FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

T-00 , znany również jako Pan X , był jednym z sześciu Tyranów wysłanych do Raccoon City. Podczas gdy pięć pozostałych Tyranów zostało wysłanych w celu przetestowania ich zdolności bojowych, T-00 dostał rozkaz pozyskania próbki wirusa Golgotha, a także wyeliminowania oficerów i cywili, ukrywających się w Policyjnym Departamencie Raccoon City.
Służy jako drugorzędny antagonista gry Resident Evil 2 i jego remake (gdzie służy jako główny antagonista scenariusza Leona oraz drugoplanowy antagonista scenariusza Claire). Jest również wspierającym antagonistą w The Darkside Chronicles i pomniejszym antagonistą Operation Raccoon City .
W Resident Evil Resistance jest także grywalną postacią.

Biografia

Wczesne życie

T-00 był jednym z wielu masowo wyprodukowanych modeli Tyrana T-103 na Sheena Island, wyspie należącej do Korporacji Umbrella. Aby powstrzymać niekontrolowane mutacje, T-00 otrzymał neuroprzekaźnik nadnerczy. Produkcja trwała aż do zniszczenia placówki na wyspie.
Po upadku UBCS, wszystkie materiały oraz cały personel korporacji podlegał rozkazom pułkownika Siergieja Vladimira.

Misja w Raccoon City

Po odkryciu, że Delta Force infiltruje placówki korporacji, pułkownik przygotował helikopter Seahawk SH-60B, aby dokonać zrzutu broni bioorganicznej w Raccoon City. T-00 otrzymał dwa rozkazy: odnaleźć próbkę wirusa Golgotha oraz zabić wszystkich ocalałych epidemii wirusa T.
Podczas przeszukiwania miasta, T-00 natknął się na ocalałych Claire Redfield i Leona Kennedy'iego. Patrolując posterunek policji, T-00 spotkał również reportera Bena Bertolucciego, którego zabił w celi więziennej na oczach Leona.
Po tym, jak Leonowi udało się uciec z cel więziennych, T-00 przebił się przez ścianę i zaczął dusić policjanta. Zanim zdążył go zabić, T-00 został potrącony przez ciężarówkę SWAT, prowadzoną przez Adę Wong. Tyran jednak przeżył i próbował odepchnąć ciężarówkę, jednak materiały wybuchowe w ciężarówce zostały zdetonowane przez Adę, tymczasowo obezwładniając broń bioorganiczną.

Śmierć (scenariusz B)

Przeszukując sierociniec, T-00 udało się znaleźć Sherry Birkin i Claire Redfield. Oboje ocalałych próbowało ociec od Tyrana windą, jednak ten zatrzymał ją i otworzył drzwi. Niespodziewanie został dźgnięty w klatkę piersiową przez zmutowanego ,,G". Birkin próbował następnie odsunąć Tyrana na bok, jednak ten trzymał windę za mocno, powodując rozerwanie jego tułowia. Ciężko ranny Tyran padł na kolana i umarł.

Śmierć (scenariusz A)

T-00 kontynuował poszukiwanie Ady i Leona. Pierwszą znalazł Adę, która nazwała go Upartym Draniem . Wiedząc, że bezpośrednia walka z T-00 jest samobójstwem, Ada odcięła zasilanie w wentylatorze, po czym prześlizgnęła się przez szczeliny. Zdając sobie sprawę, że jest za duży na pościg za nią, T-00 stracił zainteresowanie Adą i wznowił poszukiwania za Leonem.
Podczas wdrożenia protokołu samozniszczenia NEST, T-00 odnalazł i pochwycił Leona, jednak został powstrzymany przez wybuchające rury. Leon spadł na poniższą platformę i uciekł, natomiast pokój, w którym znajdował się T-00, wybuchł, uszkadzając żuchwę, połowę trenczu i spalając górną część jego ciała.
Pozbawiony połowy ogranicznika mocy, Tyran przekształcił się w ohydnego potwora, podobnego do Tyrana T-002. Mutacja znacznie zwiększyła jego siłę, jednak zamieniła go także w bezmyślną bestię. Super Tyran zeskoczył na platformę, na której znajdował się Leon, po czym kontynuował walkę z nim. Policjant nie był już w stanie zadać Super Tyranowi większych obrażeń; jednak Wyrzutnia Rakiet Przeciwpancernych, dostarczona przez nieznaną osobę (Adę Wong), skutecznie zabiła Super Tyrana jednym strzałem, niszcząc jego głowę, ramiona oraz tułów.

Charakterystyka

Wygląd

Tyrant (Original)

T-00 w oryginalnym Resident Evil 2

Podobnie jak jego poprzednicy i następcy, T-00 przypomina wysokiego, silnie umięśnionego mężczyznę z gładką, szarą skórą, pozbawioną owłosienia.
W oryginalnym Resident Evil 2 , Pan X jest przedstawiany jako wysoki, śnieżnobiały byt z całkowicie białymi oczami, brany w ciemny, skórzany płaszcz z dopasowanymi butami i rękawiczkami. Na prawym biodrze nosi brązową torbę do przechowania próbki wirusa Golgotha.
W The Darkside Chronicles , wygląd T-00 pozostał w większości ten sam, ale jest szczuplejszy, a jego płaszcz ma niebieskawy odcień.
W Remake'u, T-00 ma znacznie masywniejszą posturę ciała. Jego głowa jest pokryta wieloma zmarszczkami, usta są cieńsze, natomiast oczy są srebrno - niebieskie. Jego trencz sięga mu tuż za goleń. Stracił brązową torbę. Nosi także czarny kapelusz typu fedora.
Super Tyrant

