FANDOM

Skurge – pomniejszy złoczyńca, później bohater w filmie Thor: Ragnarok z 2017 roku.

Biografia

Thor: Ragnarok

Skurge kiedyś był wojownikiem, który walczył u boku Thora z Maraudersami o pokój w Vanheimie.

Po zniknięciu Odyna, Loki (podszywający się za niego) wskazał Skurge'a jako strażnika Bifrostu, zastępując Heimdalla. Skurge podróżował po światach, aby zdobywać cenne przedmioty, jak ziemskie karabiny. Nie był on jednak dobrym zastępcą, pokazuje to sytuacja gdy uwodził kobiety w czasie, gdy Thor wołał o transport z Muspelheimu.

Po ujawnieniu Lokiego został zdegradowany do roli woźnego w Bifroście, gdzie pilnowali go Fandral i Volstagg. Wkrótce do Asgardu powróciła Hela – Bogini Śmierci, która zabiła obu wojowników i zwerbowała Skurge'a do bycia jej pomocnikiem, a później egzekutorem. Miał również odzyskać miecz od wygnanego Heimdalla, jednak nie chciał tego robić, ciągle mając nieczyste sumienie za zdradę Asgardu.

Kiedy Thor wraz z Lokim powrócili do Asgardu po pokonaniu Arcymistrza, Skurge walczył po stronie Heli. Jednak w momencie, gdy Loki i rebelianci z Sakaar przybyli ze statkiem umożliwiającym ewakuację Asgardczyków, egzekutor zmienił strony i walczył z armią Heli.

Po walce z Helą, Thor doszedł do wniosku, że trzeba rozpętać Ragnarok, aby zabić boginię i jej armię. Loki przywołał więc demona Surtura dzięki Wiecznemu Płomieniowi. Widząc uciekających Asgardczyków Hela próbuje ich zatrzymać, ale Skurge poświęca się, aby dać im czas na ucieczkę.