FANDOM

Czy chcesz się dowiedzieć, czym naprawdę jesteś?

—Talos do Kapitan Marvel.

Ta wojna to dopiero początek.

—Najsławniejszy cytat Talosa.

Talos – antagonista (później antybohater) w filmie Kapitan Marvel z 2019 roku oraz drugoplanowy bohater (podszywając się pod Nicka Fury'ego) w Spider-Man: Daleko od domu z tego samego roku. Jest generałem Imperium Skrulli, który początkowo pojawił się jako wróg, ale później stał się sprzymierzeńcem Kapitan Marvel, w celu walczenia z bezwzględnym Imperium Kree i ocalenia swojej rasy.

Biografia

Wczesne życie

Talos początkowo był pokojowo nastawionym generałem Skrulli, dopóki ich planeta nie została zniszczona na rozkaz Najwyższej Inteligencji z powodu odmowy Skrulli poddania się tyrańskim rządom Kree. Jednak w 1989 roku Talos spotkał się z uciekinierką Kree Mar-Vell, która stworzyła silnik o małej prędkości i olbrzymi statek, który może przewozić uchodźców Skrulli, aby mogli znaleźć nową planetę do życia i być bezpieczni przed Kree.

Po zdobyciu wiedzy Talos zabiera swoją żonę Soren i ich córkę wraz z kilkoma innymi Skrullami na pokład statku, aby uniknąć wyśledzenia przez Kree. Niestety, Wyższa Inteligencja dowiaduje się o intencjach Mar-Vell i ta zostaje zamordowana przez Yon-Rogga, podczas gdy silnik zostaje zniszczony przez Carol Danvers, która pochłania energię, jednocześnie tracąc wspomnienia, co skłania Yon-Rogga do zabrania jej jako jego nowej protegowanej. Ze względu na śmierć Mar-Vell, Talos zmusił się do wojny z Kree w nadziei, że Carol zdobędzie statek Mar-Vell i uratuje jego rodzinę.

Śledzenie Danvers

Do uzupełnienia!

Walka przeciwko Kree

Do uzupełnienia!

Znalezienie nowego domu

Do uzupełnienia!