Do szablonu +18.png
Uwaga!

Syrenogłowy to wroga kryptyda oraz miejska legenda, wykreowana przez artystę Trevora Hendersona.
Jest to wysoki, enigmatyczny i humanoidalny stwór, niesławny ze swojego wyglądu i charakterystycznych dźwięków wydawanych przez jego syreny.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Choć wygląd Syrenogłowego może się zmieniać w zależności od fotografii, to najczęściej jest on przedstawiany jako wysoki i wychudzony humanoid z wysuszoną, zmumifikowaną skórą i parą metalowych syren zamiast głowy. Jego twórca potwierdził, że syreny Syrenogłowego dają mu możliwość emitowania przeróżnych dźwięków, od cichego szumu, poprzez różne ludzkie rozmowy, do niesamowicie głośnych odgłosów, zdolnych do rozerwania ludzkich błon bębenkowych. Istnieją także dwie fotografię, przedstawiające Syrenogłowego w nieco inny sposób.
Pierwsza z nich przedstawia Syrenogłowego z wieloma syrenami zamiast głowy. Druga z fotografii natomiast, pokazuje Syrenogłowego z lampą uliczną, przez co zyskał on przydomek Lampogłowego. Te dwie publikacje dały początek dwóm teoriom: pierwsza z nich mówi, że Syrenogłowy ma specjalną zdolność, pozwalającą mu zmieniać wygląd "głowy" tak, aby lepiej funkcjonować w nowych środowiskach. Druga twierdzi z kolei, że stworzenia, takie jak "Lampogłowy" to podgatunek Syrenogłowego. Co ciekawe, syreny na "głowie" Syrenogłowego to jedyne jego metaliczne części ciała, podczas gdy reszta to zmumifikowana skóra, pokryta żyłami na tułowiu i szyi. Niektórzy sądzą, że syreny nie są naturalną częścią ciała Syrenogłowego.
Według Trevora Hendersona, w ciele Syrenogłowego znajduje się wolna kaseta oraz magnetofon, co daje mu zdolność do nagrywania rozmów swoich ofiar. 25 kwietnia 2020 roku, Henderson opublikował materiał świadczący o tym, że Syrenogłowy nie został wykreowany przez człowieka i że Syrenogłowy ma zdolność do naśladowania ludzkich technologii. Henderson dodaje również, że wygląd Syrenogłowego zależy od tego, kto na niego patrzy. Ludzie mogą widzieć różne wersje Syrenogłowego, mające wprawdzie tą samą posturę, ale inną "głowę", co wyjaśnia "Lampogłowego" i Syrenogłowego z wieloma syrenami.
W rzeczywistości Syrenogłowy to stale zmieniający się byt fizyczny, którego istnienie może się wydawać nielogiczne i bezsensowne. Syrenogłowy nie pochodzi z naszej rzeczywistości i nie jest w żaden sposób ograniczany przez prawa fizyczne. Niemal zawsze zmienia swój wygląd w oczach ofiary.
W przeszłości ludzie wysuwali różne teorię na temat obecności syren Syrenogłowego w prehistorii. Jeśli prawa przyrody, czasu i przestrzeni nie obowiązują Syrenogłowego, to możliwe, że jest to byt o nieskończonej mocy, wiedzący wszystko i zdolny do poruszania się w każdym kierunku Wszechświata. Obecnie są to tylko jednak przypuszczenia.
Henderson opublikował także wiele innych faktów o Syrenogłowym. W rzeczywistości to tylko forma paranormalnej istoty. Mimo braku oczu, Syrenogłowy wciąż ma świetny wzrok. Może manipulować ludzką technologią, dzięki czemu może wydawać dźwięki przez inne urządzenia. Większość czasu spędza stojąc nieruchomo, jednak w razie potrzeby może rozwijać duże prędkości.
