Do szablonu +18.png
Uwaga!

Syrenogłowy to wroga kryptyda oraz miejska legenda, wykreowana przez artystę Trevora Hendersona.

Jest to wysoki, enigmatyczny i humanoidalny stwór, niesławny ze swojego wyglądu i charakterystycznych dźwięków wydawanych przez jego syreny.

Wygląd

Choć wygląd Syrenogłowego może się zmieniać w zależności od fotografii, to najczęściej jest on przedstawiany jako wysoki i wychudzony humanoid z wysuszoną, zmumifikowaną skórą i parą metalowych syren zamiast głowy. Jego twórca potwierdził, że syreny Syrenogłowego dają mu możliwość emitowania przeróżnych dźwięków, od cichego szumu, poprzez różne ludzkie rozmowy, do niesamowicie głośnych odgłosów, zdolnych do rozerwania ludzkich błon bębenkowych. Istnieją także dwie fotografię, przedstawiające Syrenogłowego w nieco inny sposób.
Pierwsza z nich przedstawia Syrenogłowego z wieloma syrenami zamiast głowy. Druga z fotografii natomiast, pokazuje Syrenogłowego z lampą uliczną, przez co zyskał on przydomek Lampogłowego. Te dwie publikacje dały początek dwóm teoriom: pierwsza z nich mówi, że Syrenogłowy ma specjalną zdolność, pozwalającą mu zmieniać wygląd "głowy" tak, aby lepiej funkcjonować w nowych środowiskach. Druga twierdzi z kolei, że stworzenia, takie jak "Lampogłowy" to podgatunek Syrenogłowego. Co ciekawe, syreny na "głowie" Syrenogłowego to jedyne jego metaliczne części ciała, podczas gdy reszta to zmumifikowana skóra, pokryta żyłami na tułowiu i szyi. Niektórzy sądzą, że syreny nie są naturalną częścią ciała Syrenogłowego.

Według Trevora Hendersona, w ciele Syrenogłowego znajduje się wolna kaseta oraz magnetofon, co daje mu zdolność do nagrywania rozmów swoich ofiar. 25 kwietnia 2020 roku, Henderson opublikował materiał świadczący o tym, że Syrenogłowy nie został wykreowany przez człowieka i że Syrenogłowy ma zdolność do naśladowania ludzkich technologii. Henderson dodaje również, że wygląd Syrenogłowego zależy od tego, kto na niego patrzy.

Ludzie mogą widzieć różne wersje Syrenogłowego, mające wprawdzie tą samą posturę, ale inną "głowę", co wyjaśnia "Lampogłowego" i Syrenogłowego z wieloma syrenami. W rzeczywistości Syrenogłowy to stale zmieniający się byt fizyczny, którego istnienie może się wydawać nielogiczne i bezsensowne. Syrenogłowy nie pochodzi z naszej rzeczywistości i nie jest w żaden sposób ograniczany przez prawa fizyczne. Niemal zawsze zmienia swój wygląd w oczach ofiary.

W przeszłości ludzie wysuwali różne teorię na temat obecności syren Syrenogłowego w prehistorii. Jeśli prawa przyrody, czasu i przestrzeni nie obowiązują Syrenogłowego, to możliwe, że jest to byt o nieskończonej mocy, wiedzący wszystko i zdolny do poruszania się w każdym kierunku Wszechświata. Obecnie są to tylko jednak przypuszczenia.

Henderson opublikował także wiele innych faktów o Syrenogłowym. W rzeczywistości to tylko forma paranormalnej istoty. Mimo braku oczu, Syrenogłowy wciąż ma świetny wzrok. Może manipulować ludzką technologią, dzięki czemu może wydawać dźwięki przez inne urządzenia. Większość czasu spędza stojąc nieruchomo, jednak w razie potrzeby może rozwijać duże prędkości.

