FANDOM

Smoki to główna antagonistyczna rasa występująca w filmie Władcy Ognia z 2002 roku. Są to wielkie, latające bestie powstałe miliony lat temu w trakcie Ery Mezozoicznej, które zamieniły 65 milionów lat temu dinozaury na popiół, który następnie przyczynił się do Epoki Lodowcowej. Smoki dzielą się na dwa rodzaje - mniejsze to samice, a większe to samce. Budują one gniazda w których składają swoje jaja, jeden samiec jest w stanie doprowadzić do powstania nawet setek jaj, z których wykluwają się kolejne osobniki. Doprowadzone do stanu głodowego mogą przejść w kanibalizm, gdzie samce pożerają dla przetrwania inne samice, po czym przechodzą w okres hibernacji, by przeczekać okres wymarcia, aż na Ziemi odrodzi się życie.

Smoki zaatakowały po raz drugi w XXI wieku, kiedy to odkryto w Londynie podczas budowy metra samca. Do tego czasu ludzie od samych swoich początków polowali w ukryciu na przedstawicieli tego rodzaju, skutecznie je eliminując, aż został ostatni samiec. W ciągu dwóch dekad smoki zniszczyły niemal całe życie na Ziemi, aż w końcu w ruinach Londynu zginął ostatni przedstawiciel tego rodzaju. To w efekcie doprowadziło do wymarcia smoków raz na zawsze.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Smoki, albo też ich przodkowie, narodzili się podczas Ery Mezozoicznej. Przez długi czas żyły razem z dinozaurami, lecz w końcu natura sprawiła, że stały się prawdziwymi potworami o gruczołach pozwalających ziać ogniem oraz zębach ostrych jak brzytwa oraz szczękach, których ścisk był równie silny, co prasa do zgniatania śmieci. Smoki rozmnożyły się w zawrotnym tempie, pożerając i spopielając wszelkie życie 65 milionów lat temu. Te istoty stały się powodem, dla którego na świecie pojawiła się Epoka Lodowcowa.

Jednak kiedy wybiły całe życie, Ziemia stała się niezdolna dla nich do wyżywienia. W rezultacie popadły w system przetrwania, w którym samce zaczęły zjadać najsłabsze samice, a kiedy okazało się że to nie wystarczy, by przetrwać, smoki popadły w hibernację. Przez następne lata pojawiały się tylko pojedyncze osobniki, najczęściej samice, lecz rasy Ziemi były przygotowane na te potwory i często okazywało się dla smoków, że jeszcze nie pora na ich zabijanie.

Do XXI wieku Edytuj

Smoki zaczęły się pojawiać już w starożytności, dlatego wielu ludzi postanowiło rozpocząć na nich polowanie. Przez następne lata śmierć poniosło wiele przedstawicieli tego rodzaju, w tym także niemal wszystkie samce. Legenda o świętym Jerzym zabijającym smoka na przykład nie była tylko wymysłem średniowiecznych pisarzy, lecz prawdziwym opisem zmagań ludzi z przedstawicielami tego rodzaju.

Czując że smoki stały się obiektem polowań i że mogą nie przetrwać postanowiły zaszyć się możliwie jak najgłębiej. Jeden z samców ulokował się pod Londynem, dzięki czemu został ostatnim z żyjących w historii. Przez następne stulecia smoki całkowicie zniknęły z powierzchni planety, a ludzie mogli się rozwijać bez obawy o swoje życie, jak również sięgnęli niebios - miejsca, które wcześniej smoki zarezerwowały dla siebie.

Wypadek w londyńskim metrze Edytuj

Na początku XXI wieku w londyńskim metrze pod kierownictwem inżynier Abercrombie ludzie drążyli tunele w celu stworzenia nowej linii podziemnej kolei. W pewnym momencie znaleźli jaskinię, a tam poszedł kilkuletni syn inżynier - Quinn. Jego obecność i świeże powietrze obudziły smoka. Malec uciekł razem z matką, a dwóch inżynierów zostało, by sprawdzić o co chodzi. Wówczas to jednak inżynierowie zginęli od smoczego ognia, a Abercrombie uciekali windą. Malca piekły oczy, więc inżynier je przemyła butelkowaną wodą, po czym weszli do windy.

