FANDOM

Stefano da Bagnone – jest to włoski ksiądz oraz jeden z członków spisku rodziny Pazzich. Poboczny złoczyńca w grze Assassin's Creed II z roku 2009.

Jest to poboczny antagonista w Akcie 4 – Spisek Pazzich oraz jeden z antagonistów w Akcie 5 – Niedokończone sprawy.

Biografia Edytuj

Assassin's Creed II Edytuj

Spisek Pazzich Edytuj

Stefano da Bagnone był członkiem spisku mającego na celu odsunięcie od władzy Lorenza de' Medici, księcia Florencji.

26 kwietnia 1478 r. spiskowcy ustawili się przed kościołem Santa Maria del Fiore, gdzie rodzina Medici brała udział w pewnej uroczystości, która pozostaje tajemnicą. Po śmierci Guliano de' Medici z rąk Francesco de' Pazziego Stefano niemal przeciął szyję Lorenza, poważnie go raniąc, lecz nie poskutkowało to śmiercią Wawrzyńca. Kiedy ukazał się asasyn Ezio Auditore, z zamiarem zabicia zamachowców, da Bagnone uciekł i ukrył się w San Gimignano.

Niedokończone sprawy Edytuj

Kiedy asasyn zaczął tropić i zabijać spiskowców, jeden po drugim, Stefano krył się w klasztorze Monte Olivieto Maggiore. W momencie, gdy asasyn znalazł mężczyznę, Stefano prowadził konwersację z innym mnichem, gdzie wyznał, że bycie mnichem miało na celu jedynie zbliżenie się do Medici. Obaj zostali zamordowani przez Ezia, dla którego da Bagnone był przedostatnim celem.

Przed śmiercią Stefano stwierdził, że teraz zobaczy kto miał rację co do istnienia Boga – nawiązując do wcześniejszej rozmowy z mnichem.