Znalezione ofiary Syrenogłowego były znalezione z popękanymi błonami bębenkowymi i zakrwawionymi uszami. Ta sama sytuacja miała miejsce kiedy Syrenogłowy dokonał masowego morderstwa w pewnym mieście, przy czym wszystkie jego znalezione ofiary miały popękane błony bębenkowe. Syrenogłowy nigdy nie był człowiekiem, a żaden człowiek nie może w żaden sposób się w niego przekształcić. Broń konwencjonalna nie ma wpływu na Syrenogłowego, a samo stworzenie nie pożera swoich ofiar, mimo obecności licznych zębów w paszczy. Syrenogłowy nigdy nie występuje w gęsto zaludnionych obszarach.
Informacje o Syrenogłowym niejednoznacznie stwierdzają, czy jest to ostatni przedstawiciel swojego gatunku, czy raczej paranormalna istota. O dziwo, Syrenogłowy nie wykazuje zainteresowania w innych zwierzętach i poluje wyłącznie na ludzi. Obecnie prawdziwe motywacje Syrenogłowego są nieznane. Zapytany o to, czy Syrenogłowy ma jakieś relacje, czy ktokolwiek przeżył z spotkanie z nim, Henderson reaguje jedynie uśmiechem na ustach.

Osobowość

Syrenogłowy jest bardzo agresywny, potworny i niezwykle zdolny w polowaniach na ludzi, co czyni go wyjątkowo niebezpiecznym. Stwór zdaje się wykazywać pewnym stopniem inteligencji, co wykazuje, używając krajobrazu jako kamuflażu i kopiowania dźwięków jako przynęty. Poza tym niewiadomo nic o sposobie myślenia Syrenogłowego, choć niektóre teorie sugerują, że jest ostatnim członkiem swojego gatunku i bardzo pragnie przetrwać, o czym świadczy rozwinięcie kamuflażu w celu ukrycia się przed innymi kryptydami. Syrenogłowy używa głosów bliskich swoich ofiar, jednocześnie całkowicie blokując inne odgłosy, usuwając jakiekolwiek szanse przeżycia ofiary. W ten sposób, Syrenogłowy jest niezwykle skutecznym drapieżnikiem, oszukując i dezorientując swoje ofiary, choć może to po prostu być zwykła forma okrucieństwa. Podobnie jak w grze, Syrenogłowy czasem nie pożera swoich ofiar i poluje na nie dla sportu.

Najnowsza publikacja Syrenogłowego ukazuje jego nowy sposób polowania. Z nieznanych powodów, Syrenogłowy zdecydował się zabić wiele ofiar jednocześnie, rozrywając im błony bębenkowe i niszcząc miękkie obszary. W nieznany sposób, Syrenogłowy wytworzył dźwięk, zdolny do zrobienia czegoś takiego. Wiele jego ofiar pozostało w domach, co sugeruje, że Syrenogłowy zabił je dla przyjemności. Możliwe, że Syrenogłowy z wieloma syrenami to podgatunek lub ulepszenie wyglądu postaci.

