FANDOM

Nie chcę być taka jak one.

—Susan po byciu wyproszoną z bankietu przez Jej Wysokość Wiedźmę.

Susan Irvine znana też jako Panna Irvine to antagonistka drugoplanowa, która została bohaterką występująca w adaptacji filmowej z 1990 roku, powieści dla dzieci The Witches z 1983 roku napisanej przez Roalda Dahla.

W rolę Susan Irvine w filmie z 1990 roku, wcieliła się Jane Horrocks.

Historia

Susan Irvine, częściej nazywana Panną Irvine, to złowroga wiedźma oraz sekretarka będąca prawą ręką Jej Wysokości Wiedźmy, czyli najokrutniejszej kobiety chodzącej po świecie, która udawała zwykłą kobietę o imieniu Eva lub Evangeline Ernst.

Panna Irvine towarzyszy swojej pracodawczyni w hotelu, który został wybrany na sabat czarownic oraz zawsze jej towarzyszy aby realizować jej rozkazy.

Susan jest obecna podczas spotkania czarownic a następnie pomaga Jej Wysokości Wiedźmie zdjąć maskę ujawniając jej przerażający wygląd a następnie sama zdejmuje perukę z głowy.

Tuż pod sam koniec filmu, Susan zostaje wyproszona z bankietu dla wiedźm przez Evę mówiąc jej, że jest tutaj w pracy a nie po to aby się bawić. Takie zachowanie irytuje rozgoryczoną Susan, która postanawia zrezygnować z pracy bycia prawą ręką Jej Wysokości Wiedźmy. Wiedźma wraca do pokoju i urządza dla siebie mały bankiet jednocześnie mówiąc do siebie, że nie chce być taka jak inne wiedźmy. Jednak wyproszenie z bankietu ratuje ją przed losem innych wiedźm. Nieco później, Susan wchodzi do restauracji tylko po to aby zobaczyć jedno wielkie zamieszanie spowodowane przez wiedźmy zamienione w myszy oraz pracowników hotelowych próbujących je zabić i jest tym faktem zszokowana.

Po tym jak Jej Wysokość Wiedźma wraz z innymi angielskimi wiedźmami, została zabita, Panna Irvine wydaje się być tym faktem zadowolona. Następnego dnia Luke i jego babcia mają zamiar wyjechać z hotelu, ale Luke wcześniej wręcza Susan jego adres w Wielkiej Brytani. Susan uśmiecha się gdy wyjeżdżają z hotelu i postanawia przejść na ścieżkę dobra stając się dobrą wiedźmą porzucając jednocześnie swoje nikczemne zamiary wobec dzieci. Susan jedzie do domu Luke'a i przywraca mu jego ludzką postać oraz oddaje mu jego dwie myszy po czym odjeżdża machając mu na pożegnanie dodatkowo ujawniając Luke'owi i jego babci, że nie potrzebuje już rękawiczek ponieważ od teraz ma normalne dłonie w związku z tym, że jest dobrą wiedźmą.

Osobowość

Tak jak jej szefowa, Panna Irvine wydaje się nienawidzić dzieci i chce powodować u nich jak największy ból. W przeciwieństwie do innych wiedźm, Susan wydaje się być zdegustowana zachowaniem wiedźm gdy te zmieniają Luke'a w mysz a kiedy została odrzucona przez Jej Wysokość w uczestniczeniu w bankiecie mówiła do siebie, że nigdy nie chciała do nich należeć. Gdy stała się dobrą wiedźmą, Susan zaczęła pokazywać o wiele radośniejszą i pozytywną osobowość, często radośnie chichotając podczas rzucania zaklęć.

Ciekwaostki

  • Susan nie pojawiła się w książce i została stworzona na potrzeby filmu.
  • Nie wiadome jest czy Susan Irvine to jej prawdziwe imię i nazwisko czy tylko przykrywka tak jak w przypadku Jej Wysokości Wiedźmy.
  • Roald Dahl znienawidził film z powodu zmienionego zakończenia w którym Susan przywraca Luke'owi jego ludzką postać.

Galeria