FANDOM

Superman - złowieszcza alternatywna wersja heroicznego Supermana z głównego uniwersum i antybohaterski deuteragonista z serii Injustice.

Jest głównym antagonistą Injustice: Gods Among Us i antyheroicznym drugorzędnym antagonistą Injustice 2.

Początkowo tragiczna postać, w miarę upływu czasu, upadły Człowiek ze Stali stopniowo staje się coraz bardziej brutalny i faszystowski, w końcu staje się niewiele więcej niż psychotycznym i bezlitosnym przywódcą. Jest bohaterem z alternatywnego wszechświata, najlepszym przyjacielem Batmana, który stał się jego arcywrogiem.

Głosu podłożył mu George Newbern, który zagrał także poprzednie wcielenia Supermana i Sephirotha.

Osobowość Edytuj

Naszprycowałeś mnie! Zmusiłeś mnie... Lois... i mój syn!

—Superman konfrontujący się z Jokerem, ze złamanym sercem po śmierci Lois i ich syna.

Śmierć Lois Lane wstrząsnęła Supermanem; niegdyś czysty Człowiek ze Stali miał złamane serce, ponieważ Joker zmusił go do zabicia kobiety, którą kochał, i jego nienarodzonego dziecka. Jego strata, żal i ból przytłoczyły go, sprawiając, że zapomniał o swoich twardych nauczanych wartościach i etyce, czyniąc go skorumpowanym i okrutnym. Od tego dnia Superman zdecydował, że przestępcom lepiej będzie umrzeć, o czym świadczy brutalne zabicie Jokera w ślepej furii, co było pierwszą akcją, która poprowadziła go na ścieżkę cynicznego, brutalnego, pełnego nienawiści tyrana. Sugeruje się, że powodem, dla którego odrzucił swoje zdrowe wartości i etykę, jest to, że obwinił ich za nieświadomą rolę w zniszczeniu Metropolis, a także o zabójstwo Lois Lane i ich nienarodzonego dziecka, postrzegając je jako słabości, które ostatecznie utrudniały jego umiejętność ochrony ludzi na Ziemi.

Nie będąc w stanie odejść od Lois, Superman staje się gorzkim mężczyzną napędzanym wyrzutami sumienia, gniewem i smutkiem, pomimo faktu, że on i Wonder Woman nawiązali romantyczny związek po tragedii.

Rozczarowana moralność Supermana stała się jeszcze bardziej wypaczona, gdy myślał, że jego działania przynoszą korzyść światu; w rzeczywistości umieścił ludzkość w dystopii totalitarnej, kontrolowanej przez silny reżim wojskowy bez wolności i równych praw, a kiedy odkrył, że mieszkańcy Gotham i Metropolis faktycznie się go bali i nienawidzą, a nie czczą, zniszczył ich bez wyrzutów sumienia.

Jednak pomimo swoich wad wciąż okazuje wiele miłości wobec swojej byłej żony, Lois Lane, i planował zabić Supermana z wszechświata głównego i przenieść jego Lois do swojego wymiaru, co dowodzi, że pomimo swojej bezwzględności, był przede wszystkim uszkodzonym, ogarniętym poczuciem winy człowiekiem, gotowym zrobić wszystko, by odzyskać ukochaną Lois.

Czuje wyrzuty sumienia z powodu swoich złych uczynków, ale nie zrezygnował z żadnych swoich myśli, co można zobaczyć w Injustice 2. To powiedziawszy, jest bardziej rozsądny niż wcześniej, jak pokazano, gdy dał Karze trochę czasu po tym, jak dowiedziała się o jego prawdziwej naturze.