Znalezione ofiary Syrenogłowego były znalezione z popękanymi błonami bębenkowymi i zakrwawionymi uszami. Ta sama sytuacja miała miejsce kiedy Syrenogłowy dokonał masowego morderstwa w pewnym mieście, przy czym wszystkie jego znalezione ofiary miały popękane błony bębenkowe. Syrenogłowy nigdy nie był człowiekiem, a żaden człowiek nie może w żaden sposób się w niego przekształcić. Broń konwencjonalna nie ma wpływu na Syrenogłowego, a samo stworzenie nie pożera swoich ofiar, mimo obecności licznych zębów w paszczy. Syrenogłowy nigdy nie występuje w gęsto zaludnionych obszarach.
Informacje o Syrenogłowym niejednoznacznie stwierdzają, czy jest to ostatni przedstawiciel swojego gatunku, czy raczej paranormalna istota. O dziwo, Syrenogłowy nie wykazuje zainteresowania w innych zwierzętach i poluje wyłącznie na ludzi. Obecnie prawdziwe motywacje Syrenogłowego są nieznane. Zapytany o to, czy Syrenogłowy ma jakieś relacje, czy ktokolwiek przeżył z spotkanie z nim, Henderson reaguje jedynie uśmiechem na ustach.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Syrenogłowy jest bardzo agresywny, potworny i niezwykle zdolny w polowaniach na ludzi, co czyni go wyjątkowo niebezpiecznym. Stwór zdaje się wykazywać pewnym stopniem inteligencji, co wykazuje, używając krajobrazu jako kamuflażu i kopiowania dźwięków jako przynęty. Poza tym niewiadomo nic o sposobie myślenia Syrenogłowego, choć niektóre teorie sugerują, że jest ostatnim członkiem swojego gatunku i bardzo pragnie przetrwać, o czym świadczy rozwinięcie kamuflażu w celu ukrycia się przed innymi kryptydami. Syrenogłowy używa głosów bliskich swoich ofiar, jednocześnie całkowicie blokując inne odgłosy, usuwając jakiekolwiek szanse przeżycia ofiary. W ten sposób, Syrenogłowy jest niezwykle skutecznym drapieżnikiem, oszukując i dezorientując swoje ofiary, choć może to po prostu być zwykła forma okrucieństwa. Podobnie jak w grze, Syrenogłowy czasem nie pożera swoich ofiar i poluje na nie dla sportu.
Najnowsza publikacja Syrenogłowego ukazuje jego nowy sposób polowania. Z nieznanych powodów, Syrenogłowy zdecydował się zabić wiele ofiar jednocześnie, rozrywając im błony bębenkowe i niszcząc miękkie obszary. W nieznany sposób, Syrenogłowy wytworzył dźwięk, zdolny do zrobienia czegoś takiego. Wiele jego ofiar pozostało w domach, co sugeruje, że Syrenogłowy zabił je dla przyjemności. Możliwe, że Syrenogłowy z wieloma syrenami to podgatunek lub ulepszenie wyglądu postaci.

Moce i Zdolności[edytuj | edytuj kod]

  • Manipulacja Dźwiękiem: Syrenogłowy może wydawać dźwięki nadchodzących wiadomości, ludzkich rozmów, syren oraz krzyków. Jedna z publikacji stwierdza, że Syrenogłowy zabił małą grupę osób, po prostu naśladując głos ich znajomego. Inna publikacja stwierdza, że Syrenogłowy zablokował krzyki swoich ofiar nadchodzącymi wiadomościami. Najnowsza publikacja ukazuje Syrenogłowego z pięcioma syrenami, zabijającego dużą grupę osób, poprzez rozerwanie im błon bębenkowych i zniszczenie miękkich organów.
  • Nadludzka Siła: Syrenogłowy jest niezwykle silny, dzięki swojemu rozmiarowi. Może z łatwością przewracać drzewa i podnosić ludzi.
