FANDOM

Mały Toa, nie zaczynasz jeszcze dostrzegać nawet najdrobniejszych konturów mego planu. Mam schematy w schematach, które wzdrygnęłyby twym słabym umysłem. Możesz poznać jeden, ale jest jeszcze z tysiąc tych, których nie odkryjesz. Nawet... me porażki... zostały zaplanowane, a na końcu zwyciężę ja.

—Teridax do Toa Vakamy

Makuta Teridax – główny antagonista serii Lego Bionicle. Był niezwykle potężnym Makutą oraz dawnym liderem i członkiem Bractwa Makuta. Z sukcesem zaaranżował mistrzowski plan obalenia Wielkiego Ducha Mata Nui i przejęcia kontroli nad Wszechświatem Matoran. Wdał się później w bitwę z Mata Nui na Bara Magna, ale został zniszczony po tym, jak wbrew swej woli pomógł odbudować Spherus Magna.

Osobowość

Teridax miał całkowitą obsesję na punkcie władzy absolutnej, a jego wysiłki w osiągnięciu celu, uczyniły go bezwzględnym przywódcą. Był bardzo zdradzieckim i niezwyciężonym narcyzem, ponieważ był gotów podjąć swoje działania z brakiem wyrzutów sumienia i empatii. Teridax był również bardzo manipulacyjny, zdradziecki i zwodniczy, ponieważ łatwo okłamywał inne istoty, by pomagały w jego sprawie i zdobywały to, czego on chce.

Na początku Teridax okazywał się bardzo uprzejmy i charyzmatyczny wobec innych istot. Jednak była to maska ukrywająca jego prawdziwą osobowość, ponieważ był egocentrycznym, sadystycznym i bezwzględnym megalomanem, który postrzegał swoich sprzymierzeńców i wrogów jako swoje pionki do manipulowania i unieszkodliwiania, kiedy przestali być użyteczni. Posunął się nawet tak daleko, że ich wszystkich zdradził i pozostawił na pastwę losu, gdy mu pomogli.

Teridax wykazywał się również niezwykłym intelektem, nawet jak na Makutę. Był w stanie zbadać i przeanalizować każdą możliwość, która nastąpiłaby, kiedy zaczął wznosić swój plan i potrafił dopasować zwycięstwa swoich wrogów, ambicje, sojuszników, a nawet swoje niepowodzenia do projektu, który nigdy nie zawiódł.

Teridax został również opisany jako socjopata, ponieważ zazwyczaj starał się usprawiedliwić swoje działania i zawsze twierdził, że było to dla dobra wszechświata. Okazał się także charyzmatyczny i ambitny, kiedy np. przekonał innych Makuta z Bractwa, aby przyłączyli się do jego sprawy. Po jego porażce na Spherus Magna i przetrwaniu, mimo że został pokonany przez Tahu, Teridax stał się bardziej zgorzkniały, mściwy. Stawał się też coraz bardziej paranoiczny i wymagający, ponieważ nie tolerował porażek sojuszników i był zdecydowany raz na zawsze zniszczyć Toa Mata.

Ciekawostki

  • Teridax jest jedną z ulubionych postaci napisanych przez Grega Farshteya.
  • Większość istot we Wszechświecie Matoran nazywała go "Makuta", chociaż był bardziej znany jako Makuta z Metru Nui, dopóki jego oryginalne imię nie zostało ujawnione w opowiadaniu z 2008 roku - nawet wtedy rzadko był nazywany imieniem, z wyjątkiem pozostałych Makuta i garstki innych postaci.
  • W japońskiej wersji językowej głosu Makucie użyczył Daisuke Gori, znany m.in jako Heihachi Mishima z Tekkena, Upadły z Transformers 2: Zemsta Upadłych, King Cold z Dragon Balla i wielu innych złoczyńców.