Super Tyran w oryginalnym Resident Evil 2

W formie Super Tyrana, T-00 nie nosi trenczu, odsłaniając bardzo muskularne ciało z szerokimi ramionami. Jego górna część tułowia jest pokryta czerwoną skórą, natomiast kończyny górne zostały przekształcone w masywne pazury.
W Remake'u, lewa strona ciała zmutowanego T-00 jest pokryta mięsisto - czerwoną skórą, a większość żuchwy została rozerwana. W przeciwieństwie do innych gier, Super Tyran nadal nosi spodnie, buty, resztki trenczu i rękawiczkę na lewym ramieniu.

Osobowość

Choć na początku był on przedstawiany jako istota bez emocji, duszy, bezwzględnie wykonująca swoje rozkazy, T-00 czasami wykazywał oznaki samoświadomości.
W obliczu wyzwania lub przeszkody, będąc niezdolnym do mowy, T-00 nadal pokazuje reakcję poprzez prostowanie karku lub łamanie sobie szczęki w wyrazie irytacji. W Remake'u, jeśli jego fedora zostanie zestrzelona, T-00 wpadnie w szał i zacznie poruszać się szybkim sprintem. Jeżeli uda mu się pochwycić gracza, a ten będzie miał w ekwipunku nóż, pojawi się wtedy monit przycisku, pozwalający dźgnąć Tyrana w nadgarstek. Jeżeli tak się stanie, T-00 od niechcenia spojrzy na zadane obrażenia, po czym wyjmie go sobie z nadgarstka.
Początkowo T-00 zdaje się z zaangażowaniem wykonywać swoje rozkazy, jednak później zaczyna stawać się nieposłuszny, starając się schwytać oficera Leona Kennedy'iego, ponieważ temu zawsze udaje się mu wymknąć.
W ich ostatecznej walce, kiedy T-00 zamienił się w Super Tyrana, jego osobowość drastycznie się zmieniła. Próbował zastraszyć Leona, rycząc na niego. Jeśli podczas walki gracz zostanie powalony, T-00 zaryczy na niego, próbując zachęcić go do dalszej walki. Pragnął pokazać swoją wyższość nad Leonem, pokonując go w walce.

Umiejętności

  • Nadludzka siła: T-00 dysponuje nadludzką siłą, pozwalającą mu na przebijanie się przez betonowe ściany oraz podnoszenie helikoptera jedną ręką. W Remake'u, T-00 z łatwością zmiażdżył czaszkę reportera Bena Bertolucciego. Jeżeli jakiekolwiek stworzenie stanie mu na drodze, T-00 odsunie je z miażdżącą kości siłą.
  • Nadludzka wytrzymałość: T-00 jest niemal niewrażliwy na broń palną niskiego kalibru, chociaż może zostać tymczasowo osłabionym przez silniejszą broń, taką jak strzelba. Ilekroć złapie Claire czy Leona i zostanie dźgniętym w nadgarstek, T-00 od niechcenia spojrzy na zadane obrażenia, po czym go sobie wyjmie, nie odczuwając bólu.
  • Regeneracja: T-00 ma znacznie gorszy czynnik regeneracyjny w porównaniu do Williama Birkina, jednak wciąż wystarczający, aby wytrzymać bezpośrednie strzały w głowę oraz dźgnięcia. Jednak rozerwanie jego tułowa zabije go na dobre.
    • Regeneracyjna mutacja: Jeśli jego płaszcz zostanie uszkodzony, T-00 przekształci się w mniej humanoidalną postać Super Tyrana. W tej formie ma dostęp do ataków pazurami i zwiększonej szybkości, jednak jest podatny na wybuchy, podobnie jak Tyran T-002 z pierwszej części.
  • Ograniczona inteligencja: Podobnie jak większość stworzeń zainfekowanych wirusem T, T-00 wykazuje pewien stopień inteligencji i samoświadomości. Potrafi wykonywać polecenia i rozkazy, a w obliczu zamkniętych drzwi, T-00 może je otworzyć w ten sam sposób, co ludzie. Jest również zdolny do odróżniania ludzi od zombie.

Słabości

  • Silniejsze stworzenia: W Resident Evil 2 Remake , w scenariuszu Claire, T-00 został zabity przez Williama Birkina, kiedy ten dźgnął Tyrana T-103 w plecy, a następnie całkowicie rozerwał mu tułów. Z powodu odniesionych obrażeń, T-00 nie mógł się przekształcić w Super Tyrana i padł martwy.
  • Wyrzutnie Rakiet: Wyrzutnia Rakiet była w stanie całkowicie zniszczyć głowę, tułów i ramiona Super Tyrana.

Galeria

Ciekawostki

  • T-00 jest drugim najpotężniejszym tyranem, pierwszym jest Nemesis, a trzecim TALOS.
  • Kapelusz T-00 w Remake'u wydaje się być środkiem maskującym, co jest ironiczne, zważywszy na fakt, że ta wersja postaci ma najmniej cech ludzkich.
  • W Remake'u, T-00 był pierwotnie zainspirowany Terminatorem.
  • W trybie trudnym potrzeba dwóch strzałów z Wyrzutni Rakiet, aby zabić Super Tyrana.