Stan Edgar - nadrzędny antagonista serialu telewizyjnego Chłopaki, pojawiający się jako pomniejszy antagonista w pierwszym sezonie oraz nadrzędny antagonista w sezonie drugim.

Jest dyrektorem generalnym Vought i przełożonym Stillwell. Odpowiadał również za Mieszankę V, zmieniając ludzi w istoty nadludzkie. Po śmierci Stillwell decyduje się na bezpośrednie podejście do zarządzania firmą i Siódemki.

Wcielił się w niego Giancarlo Esposito, znany z roli Gustavo „Gus” Fringa, Sidneya Glassa, Franka Dawsona i Dentysty.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Sezon pierwszy[edytuj | edytuj kod]

W pewnym momencie przed wydarzeniami z serialu został dyrektorem generalnym Vought International i zaczął pracować nad Mieszanką V, lekiem, który wzmacnia człowieka do nadludzkich zdolności, którzy są obecnie znane jako Supki.

Podczas imprezy Edgar podchodzi do Stillwell, nagradzając ją za jej dobrą pracę, Edgar mówi jej, że po tym, jak przeprowadzi się do Belize, sprawi, że ta będzie prezesem firmy, i mówi jej, żeby się dobrze bawić, zanim odejdzie.

Sezon drugi[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci Madelyn Stillwell Stan decyduje się wyjść na światło dzienne i bardziej bezpośrednio zaangażować się w Vought International i jego aktywa. Kontynuuje naciski na włączenie Supków do wojska, organizując spotkanie z sekretarzem obrony USA Robertem Singerem, podczas którego Stan omawia strukturę dowodzenia, tajne oznaczenia Mieszanki V i logistykę pod kątem szkód ubocznych.

Jakiś czas po pogrzebie Przejrzystego Stan zatrudnia Szturmfront jako jego zastępcę w Siódemce za plecami Ojczyznosława. Ojczyznosław rozmawia ze Stanem o zatrudnieniu Szturmfront bez konsultacji z nim. Kiedy ten rości sobie prawo do najcenniejszego majątku Vought i grozi opuszczeniem firmy po wygaśnięciu kontraktu, Edgar przedstawia krótką historię założyciela Vought, Fredericka Vought. Stan wyjaśnia, że Ojczyznosław ma wrażenie, że jest firmą superbohaterów, podczas gdy w rzeczywistości jest firmą farmaceutyczną, a Ojczyznosław nie jest ich najcenniejszym zasobem, ale Mieszanka V. Oskarża go o rozpowszechnianie Mieszanki V na całym świecie wśród terrorystów i mówi, że nie jest tak znaczący, jak mu się wydaje.

Stan Edgar organizuje konferencję prasową, zaprzeczając znajomości Mieszanki V i twierdzi, że przeprowadza pełne dochodzenie w tej sprawie. Obwinia za to Madelyn Stillwell i przysięga dotrzeć do sedna sprawy. Przedstawia Szturmfront jako wybawcę dnia, a tłum oszalał z podziwu.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jak na ironię, większość roli, osobowości i postaci Stana wydaje się być zgodna i inspirowana Jamesem Stillwellem, komiksową wersją Madelyn Stillwell. Obaj panowie byli spokojni, zimni i odpowiadali za większość makabrycznych czynów Siódemki.