FANDOM

Chcę mieć głowę tego gościa razem z tą jego maską! Macie być gotowi! I to wszyscy! Ten facet bruździ nam od paru miesięcy! I teraz nam za to zapłaci!

—Smocza Twarz planuje zabójstwo Caseya Jonesa.

Smocza Twarz (ang. Dragon Face) – postać występująca w serialu Wojownicze Żółwie Ninja z 2003 roku. Jest on zastępcą gangu Purpurowe Smoki i rywalem założyciela i przywódcy tego gangu, Huna. Jest on również wrogiem Caseya Jonesa. Jego prawdziwe imię i nazwisko nigdy nie zostaje ujawnione.

Wygląd Edytuj

Smocza Twarz jest wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną z wygoloną głową, oprócz bródki i części zielonych włosów ułożonych w „kucyk”. Po lewej stronie twarzy ma fioletowy tatuaż smoka, któremu zawdzięcza swoją ksywę.

Osobowość Edytuj

Smocza Twarz jest bardzo mściwą osobą. Jest bardzo arogancki i pewny siebie. Jego marzeniem jest zapewnienie Purpurowym Smokom władzy nad Nowym Jorkiem. Jest bardzo lojalny wobec swojego gangu i nie potrafi znieść faktu, że Hun preferuje służbę u Shreddera bardziej niż dowództwo nad gangiem, co w końcu skłania go do próby przejęcia władzy w gangu. Mimo wszystko, gdy przychodzi co do czego, to i tak podporządkowuje się Hunowi.

Biografia Edytuj

Nic nie wiadomo o dzieciństwie ani przeszłości Smoczej Twarzy, a jego prawdziwe imię i nazwisko jest nieznane. W nieznanym okresie życia stał się członkiem gangu Purpurowych Smoków.

Po śmierci poprzedniego zastępcy szefa Purpurowych Smoków, który został zabity przez Shreddera, Smocza Twarz obejmuje to stanowisko. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Casey Jones, gdzie pewnej nocy wraz z innymi członkami swojego gangu planuje zabicie Caseya Jonesa za to, że ten od kilku miesięcy mocno zachodził Purpurowym Smokom za skórę. Jeszcze tej samej nocy Smocza Twarz i jego gang atakują Caseya i Raphaela, lecz Leonardo, Donatello i Michelangelo przybywają im na ratunek, po czym razem z nimi pokonują Smoczą Twarz i jego ludzi, nokautując ich.

Później pojawia się w odcinku Angel, gdzie wraz z grupą Purpurowych Smoków napada na pewien sklep, a tuż po opuszczeniu tego sklepu walczy z Żółwiami i z Caseyem, którzy ich pokonują. Później Smocza Twarz pojawia się w tłumie, który obserwuje, jak dwóch rekrutów (właściwie Leonardo i Raphael w przebraniu) Purpurowych Smoków pokonuje dwójkę członków gangu w walce w klatce. Później odkrywa, że ci rekruci to tak naprawdę Żółwie Ninja, które nazywa „kung fu jaszczurami”, przez co Raphael poprawia go. Później dowodzi Purpurowymi Smokami w walce przeciw Leonardo i Raphaelowi, lecz Donatello i Michelangelo pojawiają się i ponownie pokonują Smoczą Twarz i jego ludzi.

Później, w trzyczęściowym odcinku Miasto wojny, gdy różne organizacje przestępcze walczą o władzę nad miastem z powodu „śmierci” Shreddera, Smocza Twarz widział w tym niepowtarzalną okazję do stania się nowym przywódcą Purpurowych Smoków. Wygłosił nawet krótkie przemówienie, podczas którego tłumaczył swojemu gangowi, że skoro Shreddera już nie ma to nic im nie przeszkodzi w przejęciu miasta. Jednak pojawił się Hun, by ponownie przejąć władzę nad Purpurowymi Smokami i poprowadzić je w walkach z mafią i Klanem Stopy. Gdy adoptowana córka Shreddera, Karai, chcąc zakończyć gangsterskie wojny, przybrała tożsamość swojego „ojca”, Hun był gotów do powrotu do służby Shreddera. To wywołało gniew u Smoczej Twarzy, który na oczach innych organizacji i Żółwi Ninja wyzwał Huna na pojedynek, co poskutkowało ostrą rywalizacją. Gdy Karai została zdemaskowana, Hun i Smocza Twarz ponownie połączyli siły. Nie wiadomo, co się stało ze Smoczą Twarzą po wojnie gangów o miasto ani po tym, jak Hun zmienił Purpurowe Smoki w przestępczy syndykat.

Ciekawostki Edytuj

  • W oryginalnej wersji serialu głosu użyczył mu Cedric Leake, a w polskiej wersji zrobił to Paweł Szczesny.
  • W polskiej wersji serialu jest on nazywany po prostu Smokiem.