FANDOM

Gdy nad przepaścią wisisz nie łudź się
Że złapie cię pomocna dłoń

—Piosenka Tempest

Tempest Shadow (właściwie Fizzlepop Berrytwist - Jagodowy Rożek Lodowy) — drugoplanowa antagonistka z pełnometrażowej animacji My Little Pony: Film z 2017 roku. Jednorożec ułamanym rogiem i blizną na prawym oku. Jest byłą porucznik Storm Kinga, pomogła mu najechać na Equestrię i złapała cztery księżniczki Equestrii, aby zły król mógł przejąć ich magię. Robiła to wszystko, ponieważ Storm King obiecał, że przywróci jej róg i magiczne moce, jeśli będzie mu służyć.

Głos w oryginalnej wersji podkłada jej Emily Blunt, a w polskiej Anna Sroka-Hryń.

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Kiedy Tempest była źrebięciem, ona i jej przyjaciele bawili się w lesie, lecz ich piłka wpadła do jaskini Małej Niedźwiedzicy. Tempest postanowiła ją odzyskać, ale wtedy trafiła na Niedźwiedzicę, która zaatakowała ją i odłamała fragment jej rogu. Odtąd mała klacz nie potrafiła panować nad swoją magią, co sprawiło, że przyjaciele ją opuścili.  Poczucie wykluczenia i odrzucenia przez inne kucyki sprawiło, że znienawidziła przyjaźń. Uznała ją za dziecinny wymysł, który tak naprawdę nie ma sensu w tym świecie.

W pewnym momencie spotkała Storm Kinga, który powiedział jej, że jeśli pomogłaby mu ukraść magię alikornów, użyłby jej, aby przywrócić jej róg.

My Little Pony: Film Edytuj

Inwazja Edytuj

Pościg za Twilight i jej przyjaciółkami Edytuj

Uwięzienie Twilight Edytuj

Zdradzona i nawrócona Edytuj

Ofiara i odrodzenie Edytuj

Ponowne zaakceptowanie przyjaźni Edytuj

Osobowość Edytuj

Tempest Shadow jest bardzo stanowczą postacią. Po utracie rogu stała się zimna, bezlitosna i nieczuła. Ma obsesję na punkcie odzyskania go i nie waha się przed stosowaniem siły, aby to osiągnąć. Rozkazuje podwładnym takim jak Grubber, używa brutalnej siły wobec mieszkańców Klugetown, bierze Cappera za swojego więźnia i niszczy statek powietrzny kapitana Celaeno za niesubordynację.

Jednak pod koniec filmu, gdy Storm King zdradził ją, a Twilight ocaliła, przechodzi tak wielką przemianę, że poświęca swoje życie, aby uratować Twilight i jej przyjaciół. Po przywróceniu do życia staje się łagodniejszym kucykiem. Mimo że nadal jest jej smutno, że nie ma rogu jak inne jednorożce, akceptuje przyjaźń Twilight i dołącza do swojej nowej przyjaciółki podczas świętowania. Zaczyna dostrzegać także pozytywne cechy w swoim nietypowym rogu.

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo bycia antagonistką drugoplanową, Tempest dostaje więcej czasu ekranowego niż główny antagonista, Storm King. Właściwie to na niej oparta była fabuła filmu.