Zdolności

  • Adaptacja: Syrenogłowy wydaje się być zmiennokształtny. Wyewoluował, aby być żyjącą syreną, jednak potrafi naśladować także inne ludzkie konstrukcje, takie jak lampy uliczne, wyposażenia domów mieszkalnych, a nawet wyżłobienia w ścianach. Według Trevora Hendersona, Syrenogłowy może poszerzać swój tułów, rozwijać kable z ramion oraz zwiększać ilość swoich syren na głowie.
  • Aura: Jak wszystkie potwory Hendersona, Syrenogłowy emituje charakterystyczną aurę, która powoduje pech i niewielkie wypaczanie rzeczywistości.
  • Duży Rozmiar: Według ilustracji z Lampogłowym, Syrenogłowy dorównuje wysokością lampie ulicznej, która mierzy około 40 stóp (ponad 12 metrów).
  • Echolokacja: Syrenogłowy nie ma oczu, uszu ani nosa. Swoje ofiary lokalizuje tak jak nietoperze, poprzez echolokacje.
  • Generacja Światła: Jako Lampogłowy, Syrenogłowy wykazuje zdolność do generowania snopu światła.
  • Mimika Wokalna: Dzięki parze syren na głowie, Syrenogłowy ma zdolność do nadawania wiadomości, nagrywania ludzkich dialogów, emitowania odgłosów syren, krzyków, a nawet naśladowania głosów poszczególnych osób. Potrafi także wyemitować odgłos na tyle potężny, aby zniszczyć błony bębenkowe człowieka.
  • Nadludzka Siła: Duży rozmiar Syrenogłowego zapewnia mu nadludzką siłę. Może bez wysiłku przewracać drzewa i rozrywać ludzi na strzępy. Alternatywną metodą zabijania Syrenogłowego jest duszenie ludzi na śmierć.
  • Nadludzka Szybkość: Prawa fizyki, takie jak prawo skali, nie obowiązują Syrenogłowego ani żadnego z potworów Trevora Hendersona. Dzięki temu, kryptyda może rozwijać nadludzkie prędkości i utrzymywać je przez czas nieokreślony. Autor postaci potwierdził również, że Syrenogłowy może dogonić pędzący samochód.
  • Nadludzka Wytrzymałość: Choć skóra Syrenogłowego jest zmumifikowana, kryptyda posiada nadludzką wytrzymałość. Strzały, włócznie, kije bejsbolowe i pistolety są niezdolne do przebicia skóry potwora. Nawet eksplozja nuklearna nie jest w stanie go skrzywdzić. Możliwe, że Syrenogłowy jest wielowymiarowym stworzeniem i że jest niewrażliwy na ataki istot trójwymiarowych.
  • Nadludzka Zwinność: Lekka budowa Syrenogłowego zapewnia mu nadludzką zwinność. Kryptyda może sprawnie się poruszać w gęstym lesie i wykonywać nagłe skręty.
  • Podróż Wymiarowa: Podobnie jak inne potwory Trevora Hendersona, Syrenogłowy ma zdolność do podróży w czasie, przestrzeni, a nawet między wymiarami.
  • Ukradkowość: Syrenogłowy jest świetnym drapieżnikiem. Jego kolor skóry jest dostosowany do wtapiania się w pobliskie drzewa. Może stać nieruchomo przez wiele dni, czekając na ofiarę. Swoją zdolność do naśladowania ludzkich odgłosów wykorzystuje jako wabik na ofiary. W przypadku Lampogłowego, kolor skóry kryptydy jest dostosowany do naśladowania lampy ulicznej.

Słabości

  • Kot Kreskówkowy: Jak wszystkie inne potwory Trevora Hendersona, Syrenogłowy żywi lęk przez Kotem Kreskówkowym, krwiożerczą istotą podobną do antropomorficznego kota, zdolną do manipulacji rzeczywistością w sposób podobny do postaci animowanych z lat trzydziestych.

Ciekawostki

  • Syrenogłowy został wykreowany przez Trevora Hendersona, artystę, słynącego z publikowania fotografii różnych niepokojących stworzeń. Inne jego publikację przedstawiają stworzenia, takie jak Kreskówkowy KotKreatura z Wiejskiej DrogiRobaki z Mostu, Mężczyzna z twarzą do góry nogami i Długi Koń.
  • Jedynymi częściami ciała Syrenogłowego, które zostały wykreowane przez człowieka to metaliczne syreny, zintegrowane z jego zmumifikowaną skórą.
  • Choć Syrenogłowy jest znany z wydawania charakterystycznych dźwięków, to może pozostać cicho w celu zwrócenia uwagi.
  • Śpiąc, Syrenogłowy wydaje cichy szum.
  • Według Hendersona, impuls elektromagnetyczny nie działa na Syrenogłowego.
  • Na Twitterze, Henderson opublikował post, w którym nazywa Syrenogłowego świętym patronem wszystkich zaginionych bez śladu, strachu i złych rzeczy. Co ciekawe, Syrenogłowy ma tam jedną syrenę naprzeciwko dwóch.
  • Syrenogłowy był znany w Fundacji SCP jako SCP-6789, ale został zwolniony z powodu przez Fundację, która oświadczyła, że Syrenogłowy nie klasyfikuje się jako SCP. Henderson oświadczył, że pragnie utrzymać Syrenogłowego jako własne stworzenie.
  • Według Hendersona, Syrenogłowy i Długi Koń są oboje świadomi istnienia jednego i drugiego. Prawdopodobnie są także wrogami, z powodu odmiennych opinii o ludzkości.
  • Syrenogłowy to ostatni przedstawiciel swojego gatunku.
  • Syrenogłowy nie wydaje żadnych dźwięków podczas ruchu.