FANDOM

Snoke – drugorzędny antagonista w filmach Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy z 2015, Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi z 2017 roku oraz pośmiertny w Skywalker. Odrodzenie z 2019.

Jest to humanoidalny kosmita wrażliwy na Moc, który służył jako Najwyższy Przywódca Najwyższego Porządku około trzydzieści lat po Bitwie o Endor. Miał charakterystyczną, specyficzną strukturę kości i twarzy. Snoke był potężną postacią, utalentowaną po Ciemnej Stronie Mocy, która wyszkoliła wrażliwego na Moc Kylo Rena i przynajmniej jednego innego ucznia.

Biografia

Przebudzenie Mocy (2015)

Po zniknięciu Skywalkera, Snoke wyznaczył Rena, by polował na ostatniego Jedi. Poszukiwania Rena doprowadziły go do Jakku, gdzie dowiedział się, że ostatni fragment mapy do Skywalkera był w posiadaniu robota astromechanicznego BB-8. Snoke nakazał schwytanie lub zniszczenie robota, najlepiej to pierwsze. Pomimo starań Najwyższego Porządku, BB-8 zdołał uciec z Jakku na pokładzie Sokoła Millenium.

Ren i generał Armitage Hux wrócili później do Bazy Starkiller, aby porozumieć się z Snokiem za pośrednictwem hologramu. Hux zaproponował użycie superbroni, aby zniszczyć rząd Nowej Republiki, który popierał Rebeliantów, przedsięwzięcie, które Snoke autoryzował. Następnie porozmawiał z Renem na osobności, pytając, czy przebudził się w Mocy. Nakazał Renowi zabić swojego ojca, aby przezwyciężył swoją pokusę światłem.

Wkrótce po zniszczeniu systemu Hosnian, w wyniku wykorzenienia rządu Nowej Republiki i części jego floty, Ren najechał Takodana w poszukiwaniu BB-8. Później uznał robota za niepotrzebnego, kiedy złapał śmieciarkę o imieniu Rey, którą widziała ostatni fragment mapy wskazujący miejsce pobytu Skywalkera. Snoke był później zdenerwowany, słysząc, że dziewczyna opierała się przesłuchaniu Rena. Ren bronił się, tłumacząc, że Rey była silna w Mocy, choć nie była przeszkolony. Gdy odkryto bazę Ruchu Oporu, Snoke nakazał Huxowi zniszczenie Ruchu Oporu, zanim zdążyli znaleźć Skywalkera, a Renowi, by przyprowadził do niego Rey. Jednak Ren nigdy nie miał szansy, ponieważ Rey zdołała uciec dzięki pomocy swoich nowych mocy.

Następnie baza Starkiller została zinfiltrowana przez Hana Solo, Chewbaccę i Finna, którzy zdołali obniżyć tarcze za pomocą schwytanej kapitan Phasmy, aby umożliwić flocie Ruchu Oporu zaatakowanie bazy. Solo próbował następnie sprowadzić Rena z powrotem na światło, tylko dla własnego syna, który go zamordował. Wściekły i w żałobie Chewbacca zranił Rena i zrobił dziurę w oscylatorze termicznym superbroni, umożliwiając pilotowi Oporu Poe Dameron wlot i zniszczenie go, powodując katastrofalne uszkodzenia, uniemożliwiając powstrzymanie energii słonecznej. Kiedy zniszczenie bazy Starkiller było nieuniknione, Snoke nakazał Huxowi, aby sprowadził do niego Rena, aby ukończyć jego szkolenie.

Ostatecznie Najwyższy Porządek zdołał osiągnąć wystarczająco dużo zwycięstw w konflikcie, że Snoke postanowił ryzykować wyjście z cienia, aby osobiście poprowadzić Najwyższy Porządek do potencjalnej dominacji nad Oporem.

Ostatni Jedi (2017)

Po zniszczeniu przez Ruch Oporu okrętu liniowego Najwyższego Porządku, przed oczami generała Huxa pojawił się hologram Snoke'a, który wyraził niezadowolenie z jego postawy i powalił go na ziemię za pomocą Mocy. Później spotkał się z Huxem i był zadowolony, ponieważ ten wynalazł sposób na namierzenie rebelianckiej floty podczas skoku w nadprzestrzeń.

Później Snoke zdołał nawiązać połączenie umysłów Rey i Kylo Rena, aby zwabić dziewczynę do siebie. Jego plan udał się i Rey miała mu wydać lokację Luke'a Skywalkera, ale ona pozostała nieugięta i nie chciała tego zrobić. Snoke był zmuszony zastosować metodę tortur, po chwili zdecydował, że to jego uczeń musi zabić Rey.

Sądząc, że wie co "siedzi" w umyśle Rena Snoke spodziewał się, że ten nie zawaha się i zabije Rey, ale ku jego zaskoczeniu, Kylo używając mocy przekręcił miecz w stronę Snoke'a i włączył go, przecinając mistrza na pół i zabijając go. Snoke był tym bardzo zaskoczony, lecz po chwili rozpadł się na pół.

Generał Hux, widząc truchło Snoke'a i niemal całkowicie zdemolowaną jego salę zapytał Kylo Rena co się stało, ale ten okłamał go, że Rey była za to odpowiedzialna i tym samym stał się nowym Naczelnym Wodzem Najwyższego Porządku.

Skywalker. Odrodzenie

Po tym, jak Kylo Ren lokalizuje pobyt Imperatora Palpatine'a na planecie Exegol, Palpatine ujawnia, że ​​stworzył Snoke'a i użył go jako marionetkę, aby rządzić Najwyższym Porządkiem i zwabić Kylo Ren na ciemną stronę Mocy. Kylo widzi zbiornik zawierający kilka ciał Snoke'a, ale ponieważ Snoke spełnił swój cel, Palpatine nie ma więc możliwości dalszego korzystania z niego, a sklonowane ciała pozostają na zbiornikach. Nie wiadomo, co stało się z ciałami Snoke'a po ostatecznej śmierci Palpatine'a i pokonaniu Wiecznych Sithów, ale można sugerować, że zostali pozostawieni na Exegolu lub zostali skonfiskowani przez Ruch Oporu, aby uniknąć wszelkiego niewłaściwego użycia.

Galeria