FANDOM

Dr Jonathan Crane, lepiej znany jako Strach na Wróble - jeden z dwóch drugorzędnych antagonistów (obok Harley Quinn) serii Batman: Arkham. Służy jako jeden z trzech drugorzędnych antagonistów (obok Harley Quinn i Poison Ivy) w Batman: Arkham Asylum, jako cameo antagonista w Batman: Arkham City oraz jako główny antagonista Batman: Arkham Knight, gdzie dowodzi sojuszem superzłoczyńcy. Wystąpił także w filmie animowanym 2014 Batman: Atak na Arkham jako drobny antagonista.

Jest byłym psychologiem i sadystycznym przestępcą, zdeterminowanym, by złamać umysły Batmana i każdego obywatela miasta Gotham. Crane miał obsesję na punkcie ludzkiego strachu i zdał sobie sprawę, że mógłby zdobyć moc, gdyby mógł ją kontrolować. Następnie wynalazł wywołujący strach związek chemiczny, który obezwładnia swoje ofiary z okaleczającym niepokojem, zanim stał się zawodowym przestępcą znanym jako Strach na Wróble.

W Arkham Asylum głosu podkłada mu Dino Andrade; a w Arkham Knight John Noble, który grał także w Unicrona, Brainiaca, Mallusa, Henry'ego Parrisha i Walternate'a.