FANDOM

Pięć lat temu straciłem trzydzieści tysięcy ludzi w mgnieniu oka... Przyglądał się temu cały cholerny świat. Jutro nie zabraknie ochotników, nie zabraknie patriotów. Wiem, że to rozumiesz.

—Shepherd

Hershel von Shepherd III (znany bardziej jako Generał Shepherd) – oficer armii amerykańskiej, główny antagonista występujący w grze Call of Duty: Modern Warfare 2, dowódca 141. Grupy Uderzeniowej oraz Kompanii Cieni.

Biografia

Druga rosyjska wojna domowa

Mimo, iż nie ma żadnej wzmianki o nim we wcześniejszej grze Call of Duty 4: Modern Warfare, Shepherd dowodził siłami inwazyjnymi wysłanymi na Bliski Wschód w celu pojmania Khaleda al-Asada. Strata 30 tysięcy żołnierzy odcisnęła na nim bolesne piętno. Pod pretekstem przywrócenia Stanom Zjednoczonym dominacji wojskowej na świecie dążył do odbudowania swojej opinii jako dowódcy. W tym celu potrzebuje wroga idealnego, który pomoże mu osiągnąć cel. Tym kimś jest Władimir Makarow.

Preludium do III wojny światowej

W 2016 r. Shepherd wysyła byłego komandosa z 75. Pułku Rangerów, st. szeregowego Josepha Allena, aby zinfiltrował środowisko Makarowa. Ten jednak ginie po zdemaskowaniu na terenie moskiewskiego lotniska, tuż po masakrze urządzonej przez ludzi Makarowa. Późniejsza inwazja wojsk rosyjskich na Stany Zjednoczone w odwecie za masakrę i powierzenie Shepherdowi dowodzenia siłami obronnymi pozwala mu przygotować plan odzyskania reputacji.

Zdrada

Za głównych wrogów Shepherd uważał Makarowa i Ultranacjonalistów, dążył do wyeliminowania ich za wszelką cenę. Nawet kosztem sojuszników z 141. Grupy Uderzeniowej, którą nakazał zlikwidować, jednocześnie samemu dokonując egzekucji dwóch członków zespołu, którzy wcześniej przechwycili dane z kakuaskiej kryjówki Makarowa. Tym samym wydał na siebie wyrok śmierci, którego mieli dokonać jego byli sojusznicy.

Śmierć

Shepherd ucieka z bazy Hotel Bravo w Afganistanie przed egzekutorami: kpt. Johnem Price'em oraz kpt. Johnem MacTavishem ps. "Soap". Próba ucieczki śmigłowcem kończy się zestrzeleniem maszyny. Ranny generał ucieka z miejsca katastrofy, gdzie próbuje zamordować Soapa, jednak później wdaje się w bójkę z Price'em. Ostatecznie ginie trafiony nożem w czaszkę przez Soapa.

Po śmierci Shepherd zostaje ogłoszony bohaterem, a członkowie 141. Grupy Uderzeniowej są ścigani jako zbrodniarze wojenni.

Reboot z 2019

Generał Shepherd został wspomniany pod koniec reboota serii Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku. Po śmierci generała Barkowa i przejęciu jego miejsca przez Wiktora Zachajewa, Shepherd kazał Kate Laswell dać kapitanowi Price'owi listę kandydatów do Task Force 141, w tej karcie byli wpisani między innymi „Soap” MacTavish, Kyle „Gaz” Garrick i Simon „Ghost” Riley.

Ciekawostki

  • Mimo iż w trakcie początkowej rozgrywki odnosi się wrażenie, że głównym złoczyńcą w grze Call of Duty: Modern Warfare 2 jest Makarow, który jest głównym antagonistą całej trylogii, to jednak Shepherd zasługuje na miano głównego antagonisty w grze ze względu na motyw.