FANDOM

Steven „Steve” Haines - jest jednym z dwóch głównych antagonistów powszechnie przyjętej gry wideo Grand Theft Auto V.

Steve to wysoki rangą, mocno skorumpowany agent FIB.

Głosu podłożył mu Robert Bogue.

Biografia

Haines jest skorumpowanym i odrażającym moralnie agentem federalnym, który jest także gospodarzem programu reality show TV, który bada (i wykorzystuje) biedniejsze, przestępcze ulice Los Santos. Jest także w rywalizacji z IAA. Jest trenerem i szefem kolegi agenta Dave'a Nortona, który jest odpowiedzialny za sfałszowanie śmierci niesławnego rabusia banków, Michaela Townleya, i zapewnienie mu nowej tożsamości Michaela De Santy. Haines wykorzystuje Michaela i jego nową załogę (składającą się z psychopatycznego Trevora Phillipsa i młodego przestępcy Franklina Clintona) do wykonywania wielu zawodów, próbując rozwinąć swoją karierę i pozycję władzy, bez wiedzy i nieusankcjonowania przez jego agencję. Jedna misja, do której rekrutuje gang, polega na tym, że Phillips brutalnie torturuje pozornie niewinnego człowieka tylko po to, by to zrobić, ponieważ mężczyzna był skłonny ujawnić informacje o celu Hainesa od początku przesłuchania, zanim nakazał Phillipsowi zamordować tego człowieka po prostu za „przeżycie jego użyteczności” (Trevor jednak nie wykonuje rozkazu, bez wiedzy Steve'a). W wyniku nacisku i dochodzenia w jego sprawie, próbuje pozbyć się luźnych celów, zdradzając Michaela i aresztując go w operacji. Jednak to było w rzeczywistości pułapką dla samego Hainesa i po napiętym impasie następuje strzelanina pomiędzy kilkoma różnymi agencjami i grupami najemników dla Hainesa lub Michaela. Haines jest ranny, ale udaje mu się uciec przed chaosem dopiero po zamordowaniu swojego partnera, który pozornie poinformował go o swoich przełożonych z powodu nielegalnych działań Steve'a. Później Haines pojawia się ponownie po tym, jak śledztwo w sprawie jego zniknie z powodu braku dowodów i świadków. Po tym Haines każe Franklinowi zabić Trevora. Jednak skorumpowany potentat biznesowy Devin Weston również nakazuje Franklinowi zabić jednego ze swoich partnerów tym razem, Michaela, ponieważ Michael nie zgadzał się z planami Westona. Franklin jest następnie zmuszany przez dwóch złoczyńców do podjęcia decyzji.

Zakończenia

W końcu, jeśli Franklin zdecyduje się walczyć przeciwko Hainesowi i Westonowi, wzywa Michaela i Trevora, którzy następnie zastawiają pułapkę zarówno na ludzi Hainesa, jak i Westona, którzy wszyscy zostali zabici przez trio lub przez siebie w ogromnej strzelaninie. Trzej mężczyźni decydują się szybko przeciwstawić swoim wrogom, by złapać ich na baczność, gdy myślą, że wygrali. Trzy z nich mają następnie listę, w skład której wchodzą Haines, Weston, przywódca Triady Wei Cheng i OG, który stał się członkiem Ballasów Harold „Długas” Joseph. Trevor postanawia wytropić i zabić Hainesa z powodu jego skrajnego niesmaku dla niego i rzeczy, które kazał mu wykonać zgodnie z jego rozkazami. Z pomocą przyjaciela i doświadczonego hakera, Lestera Cresta, Trevor jest w stanie wyśledzić agenta Hainesa w parku rozrywki na diabelskim młynie, gdzie jest w trakcie kręcenia odcinka do swojego programu telewizyjnego. Trevor utrzymuje dystans, aby nie zaalarmować celu, rozładować karabin snajperski i strzela Hainesowi bezpośrednio w głowę.

Alternatywnie, jeśli gracz, jak Franklin, zdecyduje się zabić Michaela lub Trevora, jego ostateczny los nie jest pokazywany i zakłada się, że przeżył wydarzenia w grze. Jeśli gracz zdecyduje się zabić Trevora, Franklin dzwoni do Hainesa i informuje go, że zrobił to na żądanie. Franklin prosi również Hainesa, by przekonał Devina Westona, by nie ścigał go za oszczędzanie Michaela. Haines mówi Franklinowi, że poradzi sobie z Westonem, który jest w niepewnej sytuacji, ponieważ Merryweather stracił licencję na prowadzenie działalności w tym kraju, ale także mówi mu, by nigdy więcej się z nim nie kontaktował.