FANDOM

Slender Man jest internetowym memem i miejską legendą, po raz pierwszy zyskuje sławę na forach Something Awful i rozgałęzia się w sieci jako postać, która ustanowiła swoje własne mity.

Jest popularnie postrzegany jako jakiś złośliwy demon, który porywa i psychicznie nęka ludzi, szczególnie dzieci. Chociaż to, co robi z nimi, jest nieznane, spekuluje się, że zabija lub przenosi do innego wymiaru. W niektórych wersjach legendy będzie nabijał schwytane ofiary na gałęziach drzew i zostawiał je do późniejszego skórowania i konsumpcji.

Powszechnie uważa się, że jego "osoba bez twarzy w garniturze" w rzeczywistości jest mniejszą formą, a jego prawdziwa forma jest nie do pojęcia dla śmiertelników. Uważa się również, że może on mieć na uwadze długoterminowy (prawdopodobnie kataklizm) cel, ale jest to szczególnie niepewne.

Jest powszechnie uznawany za swego rodzaju ikonę popkultury, a także bardzo kontrowersyjną postać i jest najlepszym przykładem złoczyńcy z Creepypasty w najlepszym wydaniu, który pojawia się w wielu fikcyjnych historiach w sieci. Motywy Smukłego Człowieka różnią się w zależności od wersji, ale oryginał ma go jako mizantropicznego drapieżnika, który gardzi ludzkością i czerpie wielką przyjemność z tego, że sadystycznie torturuje ofiary, zanim je pożre; kiedy nie pożywia się, po prostu lubi torturować i zabijać. Niektórzy uważają go za prawdziwego, a obserwacje odnotowano w różnych miejscach.

Slender Man został stworzony przez Erica Knudsena. Inspirowały go także opowiadania Stephena Kinga, HP Lovecraft i William S Burroughs.