FANDOM

Proszę, proszę. Jak wspaniale wyrosłeś

—Shere Khan gdy widzi Mowgliego po latach

Ciągle słyszę krzyki.. krzyki twojej matki, dobrze pamiętam tę noc, jak odebrałem jej życie

—Shere Khan przyznaje, że zabił Matkę Mowgliego

Shere Khan – ogromny, mizantropijny tygrys bengalski. Główny antagonista w filmie Mowgli: Legenda dżungli z 2018 roku. Tak jak jego książkowy odpowiednik, ma zdeformowaną łapę i kuleje. Chce on za wszelką cenę zabić Mowgliego.

Jego postać dubbinguje Benedict Cumberbatch, zaś w polskiej wersji językowej głosu tygrysowi użyczył Robert Jarociński.

Wygląd

Shere Khan jest dużym i silnym trygrysem bengalskim. Jego prawa przednia łapa jest zdeformowana, przez co tygrys kuleje. Tygrys ma ostre pazury. Jego oczy są zielone. Wibrysy tygrysa są białe i długie.

Charakter

Shere Khan jest okrutnym i bezwzględnym tygrysem. Zrobi wszystko, by zabić Mowgliego (robi to, gdyż nienawidzi ludzi). Czuje się bezkarny, mordując ludzkie bydło.

Biografia

Shere Khan na początku goni mężczynę i kobietę, w końcu zabija ich. Później pojawia się na obradzie wilków i mówi, że zabił matkę chłopca i przyszedł po swoją własność. Wilki nie oddają mu chłopca, a rozwścieczony tygrys odchodzi z niczym. Po latach, Mowgli przychodzi popływać w jeziorze. Wtedy tygrys przychodzi się napić i zauważa chłopca w wodzie. Kiedy Mowgli wychodzi i ucieka, tygrys biegnie za nim. Chłopiec wpada w pułapkę na tygrysa, Shere Khan krąży nad nią, po czym odchodzi. Następnie widzimy tygrysa, gdy Mowgli zostaje porwany przez plemię małp. Tygrys mówi, że chłopiec wspaniale wyrósł, po czym rani go pazurami i chce polizać jego krew, lecz wtedy pojawiają się Baloo i Bagherra, a tygrys ustępuje dopiero, gdy pojawia się pyton Kaa. Gdy Akela wrócił z nieudanego polowania, mówi, że Shere Khan nie ma prawa przebywać razem z wilkami. Tygrys oznajmia mu, że ma prawo przebywać, gdziekolwiek mu się podoba. Następnie dochodzi do krótkiej wymiany zdań między nim a Akelą, w końcu tygrys oznajmia mu, że to przez niego w dżungli dzieje się źle, oraz, źe jeśli Akeli uciekła zdobycz, to stado rzuci mu wyzwanie. Obserwując, jak Akela walczy z innymi wilkami, zauważa on Mowgliego. Chłopiec ucieka i wraca z ogniem. Rozzłoszczony tygrys odchodzi, ale przed tym oznajmia, że jeszcze opije się krwi chłopca. W ostatniej, finałowej scenie Mowgli wzywa na pomoc stado słoni, które atakują tygrysa. Shere Khan walczy z Mowglim. Wyznaje mu, że zabił jego matkę po czym rzuca się na niego. Akelą broni chłopca, ale zostaje postrzelony przez myśliwego i ginie. Shere Khan odchodzi do dżungli, ale pada z wyczerpania, ciągle jednak żyje. Mowgli patrzy mu w oczy, by tak jak powiedział Bagheera, dusza nie odchodziła sama. Niespodziewanie, tygrys podnosi się, chcąc zaatakować chłopca, a Mowgli zadaje mu śmiertelny cios sztyletem w kark, po którym tygrys ginie od razu. Jego ciało zostaje zostawione w tym samym miejscu, a Mowgli odchodzi na grzbiecie słonia.