FANDOM

Szturmowcy Najwyższego Porządku (zwani po prostu Szturmowcami) są jednostkami piechoty wojskowej Najwyższy Porządek i są głównymi antagonistami w kontynuacji trylogii Gwiezdnych wojen, po raz pierwszy pojawiają się w filmie Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy, a następnie w kontynuacji Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi. Zostali stworzeni na wzór. Są jednak wyszkoleni, by być znacznie groźniejszymi od swoich poprzedników i są intensywnie szkoleni od dzieciństwa, aby być skutecznymi i lojalnymi żołnierzami Najwyższego Porządku.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Po tym jak upadło Imperium Galaktyczne, duża części imperialnych oficerów uciekła do Nieznanych Regionów. Tam powstał Najwyższy Porządek, który dość szybko zaczął rosnąć w siłę. Zaczął również gromadzić armię, której dużą część stanowili Szturmowcy.

W rezultacie wiele traktatów zostało pogwałconych, a Najwyższy Porządej rozpoczął rozległy program zbrojeniowi, który ostatecznie doprowadził do ustanowienia Wojska. Powstały nowe i rozległe floty statków i armii, a wraz z nimi nowa generacja szturmowców inspirowana ich oryginalnymi imperialnymi odpowiednikami. Starając się stworzyć nową armię, dzieci zostały zabrane od rodziców po urodzeniu i zostały wychowane, aby uzyskać absolutną lojalność wobec Najwyższego Porządku i przeszły natychmiastowe szkolenie wojskowe, aby walczyć o przywrócenia starego imperium. Około trzydziestu lat po Bitwie o Endor, Najwyższemu Porządkowi udało się stworzyć silną i potężną armię szturmowców z niezliczonymi legionami do walki o nowe państwo. Około 34 ABY szturmowcy Najwyższego Porządku znajdowali się pod kontrolą Wysokiego Dowództwa oraz takich dowódców jak generał Hux i Kylo Ren oraz inni dowódcy polowi i oficerowie tacy jak kapitan Phasma.

Wojna z Ruchem Oporu Edytuj

Atak na Tuanal Edytuj

Mniej więcej w tym czasie Najwyższy Porządek wszedł w konflikt z Ruchem Oporu, organizacją zajmującą się zatrzymaniem Najwyższego Porządku i ochroną Nowej Republiki, która przejęła imperium jako dominujący rząd w całej galaktyce. Najwyższy Porządek miał także na celu zabicie Luke'a Skywalkera, ostatniego ocalałego rycerza Jedi wraz ze zniszczeniem zarówno Ruchu Oporu, jak i Nowej Republiki. W tym celu Najwyższy Porządek udał się na poszukiwania mapy prowadzącej do Skywalkera, co spowodowało, że Phasma poprowadziła niewielką siłę uderzeniową, by zaatakować wioskę Tuanal na pustynnej planecie Jakku, a mieszkańcy wioski zostali wymordowani. Bitwa zaowocowała pochwyceniem dowódcy Ruchu Oporu Poe Damerona i sprawiła, że FN-218 zaczął mieć wątpliwości co do słuszności walki, gdyż, był przerażony działaniami Najwyższego Porządku.