FANDOM

Nieprzekupny... Każdy kosmita by się zgodził. Zapomniałem, że jesteś człowiekiem.

—Komentarz Sułtana po odrzuceniu pieniędzy przez Admirała Gwiezdnej Floty.

Sułtan Kosmitów – główny antagonista serialu animowanego Kapitan Bomba. Pojawia się również w krótkiej kontynuacji Laserowy Gniew Dzidy.

Charakterystyka

Przez podwładnych nazywany Otyłym Panem, Sancti Magistri lub Sancti Padre. W przeszłości walczył na arenie jako gladiator. Wtedy zwano go Niepokonanym (czasami Immortale), ponieważ wygrał wszystkie walki. Zapewne był wzorowany na Jabbie z Gwiezdnych Wojen. Posługuje się pseudo-włoskim dialektem.

Życiorys

Gladiator

Wszelkich swoich zwycięstw nie zawdzięczał sile ani umiejętnościom bojowym, lecz przekupstwu i głupocie przeciwników. Każdemu oferował duży worek pieniędzy w zamian za przegraną w walce, co oznaczało dla nich śmierć. Jako jedyny przeciwstawił mu się Admirał Gwiezdnej Floty, nie chcąc przyjąć pieniędzy. Jednak podstępny grubas postawił na swoim, raniąc go zatrutym sztyletem i wygrywając później nieuczciwie walkę.

Jako Sułtan

Próbuje każdej metody, by pozbyć się swego nemezis – Tytusa Bomby. Kilkakrotnie udaje mu się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, ale po krótkim czasie wszystko wraca do poprzedniego stanu.

Wojna z Papieżem

W serialu Laserowy Gniew dzidy rozpoczyna wojnę z Papieżem innego gatunku kosmitów. Obaj starają się jak najlepiej wykorzystać swoje asy w rękawach, ale ich najsilniejsze potwory giną. Ostatecznie obaj władcy godzą się pomimo oczywistej przewagi liczebnej wojska Sułtana.

Ciekawostki

  • Pomimo częstego porozumiewania się we własnym języku, potrafi też mówić po polsku (z domieszką obcego akcentu).
  • Co ciekawe, niemal wszyscy rozumieją co mówi, chociaż posługują się językiem polskim.