  • Nadludzka Szybkość: Jedna z publikacji Syrenogłowego stwierdza, że jest on niezwykle zwinny. Syrenogłowy zdołał dogonić i zabić parę osób jadącą samochodem. Według publikacji, Syrenogłowy biegł wtedy z ogromną prędkością.
  • Kamuflaż: Dzięki swojej posturze i ubarwieniu, Syrenogłowy świetnie wtapia się otaczające go drzewa. Może stać nieruchomo przez kilka dni i poruszając się, nie wydaje żadnych odgłosów. Henderson twierdzi także, że Syrenogłowy może po pewnym czasie wtopić się środowisko miejskie.
  • Adaptacja: Syrenogłowy zdaje się mieć zdolność do zmiany kształtu i zastosowania głowy, dzięki czemu może naśladować syreny lub lampy uliczne. Według Hendersona, Syrenogłowy kiedyś zabił czteroosobową rodzinę , poprzez przybranie wyglądu rury. Zrobił to bez pozostawiania jakiegokolwiek śladu ataku, otwierając jedynie drzwi. Najnowsza publikacja ukazuje Syrenogłowego z pięcioma syrenami, co umożliwiło mu zabicie większej ilości ofiar. W niektórych przypadkach, Syrenogłowy wyjął kilka narządów wewnętrznych. Według Hendersona, wygląd Syrenogłowego może się stale zmieniać lub ludzie nie mogą zobaczyć jego prawdziwego wyglądu z pewnego powodu. Jednakże Henderson nie potwierdził żadnej z tych teorii.
  • Wtapialność: Jedną z najbardziej wyjątkowych zdolności Syrenogłowego jest możliwość wtopienia się w różne elementy miejskie. To w połączeniu z adaptacją pozwala Syrenogłowemu wyglądać jak lampy uliczne i budki telefoniczne.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Syrenogłowy został wykreowany przez Trevora Hendersona, artystę, słynącego z publikowania fotografii różnych niepokojących stworzeń. Inne jego publikację przedstawiają stworzenia, takie jak Kreskówkowy KotKreatura z Wiejskiej DrogiRobaki z Mostu, Mężczyzna z twarzą do góry nogami i Długi Koń.
  • Jedynymi częściami ciała Syrenogłowego, które zostały wykreowane przez człowieka to metaliczne syreny, zintegrowane z jego zmumifikowaną skórą.
  • Choć Syrenogłowy jest znany z wydawania charakterystycznych dźwięków, to może pozostać cicho w celu zwrócenia uwagi.
  • Śpiąc, Syrenogłowy wydaje cichy szum.
  • Według Hendersona, impuls elektromagnetyczny nie działa na Syrenogłowego.
  • Na Twitterze, Henderson opublikował post, w którym nazywa Syrenogłowego świętym patronem wszystkich zaginionych bez śladu, strachu i złych rzeczy. Co ciekawe, Syrenogłowy ma tam jedną syrenę naprzeciwko dwóch.
  • Syrenogłowy był znany w Fundacji SCP jako SCP-6789, ale został zwolniony z powodu przez Fundację, która oświadczyła, że Syrenogłowy nie klasyfikuje się jako SCP. Henderson oświadczył, że pragnie utrzymać Syrenogłowego jako własne stworzenie.
  • Według Hendersona, Syrenogłowy i Długi Koń są oboje świadomi istnienia jednego i drugiego. Prawdopodobnie są także wrogami, z powodu odmiennych opinii o ludzkości.
  • Syrenogłowy to ostatni przedstawiciel swojego gatunku.
  • Syrenogłowy nie wydaje żadnych dźwięków podczas ruchu.
  • Syrenogłowy mierzy 40 stóp, czyli 12,192 metra wysokości.
  • Syrenogłowy nie ma oczu, uszu, nosa ani zdolności wyczuwania wibracji. Wyczuwa swoje ofiary dzięki swojemu paranormalnemu pochodzeniu.