Nie zdążyli jednak w porę uciec, ponieważ Wielki Smok zdołał się dostać do szybu i wylecieć z niego. Matka osłoniła chłopaka, ale ta przypłaciła to życiem. Chłopak ocalał z wielkiego spalenia przez smoka Londynu, lecz to był dopiero początek. Smok zaczął budzić pozostałe z ukrytych smoków. Zaczęły tworzyć się gniazda, które następnie zaatakowały całe kraje za jednym zamachem. Na miejscu jednego zabitego smoka pojawiało się sto kolejnych, było ich całe mnóstwo.

Apokalipsa Edytuj

W 2010 roku ludzie zdecydowali by sięgnąć po broń nuklearną celem zniszczenia smoczych gniazd, ale to tylko wspomogło temu rodzajowi w zniszczeniu świata. Ludzie uciekli przed nimi możliwie jak najdalej, a dawne miasta zostały wielkimi gniazdami smoków. Ruiny Londynu zostały głównym gniazdem, a ludzie trzymali się od niego jak najdalej. W tym czasie Quinn Abercrombie dorósł i zebrał małą populację w Zamku Bamburgh, na terenie dawnego Northumberland. Było to w roku 2020. Quinn stał się przywódcą osady. Smoki w tym czasie siały coraz większe zniszczenie, spopielając coraz to więcej schronień ludzi.

Ostatecznie niektórzy zaczęli na nich polować. W dawnym USA Denton Van Zan zebrał setki ludzi i założył grupę zwaną Zabójcami Smoków. Ruszył do Wielkiej Brytanii, by policzyć się z Wielkim Smokiem za to co zrobił z Ziemią. Smoki natomiast wytyczyły sobie granicę w promieniu nawet 60 km wokół centrów dawnych ludzkich miast. W końcu po wojnie jaka w 2010 przyniosła wielkie wyniszczenie rodzaju ludzkiego zaczęły głodować. Samiec postanowił pożerać słabe samice, żeby przetrwać, a zapasy żywności w postaci biosfery całkowicie się skończyły.

Rok 2020 i koniec gatunku Edytuj

Kiedy jedna z samic została zabita w Northumberland, a inna napadła i spopieliła po pewnym czasie Bamburgh do Quinna i ocalałych ze spalenia wrócił Denton Van Zan, którego misja polowania na samca zakończyła się całkowitą klęską. Przetrwali tylko jeden marines, pani pilot Alex Jensen odpowiedzialna za grupę Archaniołów oraz on sam. Na początku Van Zan odparł, że Quinn miał rację, lecz ten stwierdził, że to właśnie Amerykanin miał rację i że wyruszą w trójkę przeciwko samcowi przy pomocy ich helikoptera. Wlecieli od strony Tamizy na niskim pułapie.

Walka toczyła się na tym samym terenie, na którym smok wyleciał. Podczas walki Van Zan rzucił się z wielkiego komina prosto na smoka, lecz zginął w jego paszczy zanim zadał cios toporem, a strzała jaka miała go zabić, tylko zraniła. Smok wkurzył się, kiedy Ci go zranili przy pomocy karabinów i ognia. Ostatecznie stanął naprzeciw Alex i Quinna. Kobieta się schroniła w okolicznych ruinach domu, a Abercrombie strzelił w paszczę smoka. Ten połknął ją, a gdy chciał zionąć do niego ogniem, wybuchł. Śmierć samca doprowadziła do ucieczki smoczyc w ukrycie, a potem - śmierć.

Znane smoki Edytuj

Zachowanie Edytuj

Smoki to istoty wszystkożerne - mogą zjeść nawet popiół żeby tylko nasycić swoje żołądki. Dla nich wszystko co pożywne i mniejsze było idealnym posiłkiem, a ludzie razem z dinozaurami spełniały oba te warunki. Z zasady smoki budują sobie gniazda na równinach i polują samotnie na swoje ofiary, by się wyżywić i móc przetrwać. Słabe osobniki wymierają, a silne stają się przywódcami gniazd. Paradoksalnie to takie zachowanie doprowadziło do ich klęski - niszczycielska natura sprowadziła na ten rodzaj zagładę.

Ciekawostki Edytuj

  • Najwyraźniej wygląd smoków przypominający wiwerny stał się szablonem do stworzenia między innymi Viseriona, smoka z Gry o Tron oraz Rogogona Węgierskiego w filmowej adaptacji serii książkowej Harry Potter.