Syn – jeden z Władców Mocy, opowiadający się po Ciemnej Stronie Mocy. Pochodził z planety Mortis, silnie związanej z Mocą.

Jest to główny antagonista trylogii Mortis w sezonie trzecim serialu Star Wars: The Clone Wars.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Star Wars: The Clone Wars[edytuj | edytuj kod]

Overlords[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi i Ashoka Tano przylecieli na tajemniczą planetę Mortis, spotkali dziwną postać, nazywającą siebie Córką.

Po spotkaniu z istotą, nastąpiła burza i objawił im się Syn, który zapytał Anakina o to, czy rzeczywiście jest Wybrańcem. Kiedy Skywalker i jego mistrz odpalili miecze świetlne, ten zwyczajnie zgasił je ruchem dłoni. Jedi stwierdzili, że jest on Sithem, na co ten odpowiedział, że jest to prawda i jednocześnie fałsz. Ostrzegł ich przed narośnięciem burzy, po czym odleciał, zamieniając się w gargulca.

Tymczasem Ojciec, żądający prawdy o Anakinie zlecił Synowi i Córce porwanie Ashoki i Obi-Wana. Oboje, zamienieni w swoje drugie formy, grozili zabicie Jedi, chyba, że ten ujawni swoją potęgę. Anakin użył Mocy, aby pokonać Syna i Córkę.

Altar of Mortis[edytuj | edytuj kod]

Syn nawiedził Anakina i powiedział mu przyszłość, że zniszczy Sithów jak i Jedi. Okazało się, że był to tylko sen, ale Władca Mocy porwał Ashokę, w celu zwabienia Skywalkera do siebie.

Tymczasem Syn spotkał się z Ojcem, który stwierdził, że Ciemna Strona Mocy go zmieniła. Zła postać uznała, że irytuje ją czekanie na jego śmierć, więc zaatakował go błyskawicami. Kiedy do klasztoru wszedł Obi-Wan, Syn zmienił się w gargulca i uciekł.

Anakin odnalazł Ashokę, lecz okazało się, że ta została ściągnięta na Ciemną Stronę przez Syna. Kiedy Jedi odmówił dołączenia do Syna, padawanka zaatakowała go.

Córka i Obi-Wan próbowali powstrzymać Syna, ale pokazał im walkę Ashoki z Anakinem. Kenobi dołączył do Skywalkera. Nagle przyszedł Ojciec, którego szybko zaatakował Syn. Okazało się, że

Ghosts of Mortis[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]