Kahn nie został zabity w trybie fabularnym, ale został po prostu oślepiony przez Kitanę. Z drugiej strony nadal mógł umrzeć, gdy Kronika zresetuje oś czasu.